آیا جانشین سردار آزمون در جام جهانی علی علیپور خواهد بود؟

پس از مصدومیت سردار آزمون، کارلوس کی روش چند مهاجم لژیونر ایرانی از جمله علی علیپور را به عنوان جانشین سردار آزمون در جام جهانی در نظر گرفته است.

در شرایطی که هواداران فوتبال منتظر رویارویی مهدی طارمی و سردار آزمون در دیدار پورتو و لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا بودند، نه‌تن‌ها این اتفاق رخ نداد بلکه حالا ممکن است زوج خط حمله تیم ملی ایران در جام جهانی قطر اصلا تشکیل نشود.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پس از مصدومیت سردار آزمون، کارلوس کی روش چند مهاجم لژیونر ایرانی از جمله علی علیپور را زیر نظر گرفته است.

جانشین سردار آزمون در جام جهانی

ماجرا به همان شب کذایی برمی‌گردد؛ زمانی که طارمی در ترکیب اصلی تیم پرتغالی قرار گرفت، یک گل مردود زد و با ۲ پاس گل زمینه‌ساز پیروزی مهم تیمش شد، اما سردار آزمون روی نیمکت ذخیره‌ها بود و درست زمان تعویض برای حضور در زمین، احساس درد کرد.

آیا جانشین سردار آزمون در جام جهانی علی علیپور خواهد بود؟
آیا جانشین سردار آزمون در جام جهانی علی علیپور خواهد بود؟

نهایتا به نظر می‌رسید این احساس درد، تنها امکان حضور در همان مسابقه را از ستاره ایرانی لورکوزن گرفته باشد، اما موضوع بیخ‌دارتر از این‌ها بود و آزمایش‌های بعدی نشان داد آزمون دچار کشیدگی همسترینگ شده؛ مصدومیتی که ۵ تا ۶ هفته او را از میادین دور نگه خواهد داشت.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که تا آغاز جام‌جهانی هم دقیقا ۶ هفته زمان باقی مانده و به این ترتیب روشن نیست که آزمون به بازی‌های قطر برسد. حالا علی علیپور این فرصت را دارد که با درخشش در کشور کارلوس کی روش بتواند نظر مثبت سرمربی تیم ملی را جلب و در صورت نرسیدن سردار آزمون جانشین او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

مصدومیت سردار آزمون در جریان دیدار بایر لورکوزن و پورتو شوک بزرگی به تیم ملی ایران بود و حالا کارلوس کی‌روش در فاصله کمتر از دو ماه تا جام جهانی باید به فکر گزینه‌های جانشین برای ستاره ایرانی خود باشد. کی‌روش کار سختی برای پیدا کردن جانشین برای سردار دارد و این مسئله یکی از چالش‌های او در روزهای آینده خواهد بود.

مهدی قائدی، محمد محبی، شهریار مغانلو، شهاب زاهدی و علی علیپور جانشینان احتمالی سردار آزمون در جام جهانی 2022 هستند.

علی علیپور بعد از دو فصل بازی در ترکیب ماریتیمو، در نقل و انتقالات تابستانی راهی ژیل‌ویسنته شد تا حضور در دومین باشگاه پرتغالی را تجربه کند. مهاجم ۲۶ ساله و آقای گل سابق لیگ ایران امیدوار بود در ژیل‌ویسنته بدرخشد و در سال جام جهانی بتواند در لیست بازیکنان تیم ملی قرار بگیرد.

اتفاقی که هرگز رخ نداد و حالا می‌بینیم که علی علیپور آسیب دیده و جایی در فهرست ژیل‌ویسنته ندارد. بنابراین از حالا می‌توانیم علیپور را لژیونری معرفی کنیم که شانسی برای حضور در جام جهانی قطر نخواهد داشت.

علیپور آخرین بار ۸ شهریور بازی کرده و از آن به بعد و به‌دلیل مصدومیت جایی در لیست ژیل‌ویسنته نداشته است. با توجه به اینکه کارلوس کی‌روش در اردوی اتریش تقریباً لیست بازیکنان حاضر در جام جهانی را نهایی کرده، علیپور قطعاً حضور در این تورنمنت مهم را از دست داده و جایی در تفکرات مرد پرتغالی نخواهد داشت. او که در زمان مربیگری دراگان اسکوچیچ یکی، دو مرتبه به اردو دعوت شد، در ۲۶ سالگی باید دور بازی در جام جهانی را خط بکشد و این مسابقات را از تلویزیون تماشا کند.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *