واکنش منتقدان به فیلم خانه شب (The Night House 2021) ؛ ایلوژن یا توهم

در نوشتار واکنش منتقدان به فیلم خانه شب قرار است به بخشی از نقد‌های مهم منتقدان مطرح به ساخته دیوید بروکنر بپردازیم. با فیگار همراه باشید.

مسئله این فیلم، تنها یکی از تفکرات سرگرم کننده‌ای است که ممکن است در اولین دقایق فیلم ترسناک و سادیستیک دیوید بروکنر به نام خانه شب در ذهن شما جاری شود، یک پرتره غم انگیز در حال باز شدن که با یک خودکشی کوچک شروع می‌شود! این یک فیلم روان‌شناختیست.

فیلم خانه شب تمام مسیرهای مورد نیاز خود را در مورد ترس‌ها بررسی می‌کند، در حالی که با یک قهرمان که دلایل موجهی برای ادامه عمق ترس‌های خود دارد بیشتر آشنا می‌شود، برخی از ما فریاد می‌زنیم: فرار کن!

فیلم خانه شب جز معدود فیلم‌های کمیابی است که ما می‌خواهیم بث از آن در عبور کند یا از پله ها پایین بیاید، هر چند می‌دانیم آنچه که او پیدا می‌کند ما را شب از شدت ترس بیدار نگه می‌دارد زیرا به طرز ماهرانه ای برای برجسته ساختن مضامین نیستی در روایت استفاده می‌کند!

خانه شب فیلمی است برای جدا کردن روح شما از اپیدرم شما، آنجا که در لایه‌ی پنهان خود به مخاطب آهسته می‌گوید شما نمی‌توانید آنچه را که می‌پندارید ناخودآگاه بدانید!

واکنش منتقدان به فیلم خانه شب (The Night House 2021)

ایلوژن یا توهم

در ادامه نوشتار واکنش منتقدان به فیلم خانه شب ، به مطالعه صحبت‌های مهم منتقدان بزرگ و سرشناس سینما، در باب نقد فیلم خانه شب، که نامشان در فهرست زیر آمده است، خواهیم پرداخت:

  • The Playlist Jessica Kiang – با امتیاز 75 از 100
  • Slashfilm Chris Evangelista – با امتیاز 70 از 100
  • Arizona Republic Bill Goodykoontz – با امتیاز 70 از 100
  • IndieWire David Ehrlich – با امتیاز 67 از 100
  • Movie Nation Roger Moore – با امتیاز 63 از 100
  •  Variety Dennis Harvey – با امتیاز 60 از 100
  • The Guardian Benjamin Lee – با امتیاز 60 از 100
  • The Film Stage – با امتیاز 58 از 100
  • The A.V. Club A.A. Dowd – با امتیاز 58 از 100
  • Film Threat Norman Gidney – با امتیاز 50 از 100
نقد فیلم خانه شب , واکنش منتقدان به فیلم خانه شب , بررسی فیلم خانه شب , بررسی خانه شب , نقد و بررسی فیلم خانه شب
نقد فیلم خانه شب , واکنش منتقدان به فیلم خانه شب , بررسی فیلم خانه شب , بررسی خانه شب , نقد و بررسی فیلم خانه شب

هال نقش بث را بازی می‌کند، معلمی که به تازگی شوهر خود اوون (ایوان جونیگیت)، معمار موفق را از دست داده است. با وجود اینکه زندگی آنها کاملاً خوش‌آیند به نظر می‌رسید همسرش به دلیل خودکشی جان خود را از دست می‌دهد و این تجربه، بث را بطور قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر قرار داده است زیرا بث اغلب افسرده است و اوون را سنگ صبور خود می دانست.


بیشتر بخوانید:


غم و اندوه او با اعتقاد ناگهانی که او تنها در خانه نیست تشدید پیدا می‌کند. بث در زندگی پس از مرگ شکاک است. او یک بار در تصادف با رانندگی جان خود را از دست داده و چهار دقیقه قبل از زنده ماندن از نظر فنی جان خود را از دست می‌دهد و این تجربه او را مطمئن ساخته است که هیچ چیز در آن‌سوی زندگی منتظرش نیست.

اما روایت وحشتناک همچنان ادامه دارد، رادیو به طور تصادفی با صدای کامل روشن می‌شود و آهنگ عروسی بث و اوون را پخش می‌کند. صداهای کوبشی بلند شنیده می‌شود و بث همچنان رویاهای نگران کننده‌ای می‌بیند، اما خود را بر روی زمین در اتاق‌های تصادفی در خانه بیدار پیدا می‌کند.

بث شروع به جست‌وجو در زندگی اوون می‌کند و سعی می‌کند پاسخ‌هایی را بیابد. اما هرچه بیشتر کند‌و‌کاو می‌کند، بیشتر می‌فهمد که ممکن است واقعاً شوهرش را نشناخته باشد! در ادامه نوشتار واکنش منتقدان به فیلم خانه شب نظر برخی منتقدان را با شما در میان می‌گذاریم.

The Playlist Jessica Kiang

75 از 100

رویکرد برونکر کارگردان فیلم خانه شب ظریف و در راستای ژانر قرار دارد. هنگامی که بث در نورپردازی سردِ روز از خواب بیدار می‌شود مخاطب هنوز وحشتِ شبانگاهی را احساس می‌کند و این پایداری وحشت در سطح دقیق خودش قرار دارد طوری که با شوک‌های ناگهانی نابه‌جا یا به عبارتی تقلب‌های ارزان قیمت مخاطب خودش را فریب نمی‌دهد و همچنین با کمک تدوین استثنایی دیوید مارکس و طراحی صدا، جلوه‌ها و قطعات موسیقی متن، بروکنر اطمینان فیلمسازی را دارد تا مخاطب خود را در ژانر ترسناک در فیلم خانه شب وارد کند.

Slashfilm Chris Evangelista

70 از 100

فیلم خانه شب می‌خواهد کارهای مهمی انجام دهد. این فیلم می‌خواهد یک راز هیجان انگیز و قانع کننده باشد. می‌خواهد پرتره‌ای از اندوه شکننده و حتی واقعی باشد. و می‌خواهد ترس شما را بر بی‌انگیزد. فیلم خانه شب عمدتا در همه پلان‌های خود موفق است، در درجه اول به لطف عملکرد هال و کارگردانی بروکنر، هال کاملاً عناصر غم‌انگیز شخصیت بث، او را میخکوب می‌کند. او شکننده و بینهایت عاطفی است، مستعد بروز ناگهانی خشم زیاد و اندوه اسف‌بار است. هال آنقدر بازیگر مطمئن، شجاع و ریسک پذیری است که به راحتی می‌توان با او همراه شد.

ناگفته نماند بروکنردر ایجاد ترس ماهر است. او به دوربین اجازه می‌دهد بیشتر از آنچه باید بماند و احساس ناراحتی محسوسی ایجاد کند و او می‌داند که چگونه یک سکانس ترسناک جهنمی را روی صحنه ببرد!

نقد فیلم خانه شب , نقد خانه شب , بررسی فیلم خانه شب , بررسی خانه شب , واکنش منتقدان به فیلم خانه شب
نقد فیلم خانه شب , نقد خانه شب , بررسی فیلم خانه شب , بررسی خانه شب , واکنش منتقدان به فیلم خانه شب

Arizona Republic Bill Goodykoontz

70 از 100

خانه شب یک فیلم ترسناک خوب است که توسط اجرای قدرتمند ربکا هال تقویت شده است. مقصد به آن بسیار ناامید کننده است، اما سفر به آنجا هولناک و با ارزش است. عملکرد قدرتمند و تأثیرگذار هال بزرگترین دلیل آن است. بسیاری از اتفاقاتی که در فیلم دیوید بروکنر رخ می‌دهد غیر‌طبیعی و ماوراءالطبیعه است. با این حال حتی وقتی فیلمنامه بن کالینز و لوک پیوتروسکی راه خود را گم می کند، هال محکم می‌ایستد و فیلم را مهار می‌کند.

IndieWire David Ehrlich

67 از 100

شوک اولیه در روشنایی روز اتفاق می‌افتد. فیلم خانه شب هرگز به شما اجازه نمی‌دهد مراقبت خود را کنار بگذارید، و رویاهای خشونت‌آمیز بث شما را مجبور می‌کند که هر بار که او به خواب می‌رود شما منتظر اتفاق غیرمنتظره‌ای باشید! در کل، بروکنر مشتاق بازی با قوانین خاص خود است و شگفت‌زده است که قوانین مورد نظر خود را بشکند. این یک وحشت روانشناختی بدون سپر است.

زیرا ترس‌های ناگهانی در فیلم خانه شب اغلب بدون هیچ گونه هشداری وارد می‌شوند (برخلاف روش استاندارد رها کردن موسیقی و جلب تماشاگران به منظور BANG! سکوت کامل تری را برهم بزند)، در حالی که اکثر سکانس‌های این فیلم به یک توافق متقابل با مخاطبان خود پایبند است که بر اساس آن همه ترس‌ها به یک ریتم سینوسی پایبند هستند که به مخاطبان حتی در تکان دهنده‌ترین لحظات، فیلم خانه شب کنترل می‌دهد.

نقد فیلم The Night House , نقد The Night House , بررسی فیلم The Night House
نقد فیلم The Night House , نقد The Night House , بررسی فیلم The Night House

Movie Nation Roger Moore

63 از 100

تریلر دیگری که اهمیت بازیگری را به ما یادآوری می‌کند. بازیگران خوب با شوک غم انگیز اندوه روبرو می‌شوند، وحشتی زیاد از مقابله با ناشناخته ها و وحشت حمله به آن! فیلم خانه شب یک ریاضت خشن و مثبت است، وحشت ظریف انتظارات را ارائه می‌دهد. ما را دعوت می کند تا با قهرمان خود در ترس از بدترین ها بپیوندیم.

 Variety Dennis Harvey

60 از 100

کارگردان دیوید بروکنر در فیلم خانه شب به اندازه کافی ترسناک و ناخوشایند عمل می‌کند تا این یک تمرین ژانری پایین‌تر از حد متوسط باشد.  خانه شب تا حدی گیج کننده است و به عنوان قصه‌گویی به یاد نمی ماند. همچنین فیلمنامه دو نفره بن کالینز و لوک در ابتدا یک پازل فوق العاده جذاب است، سپس گل آلود، و در نهایت نه چندان داستان جالب را ایجاد می‌کند که با ترکیبی از شیاطین و موارد تکراری باز می‌شود.

نقد فیلم The Night House , نقد The Night House , بررسی فیلم The Night House
نقد فیلم The Night House , بررسی فیلم The Night House

The Guardian Benjamin Lee

60 از 100

فیلم خانه شب نیز یک ویترین چشمگیر غیرقابل انکار برای بروکنر است، شگفتی‌های حیله‌گرانه‌ای به اندازه کافی در فیلم خانه شب دفن شده‌اند تا بتوانند بر عناصری که به خوبی کار نمی‌کنند بیشتر غلبه کنند، عمدتا به این دلیل که همه آنها با چنین اعتقاد آتشین توسط هال ارائه شده‌اند. این خانه ممکن است بر پایه‌های متزلزل ساخته شود اما ساکن آن کاملاً تزلزل ناپذیر است.

The Film Stage

58 از 100

فیلمنامه بن کالینز و لوک پیوتروسکی بهترین کار را می‌کند. در جایی بین دردهای عمیق، تکه‌هایی از زیرکی، اگر اجتناب ناپذیر باشد، وجود دارد. این یک داستان شبح و یک درام، یک راز و یک هیجان است. این یک نقطه شروع ویژه نیست، اما خانه شب به اندازه کافی آهسته حرکت می کند و فقط از خودآگاهی کافی برخوردار است تا در نیمه اول کار کند. خواه بخاطر فیلمنامه باشد یا  کارگردانی دیوید بروکنر، تلاش‌های آن برای رعب و وحشت سرشتی کاملاً آمیخته باهم در یک‌سو در حال حرکتند.

نقد فیلم The Night House , نقد The Night House , بررسی فیلم The Night House
نقد فیلم The Night House , بررسی فیلم The Night House

The A.V. Club A.A. Dowd

58 از 100

همانطور که بروکنر در مقدمه صحبت‌های خود در اولین نمایش این فیلم بیان کرد، فیلم خانه شب فیلمی است که می‌پرسد آیا وجود ارواح ممکن است آرامش‌بخش باشد یا ترسناک؟ متأسفانه، فیلمنامه بن کالینز و لوک پیوترسکی در طبیعت پیچیده افشاگری‌های آن و همچنین در رفتارهایی که گاهی اوقات گیج‌کننده است به نمایش در می‌آید و این دست‌و‌پا‌ گیر است متاسفانه این مخاطب را به طرق مختلف ناراحت می‌کند.

Film Threat Norman Gidney

50 از 100

با نگه داشتن کل فیلم در کنار هم، هال یک بازی استثنایی را به عنوان زنی افسرده، در حال بیرون رفتن و خارج شدن از واقعیت ارائه می‌دهد. اما استعدادهای او سرانجام با مدت زمان اجرا که همه چیز را کمی افزایش می‌دهد و  با داستان‌هایی که قبلاً دیده بودیم مطابقت ندارد!

اما یک تحول جدید در وحشت با ترس‌های درونی است که به مسائل بیماری روانی بدون انگ‌زدن ضعف نزدیک می‌شوند. بروکنر، کالینز و پیوتروسکی به تنهایی از این جهت قابل ستایش هستند،  فیلم خانه شب یک داستان شبح محکم است که در اکتشاف از دست‌دادن و فانی قرار دارد!

نقد فیلم The Night House , نقد The Night House , بررسی فیلم The Night House
نقد The Night House , بررسی فیلم The Night House

عوامل فیلم The Night House 2021

  • کارگردان: دیوید بروکنر
  • فیلمنامه‌نویس: بن کالینز , لوک پیوتروسکی
  • بازیگران: Rebecca Hall , Sarah Goldberg , Vondie Curtis-Hall
  • تدوین: دیوید مارکس ؛ واکنش منتقدان به فیلم خانه شب
  • تصویربردار: Elisha Christian ؛ نقد The Night House
  • موسیقی: Ben Lovett ؛ نقد فیلم The Night House
  • توزیع کننده: Searchlight Pictures ؛ واکنش منتقدان به فیلم خانه شب
  • تهییه کننده:  Searchlight Pictures ، Phantom Four Films ، Anton

بیشتر بخوانید:

بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم خانه شب (The Night House 2021) همراهی کردید. امیدواریم که حق مطلب را به درستی ادا کرده باشیم. اگر در خصوص فیلم دیشب در سوهو نکته‌ای مد نظر دارید، حتما با ما در بخش کامنت‌های سایت فیگار به اشتراک بگذارید. به علاوه شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.ممنون که فیگار را انتخاب کرده‌اید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *