مقارنه ماه و سیاره مشتری در ۲۳ شهریور را از دست ندهید! [+عکس]

مقارنه ماه و سیاره مشتری ، چهاردهم سپتامبر برابر با ۲۳ شهریور در آسمان خاورمیانه، غرب آفریقا و اروپا قابل مشاهده است. در ادامه مطلب همراه ما بمانید.

در این رویداد نادر، سیاره مشتری با عبور از پشت ماه، به طور موقت از دید مخفی شده و حدود یک ساعت بعد، دوباره در سمت دیگر ماه قابل رویت می‌شود.

مقارنه ماه و سیاره مشتری

  • مقارنه سیاره مشتری و ماه
مقارنه ماه و سیاره مشتری
مقارنه ماه و مشتری, مقارنه سیاره مشتری و ماه

مقارنه ماه و مشتری

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت:

در نجوم، مقارنه (Conjunction) یک رویداد قابل رصد با چشم است و زمانی رخ می‌دهد که دو یا چند جرم سماوی بسیار نزدیک به یکدیگر در آسمان قابل مشاهده هستند.

این مقارنه از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب در مناطق ذکرشده قابل مشاهده است و برای رصد آن تنها یک دوربین دوچشمی و هوایی صاف و بدون غبار و ابر کافی است.

در ادامه میتواید عکس مقارنه ماه و سیاره مشتری را تماشا کنید:

مقارنه ماه و سیاره مشتری
مقارنه سیاره مشتری و ماه, عکس مقارنه ماه و سیاره مشتری

سن ماه در این زمان ۱۵ روز خواهد بود و درصد روشنایی آن ۹۶ است. این دو جرم در آسمان بعد غروب خورشید قابل مشاهده خواهند بود و از ساعت ۲۰:۳۰ در ارتفاع هفت درجه‌ای افق شرقی در آسمان ما حضور دارند و ساعت ۰۱:۵۶ نیمه شب در فاصله ۶۲ درجه‌ای افق جنوبی بالای سر ناظر زمینی به اوج می‌رسند و تا زمانی که به ارتفاع ۲۱ درجه بالاتر از افق جنوب غربی شما برسند، قابل رصد هستند.

در ادامه میتواید عکس مقارنه ماه و سیاره مشتری را تماشا کنید:

مقارنه ماه و سیاره مشتری
عکس مقارنه ماه و سیاره مشتری, عکس مقارنه ماه و سیاره مشتری

فاطمه فخرایی‌فردظهار کرد:

ماه به جدایی زاویه‌ای یک درجه و ۴۸ دقیقه قوسی نسبت به بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی می‌رسد. سن ماه در این زمان ۱۵ روز خواهد بود و درصد روشنایی آن ۹۶ است.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *