همنواز

توقف ناگهانی نمایش مازیار لرستانی [+توضیحات تئاتر شهر]

توقف ناگهانی نمایش مازیار لرستانی یکی از اتفاقات عجیب چند شب گذشته بود که برای این هنرمند رخ داد و تئاتر او، پس از 12 شب اجرا به طور ناگهانی متوقف شد.

نمایش «در انتظار گودو»، که روایت فارسی از نمایشنامه «ساموئل بکت» است و توسط مازیار لرستانی کارگردانی و اجرا می‌شد، پس از 12 شب اجرا در تئاتر شهر، به دلایل نامشخصی متوقف شد. توقف تئاتر مازیار لرستانی در حالی رخ داد که نقدهای مثبتی درباره آن منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: تصویری دیده نشده از مازیار لرستانی در کنار پرویز پرستویی و رسول خادم

توقف ناگهانی نمایش مازیار لرستانی

مازیار لرستانی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که تئاتر «در انتظار گودو» به دلایلی که خودش از آن‌ها ناآگاه است متوقف شده است. او در صفحه اینستاگرام خود، درباره این اتفاق نوشت:

«آن نخل ناخلف که تبر شد، زما نبود / زمانه چو ما را بشکند، ساز می‌شویم»

او در این پست، با گله‌مندی ادامه داد و گفت:

بیایید به عزیزانی که با تلاش و پشتکار خود، در راستای تحت تأثیر قرار دادن جامعه هنری ایران گام می‌گذارند تجلیل کنیم. آن‌ها بدون شک، بهتر از همه ما می‌دانند که فرهنگ، هنر و هنرمندان، از دارایی‌های معنوی ایران هستند. متأسفانه، برخی افراد با تخریب شخصیت، بروز ندادن فضای کار، عدم حمایت از این قشر عظیم و بی توجهی نسبت به معضلات آن‌ها، آنان را در زیر بار مشکلات مادی غرق نموده‌اند.

بیایید به یاد آوریم که هنرمندان، با تأثیرگذاری فرهنگی و هنری خود، نقش زیادی در شکل دادن جامعه دارند. بنابراین، حمایت از آن‌ها و ایجاد فضای مطلوب برای آفرینش هنر و ارائه آثار، امری بسیار حیاتی است. ما باید از ارزش این جامعه هنری غنی و تلاش و همت آن‌ها آگاهی داشته باشیم.

توقف ناگهانی نمایش مازیار لرستانی

در این زمینه، سید محمد جواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر با تأکید بر اینکه اجرای نمایش‌ها در این مجموعه باید به صورت قانونی انجام شود، توضیحاتی درباره توقف ناگهانی نمایش مازیار لرستانی ارائه کرد. وی در گفتگو با روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر گفت:

در برنامه‌ریزی اولیه، تعیین شد که نمایش مازیار لرستانی در تاریخ 30 مرداد ماه به صحنه برود. اما به دلیل تأخیر در ارسال نمایشنامه به دفتر شورای نظارت و ارزشیابی و عدم تأیید کیفی در بازبینی اول که ایشان را متعهد به انجام اصلاحات می‌کرد و همچنین تأخیر خود ایشان در شروع اجرای نمایش، مجبور شدیم از مفاد تفاهم‌نامه امضا شده عدول کنیم.

وی ادامه داد و گفت:

اصلاحات ایشان در نمایش تا تاریخ 4 مهرماه انجام می‌شد و با همکاری مجموعه، تا تاریخ 14 مهرماه تمدید شد؛ اما به دلیل تعهد سالن به نمایشی دیگر، امکان تمدید دوباره نمایش وجود نداشت.

طاهری افزود:

مستندات مربوط به امضای تفاهم‌نامه و تاریخ توافقی اجرا موجود است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *