شمال کجا بریم خوش بگذره؟

شمال کجا بریم خوش بگذره؟ مناطق شمالی کشور همیشه مقصدی جذاب برای گردشگران و طبیعت‌گردان بوده، این جذابیت آنقدر پررنگ است که آخر هفته‌ها و ایام تعطیل جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی مملو از خدوروهای مسافران می‌شود.

اما در این بین بسیاری از مناطق شمالی کشورمان هستند که کمتر شناخته‌شده‌اند و به‌نسبت شهرهای شناخته‌تر شده شمالی، گردشگر و مسافر کمتری به‌خود دیده اند. ما در این مقاله تلاش داریم شما را با چندین منطقه از شمال آشنا کنیم که  به‌نسبت از طبیعت بکرتری برخوردار هستند؛ پس برای پاسخ به این سوال که شمال کجا بریم خوش بگذره؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اولسبلنگاه ماسال

در سرتاسر استان گیلان بر فراز کوه‌ها و در دل جنگل‌ها، روستاها و ییلاقات کم‌نظیری را می‌توان پیدا کرد که برای تفریح و گردش در طبیعت بسیار مناسب هستند. روستای اولسبلنگاه ماسال یکی از زیباترین و سرسبزترین ییلاق‌های ماسال است که در بخش مرکزی گیلان در ۲۵ کیلومتری شهر ماسال و در میان ارتفاعات کوه‌های تالش گیلان واقع شده است. برای گردشگرانی که دوست دارند بکرترین طبیعت استان گیلان را ببینند و با زندگی مردم بومی مردم این نواحی آشنا شوند بدون شک اولِسبِلَنگاه می‌تواند یک مقصد فوق‌العاده جذاب باشد.

برای سفر به روستای اولسبلنگاه از تهران، مسافران می‌توانند وارد جاده قزوین-رشت شوند و پس از طی ۱۷۰ کیلومتر در ۲ ساعت و نیم، به شهر رشت برسند. از رشت تا روستای اولسبلنگاه حدود ۸۰ کیلومتر راه است که می‌توان آن را در ۲ ساعت طی کرد. بنابراین سفر شما از تهران به روستای اولسبلنگاه در حدود ۴ ساعت و نیم طول خواهد کشید.

ییلاق مازیچال

روستای مازیچال در ناحیه کلاردشت و در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، معمولا پوشیده از انبوهی از ابرهای سفید است که منظره زیبایی را به منطقه بخشیده است. این روستا که مانند بامی بلند است، زمانی که ابری در روستا وجود نداشته باشد، از بالای آن می‌توان چشم‌اندازی وسیع و تماشایی از رامسر تا چالوس و دریای مازندران را نظاره کنید. ییلاق مازیچال علاوه بر اقیانوس ابر دارای جنگل‌های بلوط بسیاری هم هست و آب‌وهوای بسیار معتدلی حتی در فصول گرم سال دارد.

برای رفتن به ییلاق مازیچال از مبدا تهران می‌توانید از طریق جاده چالوس خودتان را به شهرستان چالوس برسانید، سپس به شهر کلاردشت بروید و سفر خود را به سمت دهکده مازیچال ادامه دهید. البته بسیاری از مسافران شمال کشور نیز از مناطق مختلف خودشان را به تهران می‌رسانند تا مدتی را ا در پایتخت به گشت‌وگذار بپردازند و در این شهر استراحت کنند. این دست از مسافران می‌توانند با اجاره خانه روزانه در تهران مدتی را در تهران استراحت کنند و سپس سفر خود به شمال را آغاز کنند.

ییلاق لپاسر

شمال کجا بریم خوش بگذره؟

لپاسر روستایی بسیار زیبا و سرسبز و از توابع رامسر است که در اواسط خرداد ماه میزبان گل‌های زرد به ارتفاع یک متر است. رویش این گل‌ها در کنار برکه‌های آبگیر کوچک، زیبایی این دشت را دوچندان کرده است و کوهنوردانی که قصد صعود به قله سماموس را دارند، می‌توانند این مسیر را انتخاب کنند تا علاوه بر صعود به قله، این دشت زیبای پوشیده از گل‌های زرد را هم تماشا کنند. چشمه آب معدنی به نام سیاه چشمه در این روستا جاری است که نوشیدن آن خواص درمانی فراوانی از جمله برای درمان سنگ کلیه دارد.خاک حاصلخیز لپاسر برای کشت برنج و مرکبات مناسب است و محصولات مرغوبی در آن به عمل می‌آید.

برای رفتن به ییلاق لپاسر از مبدا تهران می‌توانید از طریق جاده چالوس خودتان را به رامسر برسانید و سپس مسیر دسترسی به ییلاق لپاسر را پیش بگیرید

ییلاق جواهردشت

جواهردشت روستایی ییلاقی در استان گیلان و در نزدیکی سیاهکلرود قرار دارد. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۲۵۰۰ متر است و به دلیل بارش سنگین برف در زمستان خالی از سکنه است. اقیانوس ابری که در اکثر مواقع جواهردشت را احاطه کرده بر زیبایی آن افزوده است. کوه سماسوس با ارتفاع ۳۶۷۸ متر از سطح دریا در جنوب این روستا واقع است و رودخانه‌ای که از این کوه سرچشمه می‌گیرد در جواهردشت روان می‌شود و آب شرب این منطقه را تامین می‌کند.

برای دسترسی به ییلاق جواهردشت باید خودتان را به شهرستان رودسر برسانید؛ سپس به بخش چابکسر بروید و مسیر دسترسی به روستای جواهردشت را پیش بگیرید.

اقامت در شمال با هومسا

برای بازدید ازمناطق دیدنی شمال کشور باید به‌دنبال یک اقامتگاه خوب در این شهر بگردید. تیم هومسا در کنار شما است تا با معرفی و رزرو بهترین اقامتگاه‌های شمال، سفر خوشی را برای شما و همراهان‌تان رقم بزند. برای اجاره ویلا کافی است در صفحه اصلی وبسایت هومسا، شهرهای شمالی را جست‌وجو کنید. در این قسمت با استفاده از فیلترهای مختلف، به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو خواهید کرد.

سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه‌های بوم گردی راهکار نوین سفر آسا (سهامی خاص) با نام تجاری هومسا، از سال ۹۶ به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارنیکا وارد دنیای گردشگری شد و تا کنون توانسته بیش از 6۰۰۰ واحد اقامتی، ۳۰۰۰ میزبان و هزاران رزرو آنلاین موفق در سراسر ایران داشته باشد هومسا تلاش دارد با گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار گردشگری، از طریق فراهم آوردن زنجیره تامین سبز فعالیت خود را ادامه دهد، تا میهمانان و میزبانان با خیالی آسوده و به شکل مؤثری در یک پلتفرم، به همدیگر ملحق شوند.

کلام پایانی

برای بسیاری از ما سفر به شمال با شهرهای معروف مازندران و گیلان تداعی می‌شود، اما این خطه جذاب از کشورمان جاهای دیدنی بسیاری دارد که تا به‌امروز به نسبت شهرهای معروف‌تر شمالی  کمتر شناخته شده‌اند. سفر به شمال به‌خودی خود از آن دست سفرهایی است که هم یک تجربه طبیعت‌گردی به شما هدیه می‌دهد و هم فرصتی مفرح برای گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی جذاب، البته این سفر زمانی جذاب‌تر می‌شود که مقصد سفر شما جاهایی باشند که برای شما مقصدی جدید و نو هستند. اگرچه کلان‌شهرهای شمال کشور برای سفر و طبیعت‌گردی مقاصد جذابی است، اما تمام شمال این کلان‌شهرها نیستند و خطه شمالی کشور پر است از روستاهای ییلاقی و جاذبه‌های گردشگری جذاب که کمتر شناخته شده‌اند. ما در این مقاله‌ از هومسا تلاش داشتیم شما را بیشتر با جاهای دیدنی شمال و فرصت‌های سفر به شهرهای مختلف آن آشنا کنیم. شما می‌توانید با مطالعه مقاله‌های وبلاگ هومسا با جاهای دیدنی شمال کشور بیشتر آشنا شوید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *