فیلم سینمایی دسته دختران با هنرنمایی نیکی کریمی [+ویدئو]

فیلم سینمایی دسته دختران. این فیلم محصول سال 1399 است که در 30 فروردین 1402 اکران عمومی شده. این فیلم در چهلمین جشنواره ی فیلم فجر حضور پیدا کرد.

فیلم سینمایی دسته دختران به کارگردانی و نویسندگی منیر قیدی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری محصول سال 1399 است که 30 فروردین اکران عمومی شد.

فیلم سینمایی دسته دختران

دسته دختران دومیمن فیلم سینمایی منیر قیدی است. وی در سال 1395 با هنرنمایی طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی و صابر ابر فیلم ویلایی هارا ساخته بود. در ادامه تیزر فیلم دسته دختران را میبینیم.

منیر قیدی در نشست خبری این فیلم گفت:

 هیچ شخصیتی به‌طور مستقیم از کتاب یا ماجرا یا حقیقتی شکل نگرفته بود، اما شخصیت‌ها برآوردی از مطالعات من هستند. همه کاراکتر‌ها ساختگی‌اند و باید بگویم که من تنها فیلم‌هایی را می‌سازم که به موضوع آن اشراف و احاطه داشته باشم.

ما فیلم‌های بسیاری داریم که در سینمای دفاع مقدس الگو می‌شوند، اما سعی می‌کنم سینمای خود را داشته باشم و اگر قرار باشد الگویی داشته باشم، آن الگو بی‌شک فیلم «تنگه ابوقریب» نیست.

ما درباره یک حقیقت فیلم ساختیم و متاسفانه همه ما می‌دانیم که خرمشهر سقوط می‌کند، اما این فیلم نه درباره سقوط خرمشهر که درباره عشق و امید به آینده بود.

خلاصه ی فیلم دسته دختران

خلاصه ی فیلم دسته دختران روایتی از قصه زنان جنگ و صبوری‌ها و مقاومت‌های آن‌هاست. خلاصه داستان فیلم دسته دختران از این قرار است که دوسال پس از انقلاب ایران در شرایطی که کشور هنوز در تلاطم است ارتش عراق به رهبری صدام حسین با تجهیزات کامل نظامی به جنوب حمله کرده و در حال پیشروی است. مردم به سختی مقاومت می‌کنند، اما به دلیل کمبود سلاح و مهمات و نیروی تعلیم دیده، سقوط شهر نزدیک است.

حال به معرفی بازیگران فیلم دسته دختران می پردازیم.

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران است. برخی از فیلم هایی که وی در آن هنرپیشگی نموده عبات است از سارا، پری، بوی پیرهن یوسف، دو زن و…

هدی زین العابدین بازیگر ایرانی متولد ۲۳ خرداد ۱۳۶۸ در کرج است و برخی از اثار وی شامل پایان خدمت اسرافیل، اسرافیل، عرق سرد، طلا، دست انداز و… اشاره کرد.

پانته آ پناهی‌ها بازیگر ایرانی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از سریال‌های شهرزاد، کرگدن، خاتون و فیلم‌های گس ، خانوم، من دیه‌گو مارادونا هستم و…

فرشته حسینی بازیگر افغانستانی متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران است. پدر و مادر او از افغانستان به ایران مهاجرت کردند و او در ایران متولد شد. فیلم های یلدا، شکستن همزمان بیست استخوان، سونامی، هفت و نیم و فیلم دسته دختران از آثار ایشان هست.

بیشتر بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *