واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل (The Last Duel 2021) ؛ اسکات و کوروساوا

چارلز ششم اعلام می‌کند که شوالیه ژان دو با به چالش کشیدن او در یک دوئل، اختلاف خود را حل می‌کند. با نوشتار واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل با فیگار بمانید.

در جشنواره فیلم ونیز DUNE ، LAST NIGHT IN SOHO یا حتی SPENCER وجود داشت. با این حال، به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص سر ریدلی اسکات، یکی از مورد انتظارترین فیلم ها مطمئناً فیلم جدید او، فیلم آخرین دوئل بود.

فیلم The Last Duel 2021 یکی از دو فیلم اوست که امسال اکران می‌شود، فیلم دیگر HOUSE OF GUCCI است، فیلم زندگی نامه‌ای او درباره طراح مد ایتالیایی با بازی لیدی گاگا و آدام درایور. درایور نیز در این فیلم نقش شوالیه‌ای را ایفای می‌کند و بازیگران او مت دیمون و بن افلک هستند که هر دو نویسنده فیلم نیز هستند. اگر یک ژانر وجود داشته باشد که اسکات آن را بسیار دوست داشته باشد و فضاسازی‌های غریبی را در آن بلد باشد و از آن لذت ببرد، فیلم های تاریخی است.

نقد فیلم آخرین دوئل (2021 The Last Duel) ؛ بررسی تکنیکی، فلسفی و روانشناختی

واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل (The Last Duel 2021)

اسکات

بررسی فیلم آخرین دوئل , نقد آخرین دوئل , نقد فیلم The Last Duel
فیلم آخرین دوئل, واکنش منتقدان به فیلم The Last Duel

فهرست منتقدانی که در ادامه بخشی از صحبت‌های آن‌ها را در رابطه با فیلم آخرین دوئل در ادامه نوشتار واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل می‌آوریم در لیست زیر آورده شده است:

  • IndieWire Ben Croll با امتیاز 83 از 100
  • Total Film James Mottram با امتیاز 80 از 100
  • The Playlist Jessica Kiang با امتیاز 75 از 100
  • The Hollywood Reporter David Rooney با امتیاز 70 از 100

بر اساس رویدادهای واقعی، فیلم از فرضیه های قدیمی در مورد آخرین دوئل قضایی شناخته شده در فرانسه – که به “قضاوت خدا” نیز معروف است – بین ژان دو کاروژ و ژاک لو گریس، دو دوست که به مرور زمان به رقبای تلخی تبدیل شده اند، پرده برمی‌دارد.

کارروژ یک شوالیه محترم است که به دلیل شجاعت و مهارت خود در میدان جنگ شناخته می‌شود. لو گریس یک سرباز نورمن است که هوش و فصاحت او را به یکی از ستایش شده ترین اشراف دربار تبدیل کرده است.

وقتی مارگریت، همسر کاروگ، به شدت مورد حمله لو گریس قرار می‌گیرد – اتهامی که دومی آن را رد می‌کند – او از سکوت خودداری می‌کند، در محکومیت مهاجم خود تردید نمی‌کند و خود را در فضای شجاعت‌آلود و سرپیچی‌گونه تحمیل می‌کند. خطر مصیبت بعدی – دوئل طاقت فرسای مرگ – سرنوشت هر یک را در دستان خدا می‌گذارد.

بن افلک و مت دیمون از زمان GOOD WILL HUNTING با هم فیلمنامه ننوشته بودند، که در آن زمان اسکار بهترین فیلمنامه را دریافت کردند. برای اقتباس از رمان اریک جگر، آنها از نیکول هولوفسنر، کمک گرفتند. دلیل آن ساده است، با توجه به موضوع حساس تجاوز و وضعیت زنان در آن زمان، آنها می‌خواستند شخصیت زن توسط یک زن نوشته شود.

واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل , فیلم آخرین دوئل , فیلم The Last Duel 2021 , نقد فیلم آخرین دوئل
واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل, فیلم The Last Duel 2021

به همین دلیل، همانطور که مت دیمون در یک کنفرانس مطبوعاتی برای ما توضیح داد، هر یک کار را تقسیم کردند. این فیلم در 3 فصل تنظیم شده است که هر یک بر اساس دیدگاه هر شخصیت است: ژان دو کاروژ، ژاک لو گریس و سپس مارگریت دی کارروژ. همه فصل ها با حقیقت و نتیجه نهایی آن به پایان می‌رسد.

نگارش فیلم نقطه قوت فیلم است. به دقت و ظرافت زیادی نوشته شده است. نتیجه بسیار با کیفیت است. بیان داستان از سه منظر متفاوت ایده بسیار خوبی است. در حالی که ممکن است کسی تصور کند که این کار تکراری است، اما ما به سرعت متوجه همه تفاوت های ظریف آن می‌شویم. ساختار روایی به شکلی است که داستان را غنی می‌کند و شخصیت ها را بهتر توصیف می‌کند.

هر فصل مانند دیگر قسمت ها هیجان را در کنار یک ساختار روایی منسجم به تصویر می‌کشد، آن فصل‌ها در کنار پرسشگری به یکدیگر پاسخ می‌دهند و هیچ کدام بدون قسمت های قبلی امکان پذیر نیست. در فصل پایانی که به دیدگاه مارگریت اختصاص داده شده است، همه به آپوتئوز ختم میشود. نکته صریح و روشن است، توسط نویسندگان به طرز درخشانی نوشته شده و توسط ریدلی اسکات کارگردانی درخشانی در فیلم آخرین دوئل اتفاق افتاده است. با نوشتار واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل همراه فیگار بمانید.

کارگردانی همچنان یکی از بهترین کارها و یکی از بزرگترین استعدادهای ریدلی اسکات است. او میداند که چگونه صحنه ای بسازد، چگونه از شخصیت ها فیلم بگیرد، چگونه میتواند با همدلی یا نبردهای زیبا رقم بزند.

نحوه نگاه و نشان دادن شخصیت ها از فصل به فصل دیگر یکسان نیست، و شخصیت‌پردازی کاملاً با ظرافت اتافاق می‌افتد. ریدلی استعداد بی نظیری از خود نشان می‌دهد و نشان داده است؛ حقیقتا این فیلم از نظر زیبایی شناسی کامل است.

بررسی فیلم آخرین دوئل , نقد آخرین دوئل , نقد فیلم The Last Duel
فیلم The Last Duel, واکنش منتقدان به فیلم The Last Duel

همه چیز متکی به سه نفر اصلی است: مت دیمون، آدام درایور و جودی کامر. بعد از عادت کردن به گریم و مدل موی مت دیمون (و همچنین مدل موی بن افلک)، می‌توانید از شخصیت و عملکرد بازیگران لذت ببرید.

دی کارروژ بسیار بی روح است اگرچه خود را چنین نمی‌بیند. مت دیمون تا حدودی متفاوت از معمول است که در مقابل تماشاگران ظاهر می‌شود. آدام درایور همیشه بسیار باکلاس است و در نقش خود عالی.

از سوی دیگر، برای کسانی که جودی کامر را نمی‌شناسند، ممکن است یک سورپرایز وجود داشته باشد. او مدتی است که در سریال KILLING EVE بسیار خوب بازی کرده است و ما او را در تابستان امسال در GUY FREE دیدیم. استعداد او غیرقابل انکار است و عملکرد او بیشتر قابل تقدیر است زیرا او سخت ترین نقش را ایفا میکند و بیشترین تفاوت را دارد.

بار دیگر، ریدلی اسکات، توانست فیلمنامه عالی نوشته مت دیمون، بن افلک و نیکول هولوفسنر را به نمایش بگذارد و آن را آنطور که باید ارج می‌نهد. نتیجه حماسی، نفس گیر، به سادگی درخشان و دیدنی است.

در ادامه نوشتار واکنش منتقدان به فیلم The Last Duel 2021 به نظر برخی منتقدان خواهیم پرداخت؛ با فیگار بمانید.

IndieWire Ben Croll

83 از 100

با رعایت وفاداری به عنوان خود در عملکرد و شکل، فیلم آخرین دوئل با خود در تضاد ثابت است. در کنار تفریحات دقیق اواخر قرون وسطی و تعدادی از بدترین آرایش موهایی که تا به حال روی پرده آمده است، درام تاریخی ریدلی اسکات 152 دقیقه تنش دیالکتیکی را ارائه میدهد، که نبرد اوج خود را تقریباً برای نگه داشتن ریتم به نمایش میگذارد.

نسخه های مختلف این فیلم میتواند چالش برانگیز باشد. فیلم The Last Duel غوغایی است که با یک جهش شروع میشود و در انتها به هر طریقی خود را به پایان نزدیک می‌کند. این تنش و کشش بین حماسه جدی و بازسازی در رفت و آمد است و میتواند برای کسانی که طرفدار این ژانر هستند، یک سر و صدا و برای کسانی که به اکشن علاقه‌مند هستند، سرگرم کننده باشد.

Total Film James Mottram

80 از 100

ریدلی اسکات در آخرین حماسه تاریخی خود آخرین دوئل، تصویری را در فضای فرانسه قرون وسطایی برای ما فراهم می‌کند. داستان چند دیدگاه با حقیقت‌های غریبانه و متفاوت، عدالت و افتخار. فیلمی که بر اساس یک داستان واقعی (از طریق نویسنده اریک جگر در سال 2004)، فیلمی بسیار دور از آثار قبلی اسکات مانند قلمرو بهشت است. بله، خون و ریتم و تمپوی زیادی وجود دارد، اما در اصل یک درام انسانی است که بین دو دوست قدیمی شکل می‌گیرد.

The Playlist Jessica Kiang

75 از 100

آخرین دوئل متنی انقلابی ندارد و اساساً بهانه ای است برای دسته ای از ستارگان کاریزماتیک که سوار اسب می‌شوند و با نور شمع در راه رسیدن به نقطه اوج دوئل واقعاً هیجان انگیز یکدیگر را صدا می‌کنند. اما با توجه به همه اینها، واقعاً مایه دلگرمی است که افلک، دیمون و درایور همگی در خیانت جنسیتی خود در این حد خوب هستند، زیرا آنها در نشان دادن شیوه ای سرگرم کننده، غیرقابل تصور و غریبانه و توطئه انگیز بسیار متناسب عمل می‌کنند.

The Hollywood Reporter David Rooney

70 از 100

ریدلی اسکات با اولین کار خود در سال 1977، The Duellists، از کارگردانی آگهی های تبلیغاتی به عنوان شخصیت های اصلی سینما جهش کرد. اما حالا با چالش مرگبار دیگری که در آخرین دوئل در خاک تاریخی فرانسه انجام شد، باری دیگر خودنمایی می‌کند. با تابلوهای بصری چشمگیر و قصه پردازی دقیق. فیلم جدید در مقیاس بزرگ، که بیش از چهار قرن پیش روی صحنه رفته بود، ساختار پیچیده و هنرمندانه روایی راشومون را برای به تصویر کشیدن فیلم جدیدش، پذیرفته است.

واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل , فیلم آخرین دوئل , فیلم The Last Duel 2021 , نقد فیلم آخرین دوئل , بررسی فیلم آخرین دوئل , نقد آخرین دوئل , نقد فیلم The Last Duel
واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل, واکنش منتقدان به فیلم The Last Duel

مشخصات ؛ نقد فیلم The Last Duel

  • کارگردان ریدلی اسکات
  • فیلمنامه‌نویس مت دیمون و بن افلک بر پایه The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France اثر اریک یاگر
  • بازیگران مت دیمون،‌بن افلک، آدام درایور و جودی کومر
  • فیلم‌بردار داریوش وولسکی ؛ نقد فیلم آخرین دوئل
  • توزیع‌کننده فاکس قرن بیستم
  • کشور ایالات متحده ؛ واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل
  • زبان انگلیسی ؛ واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل

از همراهی شما تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم آخرین دوئل سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *