قیمت لیر ترکیه امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰ ؛ بررسی ارزش لیر ترکیه

در نوشتار جدید فیگار با جدول قیمت لیر ترکیه امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰ در خدمت شما هستیم. همراه ما باشید تا ارزش لیر ترکیه 29 دی 1400 را مشاهده نمایید.

با افزایش نرخ تورم بسیاری در ترکیه سعی دارند که پول خود را از لیر به ارزهای معتبر جهانی تبدیل کنند. برای اطلاع از جزئیات قیمت لیر ترکیه امروز 1400 (چهارشنبه 29 دی) در ادامه نوشتار قیمت لیر ترکیه در بازار امروز همراه باشید.

قیمت لیر ترکیه امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰

بررسی ارزش لیر ترکیه

قیمت لیر ترکیه در بازار امروز, ارزش لیر ترکیه 29 دی 1400, قیمت لیر ترکیه امروز 1400, قیمت لیر ترکیه امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰
قیمت لیر ترکیه در بازار امروز, ارزش لیر ترکیه 29 دی 1400, قیمت لیر ترکیه امروز 1400, قیمت لیر ترکیه امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰

لیره ترکیه یکای پول کشورهای ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی است. یکای زیرین لیره کروش است. هر صد کروش مساوی یک لیره است. از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۰۵، شش صفر انتهای پول ترکیه از چرخش پولی پاک شد و از آن پس به آن لیره ترک جدید یا YTL (Yeni Türk lirası) گفته شد.


بیشتر بخوانید:


تاکنون بر روی پول‌برگ‌های لیره فقط نگاره آتاتورک و عصمت اینونو نقش بسته‌اند. مصطفی عصمت اینونو ژنرال ارتش، نخست‌وزیر، دومین رئیس‌جمهور ترکیه و از یاران آتاتورک بود.

برای اولین بار لیره به دستور عبدالمجید یکم در پنجم ژانویه ۱۸۴۳ با نام لیره عثمانی زده شد. سکه عثمانی به نام لیره زرد نامیده می‌شد.

  • لیر ترکیه بدون تغییر باقی ماند.

بیشتر بخوانید:


لیر ترکیه که روز پیش تا ۲,۰۳۰ (دو هزار و سی) تومان رسیده بود، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ثابت ماند.

  •  قیمت لیر ترکیه در بازار امروز : ۲,۰۳۰ تومان
  • قیمت لیر ترکیه امروز 1400 به حروف : دو هزار و سی تومان

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قیمت لیر ترکیه امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *