چگونگی ساخت ترمز فرش را کامل یاد بگیرید

ترمز فرش ، یک وسیله‌ی مهم و ضروری در خانه‌های امروز می‌باشد که بسیار پرکاربرد است و در این نوشتار، چگونگی ساخت ترمز فرش را به شما خواهیم گفت.

در خانه‌های جدید و فرش‌های مختلفی که اصطکاک ندارند، از وسیله‌ی چسب مانندی به اسم ترمز فرش استفاده می‌شود که اصطکاک بین فرش و کف صیقلی ساختمان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

ترمز فرش ، عموماً از جنس پلاستیکی است اما انواع سیلیکونی، فلزی و pvc ترمز فرش هم در بازار موجود می‌باشد که بتواند جلوگیری از سر خوردن روی فرش را به خوبی به ارمغان بیاورد. این ترمزها حالت ژله‌ای یا دندانه‌ای دارند و فرش را روی سطوح، فیکس می‌کنند.

چگونگی ساخت ترمز فرش را کامل یاد بگیرید

شما می‌توانید فهرست چگونگی ساخت ترمز فرش را برای ترمز فرش روی سرامیک یا پیدا کردن جواب سوال چگونه از حرکت فرش روی موکت جلوگیری کنیم در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

چگونگی ساخت ترمز فرش
جلوگیری از سر خوردن روی فرش

وسیله‌ای به اسم ترمز فرش، این روزها، یکی از کاربردی‌ترین وسایل خانه و دیگر مکان‌های تفریحی و یا حتی برخی مکان‌های اداری شده که در این نوشتار، درباره‌ی اینکه ترمز فرش چیست صحبت خواهیم کرد.

ترمز فرش چیست ؟

چگونگی ساخت ترمز فرش
ایده برای ساخت ترمز فرش

در جواب اینکه ترمز فرش چیست ، می‌توان گفت که ترمز فرش ، بیشتر برای جلوگیری از حرکت و جابه‌جایی فرش هنگام قرارگیری در محل‌های مختلف در کف‌های سرامیکی و سنگ‌ها سُر، تولید شده است تا اصطکاک فرش را حفظ کند و باعث سُر خوردگی نشود.

اصولاً رنگ این ترمز فرش ها سیاه می‌باشد و عموماً حالت ژله‌ای دارند. ابعاد ترمز فرش ها غالباً کوچک است و در بسته‌بندی‌های 4 تایی به فروش می‌رسد. برخی از این مدل‌هایی که عموماً در بازار به فروش می‌رسد، در گوشه‌های فرش چسبانده می‌شوند و قابل جدا شدن نیز هستند.

گونه‌ی دیگری ترمز فرش در بازار موجود می‌باشد که این نوع، دارای ابعاد بزرگ‌تری است و معمولاً به صورت رولی تهیه می‌شود و در متراژ مختلف قابل خریداری است. برای نصب این نوع از ترمز فرش‌ها، می‌توان رول‌های این گونه را برش داد و به صورت طولی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳ + [دکورهای ترند سال جدید]

ایده برای ساخت ترمز فرش ؟

چگونگی ساخت ترمز فرش
سر خوردن فرش

سر خوردن فرش از مشکلاتی می‌باشد که خانه‌های کف سرامیک امروز دارند و احتمالاً برخی از شماها، در منزل خود یا فضاهای دیگر با آن روبرو شده‌اید. یکی از ایده‌هایی که با استفاده از آن می‌توان تا حدی از سرخوردگی فرش جلوگیری کرد، قرار داده شدن وسایل و مبلمان سنگین بر روی چهار گوشه‌ی فرش است که تا حدی کمک می‌کند.

این ایده برای فضاهایی که تنها در قسمتی از خانه فرش استفاده شده، مناسب می‌باشد و برای خانه‌هایی که بیشتر فضای آن‌ها، فرش استفاده شده، امکان پذیر نیست.

اگر شما جزو افرادی می‌باشید که مدام در حال شستشوی فرش‌هایتان هستید، استفاده از ترمز فرش یا چسب ترمز مناسب ترین راهکار برای شما می‌باشد. برخی از مردم، راه‌حل استفاده از چسب حرارتی برای چسباندن فرش به زمین را مطرح می‌کنند که بسیار ایده‌ی بدی می‌باشد.

این حرکت بر روی فرش‌ها، باعث آسیب دیدن جدی الیاف و فرش‌ها می‌شود و کاری می‌کند که نتوانید فرش‌ها را جابجا کنید و در موقع لزوم، زیر فرش را تمیز کنید. به طور کلی انواع قالی، قالیچه، فرش ماشینی و دستی را نباید با هیچ نوع چسب حرارتی استفاده شود.

اگر می‌خواهید بدون استفاده از ترمز فرش، و با استفاده از وسایل خانه، جلوی ایستادن فرش را بگیرید، شما می‌توانید استفاده از پد لغزش که یکی دیگر از روش‌های مناسب برای جلوگیری از سر خوردن روی فرش است که با کمترین هزینه در مدل‌ها و طرح‌های مختلف قابل سفارش هستند. نکته‌ای که باید در هنگام خرید پد لغزشی در نظر بگیرید جنس کفپوش و ابعاد فرش یا قالیچه‌تان است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین فرش پذیرایی سال جدید [فرش های پذیرایی ترند سال 1402]

چگونگی ساخت ترمز فرش ؟

چگونه از سر خوردن فرش روی سرامیک جلوگیری کنیم

چگونگی ساخت ترمز فرش
چگونه جلوی سر خوردن فرش را بگیریم

برای نصب و ساخت ترمز فرش ، یک راهکار ساده وجود دارد. در صورتی که شما نتوانید در پلاستیک فروشی‌ها و بازار از این نمونه‌های آماده پیدا کنید، می‌توانید خیلی ساده با چسب حرارتی خودتان ترمز فرش درست کنید که نمی‌توان این راهکار را توصیه کرد.

برای چگونگی ساخت ترمز فرش یا همان چسب حرارتی را داغ کنید، گوشه فرش را برگردانید، کمی چسب به فرش زده و صبر کنید تا چسب سخت و جامد شود. حالا فرش را روی زمین قرار دهید. جنس این چسب‌ها سیلیکونی است و مانع لیز خوردن فرش می‌شود. در طول فرش به فواصل 20 سانتی متری از چسب حرارتی استفاده کنید. مراقب باشید با چسب، فرش را به زمین نچسبانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فرش فانتزی پذیرایی سال جدید [فرش های پذیرایی ترند سال 1402]

آموزش نصب ترمز فرش

از بین بردن سر بودن سرامیک

چگونگی ساخت ترمز فرش
چگونگی ساخت ترمز فرش

ترمز فرش با ساختاری یک طرف چسب و یک طرف جنس ساخته شده است به پشت انواع فرش‌ها و قالیچه‌ها چسبیده و برای ثابت نگهداشتن فرش و موکت استفاده می‌شود. نصب ترمز فرش در پشت انواع فرش‌های زینتی، سنتی و حتی بیشتر موکت‌ها و رو فرشی‌ها به راحتی قابل انجام است.

با انجام مراحلی که در ادامه‌ی نوشتار آموزش نصب ترمز فرش به شما معرفی خواهیم کرد، بدون آسیب زدن به بافت انواع فرش و موکت ترمز فرش را نصب کرده و از خاصیت کاربردی این ابزار برای فیکس کردن فرش بر روی سرامیک و پارکت بهره برید.

ابتدا با یک دستمال تمیز و معطر، کف سرامیک و پشت فرش را به خوبی تمیز کنید و تا خشک شدن محل‌هایی که معطر شدند، چند دقیقه‌ای را صبر کنید. پس از آن، قسمت‌های چسب شیشه‌ای ترمز فرش مشخص کنید.

هر کدام از این قسمت‌ها را به یکی از گوشه‌های فرش یا قالیچه‌ی خودتان بچسبانید. سپس قسمت ساده ترمز فرش را به این تکه‌های چسبناک متصل به فرش وصل کنید. به آرامی گوشه‌ی فرش را رها کرده تا پنجه چسبناک ترمز فرش با سرامیک کف تماس کوچکی پیدا کند.

پس از آن، برای اطمینان اینکه ترمز فرش در قسمت مناسبی قرار دارد، مدتی در قسمت اتصال با سرامیک مکس کنید. با یک فشار کوچک بر روی قسمتی گوشه‌ای فرش، هوای بین فرش، ترمز فرش و کف سرامیکی را به صورت کامل تخلیه کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار چگونگی ساخت ترمز فرش سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *