دختر هوشنگ ابتهاج کیست ؛ ناگفته‌های دختر «سایه» از زندگی هوشنگ ابتهاج +[فیلم]

دختر هوشنگ ابتهاج کیست . ناگفته‌های دختر «سایه» از زندگی هوشنگ ابتهاج. در ادامه مطلب هوشنگ ابتهاج دخترش همراه فیگار باشید.

بیوگرافی هوشنگ ابتهاج شاعر و همسرش الما مایکیال و فرزندان +اشعار و عکس و خانواده اش را در این بخش از مجله شبوونه مشاهده نمایید.

دختر هوشنگ ابتهاج کیست

ناگفته‌های دختر «سایه» از زندگی هوشنگ ابتهاج +[عکس]

هوشنگ ابتهاج دخترش, هوشنگ ابتهاج
هوشنگ ابتهاج دخترش, هوشنگ ابتهاج

آقای هوشنگ ابتهاج در سال ۱۳۳۷ با خانمی به نام آلما ازدواج کرد و صاحب فرزندانی به نام های آسیا و یلدا و کیوان و کاوه شد. امیر هوشنگ ابتهاج در دوران جوانی عاشق دختری ارمنی به نام گالیا بود که قطعه شعر “دیر است گالیا” را برای او سروده (متن شعر در انتهای مطلب آورده شده است) و بسیاری از اشعار عاشقانه هوشنگ ابتهاج برگرفته از عشق ایام جوانی او است. امیر هوشنگ ابتهاج در سال 1337 در سن 31 سالگی با آلما مایکیال ازدواج کرد. آلما مایکیال متولد 1311 در شهر رشت و شاعری ارمنی بود.

در دوران دبیرستان علاقه بسیار زیادی به شعر داشت و اولین دفتر شعر خود را به نام نخستین نغمه‌ها نوشت و بعداً منتشر کرد که علاقه‌مندان زیادی را به دست آورد او در سال ۱۳۴۶ در آرامگاه حافظ شروع به خواندن کرد و با استقبال مردم روبرو شد سبک شعر نو علاقه مندان زیادی را در کشورمان دارد او در سال ۱۳۵۰ تا سال ۱۳۵۶ به عنوان سرپرست برنامه گلها در رادیو ایران فعالیت می کرد.

بیشتر بخوانبد:

دختر هوشنگ ابتهاج کیست

حاصل ازدواج هوشنگ ابتهاج و آلما مایکیال چهار فرزند به نام‌های یلدا «۱۳۳۸»، کیوان «۱۳۳۹»، آسیا «۱۳۴۰»، و کاوه «۱۳۴۱» است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار دختر هوشنگ ابتهاج کیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *