موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home پس از تماشا با سرعت 0.25X

موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home پس از تماشا با سرعت 0.25X جزئیات خارق العاده‌ای را آشکار می‌کند. داستان و تئوری های فیلم مرد عنکبوتی No Way Home جذابیت این روزهای مارول‌فن‌هاست. بسیاری از آنها مشتاقانه در انتظار اکران فیلم جدید اسپایدرمن هستند. در ادامه با فیگار همراه باشید.

چندی پیش پس از مدت‌ها انتظار تریلر فیلم Spider-Man : No Way Home منتشر شد. این تریلر ظرف 24 ساعت در تمامی پلتفرم‌ها بیش از 355.5 بار دیده شد و از این نظر رکوردی تاریخی برجای گذاشت. انتشار این تریلر به تئوری مولتی ورس مارول دامن زده و هواداران را به وجد آورده است.

بسیاری منتظرند تا ببینند رویای حضور هرسه اسپایدرمن در یک فیلم سرانجام به حقیقت تبدیل خواهد شد یا خیر. به نظر می‌رسد بهترین فیلم مرد عنکبوتی چندسال پیش از درگذشت خالق آن یعنی استن لی (Stan Lee) اکران خواهد شد؛ همانطور که او نتوانست اونجرز اندگیم را به تماشا بنشیند، آخرین شاهکار خود را نیز روی پرده نقره‌ای نخواهد دید. در ادامه با موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home با فیگار همراه باشید.

موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home پس از تماشا با سرعت 0.25X

بررسی داستان و تئوری های فلم اسپایدرمن No Way Home

اگر تریلر Spider-Man : No Way Home را با سرعت 0.25X یعنی یک چهارم سرعت عادی تماشا کنیم به ایستراگ‌ها و نکات ظریف بی‌نظیری می‌رسیم که مارول‌فن‌ها را به اوج هیجان می‌رساند. آیا واریانت‌های مختلفی از دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول بوجود آمده است؟ آیا توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم اسپایدرمن No Way Home حضور خواهند داشت؟ ویلن‌های فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی، یعنی دکتر اختاپوس، گرین گابلین، سندمن و الکترو در فیلم جدید حضور خواهند داشت؟‌

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی
نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی
نقد فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی را در فیگار بخوانید. یکی از نامزدهای اصلی بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار 2021.
توسط حامد محبی

به نظر می‌رسد مارول سعی کرده همه این سوالات را در تریلر منتشر شده به صورت ایستراگ برای هواداران دوآتشه‌ خود بگنجاند. در ادامه با بررسی داستان و تئوری های فلم اسپایدرمن No Way Home همراه باشید. پیش از آنکه به ادامه مطلب بپردازیم، حتما تریلر Spider-Man-: No Way Home از اینجا تماشا کنید! همه تصاویر و ادعاهای مطرح شده در این مطلب در این تریلر آمده است. پس از پایان مطلب نیز حتما مجددا تریلر را ببینید تا بیشتر به جزئیات و عمق آن پی ببرید.

هشدار اسپویل: اگر این تئوری‌های این نوشتار درست باشند، بخش‌هایی از فیلم برای شما اسپویل خواهد شد.

ادعای اول: دکتر اختاپوس به عنوان «ویلن» بازخواهد گشت!

بیایید ماجراجویی در تریلر مرد عنکبوتی را شروع کنیم. در تصویر زیر از فیلم اسپایدرمن 2002، به بخش مرکزی بازوی دکتر اختاپوس توجه کنید. در این فیلم او سعی داشت تا با این بازوها، آزمایش همجوشی هسته‌ای انجام دهد و منبع انرژی بی‌پایان تولید کند. اما آزمایش با اشکال مواجه شد و انفجار رخ داد. در تصویر زیر بازوها را قبل از آزمایش می‌بینیم که در مرکز آن‌ها یک «درخشش سفیدرنگ» دیده می‌شود؛ یعنی دکتر به بازوها کنترل دارد.

موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home
ازوها را قبل از آزمایش می‌بینیم که در مرکز آن‌ها یک «درخشش سفیدرنگ» دیده می‌شود؛ یعنی دکتر به بازوها کنترل دارد. (موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home)

اما پس از آنکه آزمایش خوب پیش نرفت و چیپ پس‌سر او منفجر شد؛ او کنترل بازوها را از دست داد و به «ویلن» تبدیل شد. در تصویر زیر که نمای دیگری از فیلم، مربوط به پس از آزمایش را نشان می‌دهد، این بار می‌بنیم که در مرکز بازوها، «درخشش قرمزرنگ» دیده می‌شود.

موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home
در مرکز بازوها، «درخشش قرمزرنگ» دیده می‌شود. (موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home)

حالا به تصویر زیر از فیلم تریلر Spider-Man : No Way Home نگاه کنید. باز هم در مرکز بازوها، درخشش قرمزرنگ دیده می‌شود. امیدوارم قضیه را گرفته باشید 🙂 یعنی دکتر اختاپوسی که در فیلم شاهد خواهیم بود، همان دکتر اختاپوسی است که فکر می‌کردم در انتهای Spider-Man 2002 کشته شد.

موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home
(موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home)

ادعای دوم: دکتر اختاپوس به توبی مگوایر نگاه می‌کند نه تام هالند!

تنها دیالوگی که از دکتر اختاپوس در تریلر می‌شنویم این است:‌ «Hello Peter!» (سلام پیتر!). ادیتِ این تریلر به گونه‌ای است که انگار این جمله خطاب به کارکتر با بازی تام هالند گفته می‌شود. در حالی که اولا دکتر اختاپوس این کارکتر را تا به حال ندیده‌ است و در ثانی این تصور اصلا با پس زمینه‌ها جور در نمی‌آید. به تصاویر زیر نگاه کنید و پس زمینه‌ها را با هم مقایسه کنید. پر واضح است که این دو تصویر نمی‌تواند از یک سکانس باشد. احتمال قوی‌تر این است که دکتر به پیتر پارکر با بازی مگوایر «سلام» می‌کند!

موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home
دکتر اختاپوس به توبی مگوایر نگاه می‌کند نه تام هالند!

ادعای سوم: گرین گابلین، دکتر اختاپوس و «اسپایدرمنِ مگوایر» همزمان با هم ملاقات خواهند کرد!

در حالی که هنوز در مورد حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد باید با شک و تردید صحبت کنیم، اما حضور همه ویلن‌های فیلم‌های قبلی تقریبا قطعی است. بیاییم شواهد را بررسی کنیم. تصویر زیر، شاهد اول است برای حضور گرین گابلین؛ همان‌ بمب‌های پامکین (Pumpkin Bumb) خاص او.

بیشتر بخوانید:

حالا سوال اینجاست آیا ما با «نورمن آزبورن» طرفیم یا با «هری»، فرزند او؟

گرین گابلین، دکتر اختاپوس و «اسپایدرمنِ مگوایر» همزمان با هم ملاقات خواهند کرد!
گرین گابلین، دکتر اختاپوس و «اسپایدرمنِ مگوایر» همزمان با هم ملاقات خواهند کرد!

اگر بخواهیم بیشتر دقیق شویم، می‌توانیم این ادعا را مطرح کنیم که احتمالا در یکی از سکانس‌های فیلم شاهد حضور اسپایدرمنِ توبی مگوایر، دکتر اختاپوس و گرین گابلین به طور همزمان خواهیم بود؛ با احتمال بسیار زیادی بر روی همان پل. چرا؟ مجددا تریلر را چک کنید! انفجارهای روی پل کار گرین گابلین است. همینطور دکتر اختاپوس از بالا به پایینِ تصویر ظاهر می‌شود؛ تنها زمانی چنین اتفاقی ممکن است که از پایین به روی پل بیاید. پس هر سه روی پل با هم ملاقات خواهد کرد. معرکه است، نه؟

ادعای چهارم: حضور الکترو، سندمن و مگوایر با لباس ونوم قطعی است!

می‌رسیم به جذاب‌ترین صحنه‌ای که در تریلر می‌ببنیم. به تصویر زیر نگاه کنید. چه می‌بینیم؟ 1. مردعنکبوتی با لباس سیاه ونوم (Venom Suit) که فقط می‌تواند توبی مگوایر باشد. 2. طوفانی از شن و ماسه که قطعا سندمن (SandMan) است. 3. رعد برق که نشانه‌ای از وجود الکترو (Electro) است.

حضور الکترو، سندمن و مگوایر با لباس ونوم قطعی است!
حضور الکترو، سندمن و مگوایر با لباس ونوم قطعی است!

این تصویر یک نکته به شدت جالب دارد. برخلاف تصورات، سندمن در کنار الکترو در حال حمله به اسپایدر من نیست، بلکه در حال مخافظت از پیتر است. حتما دوباره این صحنه از تریلر را تماشا کنید. حالا سوال این است که چرا سندمن در حال محافظت از مرد عنکبوتی است؟ خیلی ساده است. آخرین سکانسی که از سندمن دیده‌ایم را به خاطر می‌آورید؟ در آخرین پلان‌های Spider-Man 3، «فیلنت مارکو» کارکتر نقش سندمن، به پیتر گفت: «ازت می‌خوام منو ببخشی؟» و پیتر در جواب گفت: «می‌بخشمت.» این یعنی رابطه دشمنی میان آنها در لحظات پایانی از بین رفت. و حالا که مولتی‌ورس آنها را مجددا برگردانده، این دو در کنار یکدیگر خواهند بود و نه در مقابل هم.

بیشتر بخوانید:

ادعای پنجم: احتمالا شاهد حضور مایلس مورالس (Miles Morales) خواهیم بود!

امیدوارم فیلم انیمیشن Spider-Man: Into The Spiderverse را دیده باشید. در واقع این اولین باری بود که مولتی‌ورس در دنیای مارول را شاهد بودیم. نقش اصلی آن داستان مایلس مورالس بود. حالا به تصویر زیر از تریلر دقت کنید. تام هالند در حال صحبت با زنی است که در ماشین حضور دارد. اولین نکته این است که این خودرو همان خودرویی است که تام هالند روی پل به روی آن می‌رود و لباس آیرون‌اسپایدر (Iron-Spider) را به تن می‌کند. اما بحث در مورد کارکتر آن زن است. دو تئوری وجود دارد: اول آنکه او مادر MJ با بازی زندایا است. دومین تئوری اما می‌گوید او مادر مایلس مورالس است.

احتمالا شاهد حضور مایلس مورالس (Miles Morales) خواهیم بود!
احتمالا شاهد حضور مایلس مورالس (Miles Morales) خواهیم بود!

دلیل دیگری برای تئوری دوم نیز وجود دارد. یکی از کاربران در توییتر به همین موضوع اشاره کرده بود و Paula Newsome بازیگر این نقش را نیز تگ کرده بود. این بازیگر در پاسخ اموجی «چشمک» را ریپلای کرد. قبول دارم که دلیل قانع‌کننده‌ای نیست. اما حضور احتمالی مایلس مورالس این فیلم را بیش از پیش جذاب خواهد کرد. مگه نه؟

احتمالا شاهد حضور مایلس مورالس (Miles Morales) خواهیم بود!

ادعای ششم: اتحاد پیتر پارکر و دکتر استرنج علیه زندو (XANDO)

در پس زمینه تصویر زیر، روی پلاک ماشین، یعنی همان ماشینی که بالا به آن اشاره کردیم، این عبارت درج شده: «MTU-2147». احتمالا به کامیک  Marvel Team Up شماره 21 که در سال 1974 منتشر شده اشاره دارد. در این کامیک دکتر استرنج و اسپایدرمن علیه زندو (XANDO) متحد می‌شود. زندو یک واریانتِ ویلن از دکتر استرنج است. احتمالا این فیلم از این کامیک الهام گرفته است. رفرنس‌ دادن به کمیک‌بوک‌ها روی شماره پلاک خودروها در فیلم‌های مارول اتفاق رایجی است.

اتحاد پیتر پارکر و دکتر استرنج علیه زندو (XANDO)
اتحاد پیتر پارکر و دکتر استرنج علیه زندو (XANDO) / (موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home)

ادعای هفتم: دکتر استرنج مولتی‌ورس را رقم می‌زند و واریانت‌های مختلف پیتر پارکر را گرد هم می‌آورد

در تصویر زیر در قسمت بالایی نمایی از فیلم دکتر استرنج 2016 را می‌بینیم. زمانی که شخصیت انشنت وان (Ancient One) ولتی‌ورس بوجود می‌آورد. در قسمت پایین، واریانت‌های مختلفی از دکتر استرنج را می‌بینیم که اندکی پس از صحنه قبلی پدید می‌آیند.

دکتر استرنج مولتی‌ورس را رقم می‌زند
دکتر استرنج مولتی‌ورس را رقم می‌زند

حالا به تصویر زیر دقت کنید. نماهایی که در تصویر بالا می‌بینیم دقیقا همانی است که در تریلر (یعنی تصویر زیر) شاهد هستیم. به عبارتی بهتر، قطعا مولتی‌ورس اتفاق خواهد افتاد. سوال مهم این است: اگر قرار نبود مارول از توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در این فیلم استفاده کند، وجود این همه ایستراگ و اشاره‌ها به مولتی‌ورس چه دلیل دیگری می‌تواند داشته باشد؟

دکتر استرنج اریانت‌های مختلف پیتر پارکر را گرد هم می‌آورد
دکتر استرنج اریانت‌های مختلف پیتر پارکر را گرد هم می‌آورد. (موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home)

بیشتر بخوانید:

منبع:‌ یوتیوب Canadian Lab

.

نظر شما در خصوص موشکافی تریلر Spider-Man : No Way Home چیست؟ آیا جزئیات دیگری، توجه شما را نیز به خود جلب کرده است؟ در کامنت‌ها آن را با ما در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی