پیش بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی ؛ اتفاق فاجعه بار نزدیک است

به تازگی، مصاحبه‌ای از ایلان ماسک منتشر شد که پیش بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی را نشان داد و حواشی زیادی را به همراه داشت.

اخیراً مصاحبه‌ای از پیش بینی ترسناک ایلان ماسک درباره هوش مصنوعی به انتشار رسید که پیش بینی آینده ایلان ماسک از هوش مصنوعی را نشان می‌دهد و این پیش بینی را از دست داده است. هشدار ایلان ماسک از هوش مصنوعی درباره تمامی خصوصیات و پیامدهای منفی آن صحبت کرد.

پیش بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی

ما الان هم سایبورگ هستیم

ماسک گفت:

فکر می‌کنم برای پیامدهای منفی ابرهوش دیجیتالی خطری جدی وجود داشته باشد. اگر برای هوش مصنوعی قانون‌گذاری شکل نگیرد، آینده‌ای فاجعه‌آمیز در انتظارمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اولین تراشه نورالینک روی مغز اولین داوطلب توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک: ما همین الان سایبورگ شده ایم!

مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در کنفرانس فناوری ویوا در پاریس گفت:

برای جلوگیری از تبدیل‌شدن هوش مصنوعی به یک چیز غیرقابل کنترل، به یک سری قوانین در این خصوص احتیاج داریم. اگر این اتفاق رخ ندهد، عاقبتی فاجعه‌آمیز برای بشریت شکل خواهد گرفت.

او به‌طور کلی پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی به احتمال فراوان نتایج مثبتی نیز در پی خواهد داشت، اما او تاکید دارد که این موضوع نباید به‌عنوان یک پیش‌فرض در نظر گرفته شود.

پیش بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی
پیش بینی ترسناک ایلان ماسک درباره هوش مصنوعی

پیش بینی آینده ایلان ماسک از هوش مصنوعی

پیش بینی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی
هشدار ایلان ماسک از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا همان AI، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد. اما پیش از هرچیز باید این موضوع را دانست که کلمه هوش، نشان دهنده امکان استدلال است و اینکه آیا هوش مصنوعی میتواند به توانایی استدلال دست یابد یا خیر، خود موضوع اختلاف محققان است.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی چهره‌هایی زنان جهان را شبیه‌سازی کرد

پیشبینی آلودگی آب با هوش مصنوعی

کتاب‌های AI پیشرو، این شاخه را به عنوان شاخه مطالعه بر روی «عوامل هوشمند» تعریف می‌کنند: هر سامانه‌ای که محیط خود را درک کرده و کنش‌هایی را انجام می‌دهد که شانسش را در دستیابی به اهدافش بیشینه می‌سازد.

ایلان ریوْ ماسک متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ شخصی نامدار در تجارت و سرمایه‌گذار است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات شرکت تسلا؛ بنیان‌گذار شرکت بورینگ؛ یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی و نیز مالک شرکت توییتر است.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *