از آبروریزی تا عکس یادگاری با کاپ جام جهانی [+فیلم لو رفته]

این روزها رونمایی کاپ جام جهانی در فضای مجازی بازتاب حائز اهمیتی داشته؛ با ما بمانید تا به جنبه‌های مختلف این موضوع بیشتر بپردازیم.

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، پس از تاخیری حدودا یک ساعته از ساعت ۱۵ دیروز (پنج‌شنبه) ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، به میزبانی برج میلاد تهران آغاز شد. مراسمی که بی‌نظمی در برگزاری آن، با حواشی همراه بود.

آبروریزی در رونمایی کاپ جام جهانی

پشت پرده ماجرا چیست؟ [+فیلم]

دیدید در مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی چه آبروریزی‌ای شد؟ گویا این کاپ را آورده بودند تا برایش مراسمی برگزار کنند. اما ناگهان با هجوم مهمان‌ها برای عکس گرفتن با آن، چنان بلبشویی به وجود آمد که دیگر عنان کار از دست برگزارکنندگان خارج شد.

نماینده‌ی فیفا که مسئول محافظت از کاپ بود، با ناراحتی و اعتراض، آن را داخل چمدان مخصوصش گذاشت و مراسم را ترک کرد. فریادهای مجری برای این‌که مشتاقان عکس گرفتن با کاپ، نظم را رعایت کنند، اثری نکرد و در نهایت ماجرا به احمقانه‌ترین شکل ممکن به پایان رسید. مجری مراسم، جواد خیابانی بود.

بعد از پایان مراسم، وقتی به جواد خیابانی گفتند:

این چه وضعش بود؟ً!» جواب داد: «اصلاً خاک عالم بر سر من!.

ایشان بارها پیش از این ثابت کرده بودند که برای فرار از پرسش‌ها و نقدها، بهترین راه این است که به خودت فحش بدهی و به این شکل یک‌جوری ماجرا را ماست‌مالی کنی و مردم را به این نتیجه برسانی که:

این طفلکی گردنش از مو باریک‌تر است. کاریش نداشته باشیم!

گویا تا به حال این روش جواب داده است و جناب خیابانی از بس با این انتقادپذیری‌های غلوشده (بخوانید دستِ پیش گرفتن‌ها)، گردنه‌ها را رد کرده‌اند که حالا دیگر کار به جایی رسیده «خاک عالم» بر سر می‌ریزند تا دهان بقیه را ببندند. نمی‌گویم تقصیر آن آبروریزی گردن ایشان است، اما در نگاهی کلی‌تر گندابه‌ای که درونش افتاده‌ایم قطعاً حاصل همین نگاه ایشان و امثال ایشان است.

ایشان در ادامه‌ی صحبت‌های‌شان به جای این‌که حقیقت‌ها را ببینند، می‌گویند: «چه ایرادی دارد؟ مردم برای عکس گرفتن با کاپ جام جهانی شور داشتند. نگوییم بی‌نظمی!» این یعنی چشم‌های‌تان را ببندید و برای هر خراب‌کاری‌ای توجیهی بیاورید تا همه با هم خوب باشیم.

اتفاقی نیفتاده که! همه‌چیز ردیف است! من اشتباه می‌کنم؟ من آدم بی‌شعوری هستم که اشتباه می‌کنم! از من انتقاد کنید! اصلاً خاک عالم بر سر من! ایرادی ندارد! اصلاً همه‌چیز تقصیر من است!

و این انتقادپذیری ابلهانه شبیه گردابی می‌شود که همه‌چیز را در خود فرو می‌برد، بدون این‌که چیزی اصلاح شود.

ایشان و امثال ایشان برای عادی‌سازی هر خراب‌کاری‌ای آماده‌اند و خب همین است که هنوز هم بعد از هشتصد سال، جلوی دوربین‌ها حضور دارند و مظلوم‌نمایی می‌کنند؛ کسانی که چشم بر واقعیت‌ها می‌بندند و خودشان را به خاک می‌مالند تا فقط «بمانند» و «باشند».

نماینده فیفا روی کاپ را پوشاند, هرج و مرج برای عکس یادگاری با کاپ جام جهانی
نماینده فیفا روی کاپ را پوشاند, هرج و مرج برای عکس یادگاری با کاپ جام جهانی

جواد خیابانی مجری مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در واکنشی عجیب به انتقادات به روند مراسم و بی‌نظمی‌ها گفت:

اصلا خاک عالم تو سر من! خبرنگاران عزیز وظیفه خود را انجام می‌دهند… درست هم هست اما جلوی عشق مردم را نمی‌شود گرفت. من هم دلم می‌خواست عکس می‌گرفتم اما نشد. شما دوست ندارید با جام جهانی عکس داشته باشید؟ در بین ۸۰ میلیون ایرانی کسی هست که دلش نخواهد با جام جهانی عکس بگیرد؟

در ادامه میتوانید به دیدن فیلم لحظه آبروریزی در رونمایی کاپ جام جهانی از فیگار بپردازید:

جواد خیابانی مجری این برنامه با شیوه ای عجیب از پیشکسوتان فوتبالی خواست روی سن بیایند تا با کاپ عکس یادگاری بگیرند. دعوت از پیشکسوتان به روی سن باعث بی نظمی در مراسم شد. نماینده فیفا به دلیل ازدحام شدید و غیر متعارف روی سن به این وضعیت عجیب و نادر اعتراض کرد و در چند صحنه قصد داشت جام را بردارد. در نهایت هم به دلیل بی نظمی شدید روی کاپ را پوشاند.

عکس لحظه فرارکردن نماینده فیفا:

نماینده فیفا روی کاپ را پوشاند, هرج و مرج برای عکس یادگاری با کاپ جام جهانی
نماینده فیفا روی کاپ را پوشاند, هرج و مرج برای عکس یادگاری با کاپ جام جهانی

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ (عربی: کأس العالم لکره القدم ٢٠٢٢، آوانگاری: Kaʾs al-ʿālam li-kurat al-qadam 2022) بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار خواهد شد. جام جهانی فوتبال، مسابقات قهرمانی فوتبال مردان است که هر چهار سال یک بار توسط تیم‌های ملی اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود.

این اولین جام جهانی خواهد بود که کشوری از جهان عرب آن را میزبانی می‌کند، و همچنین پس از جام جهانی ۲۰۰۲، این دومین باری است که جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود.

مصاحبه جواد خیابانی درمورد مراسم وآبروریزی در رونمایی کاپ جام جهانی:

اخبار بیشتر:


One thought on “از آبروریزی تا عکس یادگاری با کاپ جام جهانی [+فیلم لو رفته]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *