بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس ؛ اکتشافات فضایی آن سوی زمین

علم کیهان، و گسترش علم در فضا، همیشه یکی از جذاب‌ترین علم‌ها برای مطالعه هستند که در ادامه، به بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس خواهیم پرداخت.

هزاران مستند درباره اکتشاف فضا وجود دارد، اما برخی از آن‌ها، تولیدات جدید شبکه نتفلیکس هستند و روایت‌های جذاب و هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کنند که به عنوان برترین مستند های فضایی نتفلیکس نیز شناخته می‌شوند.

مستند های برتر درباره فضای نتفلیکس به دنبال پاسخی برای حیاتی‌ترین سؤالات بشریت در وسعت فضا هستند. کسانی که شیفته فضای خالی آن سوی زمین هستند، می‌توانند به راحتی در بسیاری از فضایی ترین مستند تاریخ نتفلیکس که در مورد اکتشافات فضایی در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، متوسل شوند.

از اولین قدم‌های کوچک انسان به سوی بی‌نهایت، تا توطئه‌های مربوط به مردمان باستان و برخورد آنها با موجوداتی از حوزه‌های بیرونی، همه جنبه‌های اکتشاف فضایی به‌شدت مستند شده و به راحتی در غول جریان امروزی قابل دسترسی است.

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

اکتشافات فضایی آن سوی زمین

شما می‌توانید فهرست بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

علاوه بر سریال‌های تخیلی و فیلم‌های علمی تخیلی که در حال حاضر در نتفلیکس موجود است، غول استریم گزینه‌های عالی برای افرادی دارد که می‌خواهند درباره سیارات، ستاره‌ها و منظومه شمسی زمین از مستندهای علمی بیشتر بیاموزند.

محتوای شگفت‌انگیز ارائه شده شامل نگاهی به کار فضانوردان و تشریح حیات احتمالی در سیارات دیگر است و حتی برخی از آن‌ها در بین بهترین مستند فضایی تاریخ شبکه نتفلیکس ، رتبه‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین فیلم های نتفلیکس 2023

Our Universe

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
برترین مستند های فضایی نتفلیکس

جهان ما، یک مستند فضایی می‌باشد که یادآور مجموعه سیاره ما است و به صورت یک سریال شش قسمتی ساخته شده است که با صدای بازیگر مورگان فریمن روایت می‌شود. این مستند، یک نگاه تاریخی به شکل گیری جهان و آنچه که خود منظومه شمسی را تشکیل می‌دهد است.

همچنین به توسعه میلیون‌ها شکل زندگی مختلف که در طول دوره‌ها بر روی زمین تکامل یافته‌اند، می‌پردازد و از CGI برای آشکار کردن داستان‌های رویدادهای بین‌ستاره‌ای و حیوانات زیستگاه طبیعی آنها استفاده می‌کند. جهانِ ما، یکی از بهترین مستندهای فضایی در نتفلیکس می‌باشد که توضیح می‌دهد چگونه ایجاد و تداوم حیات روی زمین تنها از طریق خورشید، شهاب سنگ‌ها و سایر اشیاء و رویدادهای موجود در فضا امکان پذیر است.

Alien Worlds

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

دنیای بیگانه که توسط سوفی اوکوندو روایت می‌شود، یک مستند چهار قسمتی است که در مورد چگونگی توسعه حیات در سیارات فراخورشیدی سیارات خارج از منظومه شمسی می‌پردازد. در حالی که این باعث می‌شود این مستند عمدتاً تخیلی باشد، اما کاملاً مبتنی بر تحقیقات علمی است.

اخترشناسان، زیست شناسان، بوم شناسان و غیره در این مستند بحث می‌کنند که چگونه قوانین حیات روی زمین را می‌توان در سایر سیارات جهان اعمال کرد. آنها سپس بررسی می‌کنند که اگر یک سیاره دارای دو خورشید، کشش گرانشی کم، و سیاره‌ای داغ یا دائما یخ زده باشد، زندگی چگونه خواهد بود.

Black Holes: The Edge Of All We Know

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

سیاه چاله‌ها: لبه همه چیزهایی که می‌دانیم، که برخی آن را یکی از بهترین مستندهای سال 2021 می‌دانند، نگاهی هیجان‌انگیز به سیاه‌چاله‌های اسرارآمیز دارد. سیاه‌چاله‌هایی که وقتی ستاره‌ای عظیم در پایان چرخه زندگی‌اش زیر وزن خود فرو می‌ریزد، شکل می‌گیرند.

تقریباً همه کهکشان‌ها، از جمله کهکشان راه شیری و خود زمین، با یک سیاهچاله عظیم شکل گرفته‌اند. سیاه چاله‌ها: لبه همه چیزهایی که می‌دانیم، شامل تیمی از ریاضیدانان از جمله استیون هاوکینگ است که در تلاش برای حل پارادوکس اطلاعات و یک تیم جهانی است که برای گرفتن اولین تصویر واقعی از یک سیاهچاله تلاش می‌کنند.

چیزی که این مستند را به یکی از بهترین مستندهای فضایی تبدیل می‌کند این است که تقریباً همه چیزهایی را که دانشمندان در مورد این پدیده می‌دانند را تجزیه و تحلیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مستند جدیدی از ایلان ماسک ساخته خواهد شد

بهترین مستند های علمی تخیلی جهان

Return To Space

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

بازگشت به فضا، درباره شرکت SpaceX ایلان ماسک و تلاش آن برای بازگرداندن انسان به فضا است. اسپیس ایکس می‌خواهد هر کسی را که توانایی مالی دارد را به فضا ببرد، زیرا ماسک معتقد است که سفر فضایی برای آینده بشریت مهم است و بازگشت به فضا نشان‌دهنده پیشروی پرتاب موشک به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

در واقع، جاده به فضا دیگر فقط مربوط به دولت‌ها نیست. اسپیس ایکس یک شرکت تجاری است که با ناسا همکاری می‌کند تا سفرهای فضایی را بسیار قابل دسترس‌تر کند. این مستند چند فیلم شگفت انگیز از چندین تلاش ناموفق را نشان می‌دهد، که خودش را به بهترین مستند در مورد علم موشکی تبدیل می‌کند.

Challenger: The Final Flight

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستند فضایی تاریخ شبکه نتفلیکس

Challenger: The Final Flight یک مستند چهار قسمتی در مورد داستان سقوط مرگبار شاتل فضایی چلنجر ناسا در سال 1986 است. Challenger: The Final Flight نه تنها به یاد زندگی هفت فضانوردی است که در این ماموریت جان باختند، بلکه مواردی را نیز برجسته می‌کند.

اهمیت آنچه این دانشمندان شجاع قصد انجام آن را داشتند، قطعاً یکی از بهترین مستند‌های نتفلیکس را خلق کرد این سریال به این مأموریت احترام می‌گذارد و نشان می‌دهد که با وجود اینکه شکست خورد، همچنان بخش مهمی از تاریخ بشریت با سفرهای فضایی بود. در واقع، این فاجعه تغییرات زیادی در مورد نحوه عملکرد ناسا و برنامه فضایی ایالات متحده ایجاد کرد و پروتکل‌های ایمنی جدیدی را در تمام ماموریت‌های آینده به فضا تحمیل کرد.

The Mars Generation

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
فضایی ترین مستند تاریخ نتفلیکس

نسل مریخ، پتانسیل پیگیری رویای بشر برای زندگی روزی در مریخ را بررسی می‌کند. این مستند که مبارزات روزانه گروهی از دانشمندان و مهندسان جوان را به تصویر می‌کشد که به آینده مریخی در کمپ فضایی آلاباما اختصاص داده شده‌اند، نشان می‌دهد که بشر تا چه حد باید پیش برود تا مریخ قابل سکونت شود، اما در نهایت آینده را روشن نشان می‌دهد.

این مستند نشان می‌دهد که همه چیز همیشه ساده نیست، زیرا به انفجارهای چلنجر و کلمبیا می‌پردازد، اما برای هر جوانی که به اکتشاف فضا علاقمند است.

A Trip To Infinity

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

A Trip To Infinity، یک مستند علمی است که از تصاویر متحرک خلاقانه و مصاحبه‌های تخصصی برای توضیح مفهوم ریاضی بی‌نهایت استفاده می‌کند. این یکی از بهترین مستندهای فضایی برای پاسخ به اینکه آیا بی‌نهایت فراتر از تصورات انسان وجود دارد یا نه، به حساب می‌آید، زیرا این امر به طور طبیعی بی‌نهایت فرضی فضای بیرونی همیشه در حال گسترش را نیز زیر سوال می‌برد.

این مستند یک چشم انداز غیرمعمول است که برای هر کسی که علاقمند به کاوش در کیهان است باید ببیند. سفر به بی‌نهایت بیش از یک مستند علمی، تحقیقات فلسفی در مورد نقش زودگذر بشر در فضا و زمان بی نهایت را نیز مطرح می‌کند.

The Future Of

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

مستند 12 قسمتی The Future Of، نگاهی گسترده به آنچه در دهه‌های آینده برای بشریت از نظر پیشرفت تکنولوژی در انتظار است را نشان می‌دهد. The Future Of، امکانات بسیار واقعی پروازهای زیرمداری منظم را برای غیرنظامیان تشریح می‌کند؛ از جمله شرکت Space Perspective که در حال توسعه بالونی برای انجام این کار است، که برخلاف موشک‌ها نیاز به آموزش صفر برای مسافران ندارد.

Top Secret UFO Projects Declassified

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

در 6 اپیزود، مجموعه مستند پروژه‌های مخفی بشقاب پرنده‌های محرمانه، تمام شواهد مشاهدات یوفو و حیات فرازمینی را به تفصیل شرح می‌دهد. این مستند شامل یک فرو رفتن عمیق در Project Blue Book، تلاش‌های فوق محرمانه قبلی دولت ایالات متحده برای مطالعه یوفوها در دهه 50، و Code Name Aurora، پروژه ادعایی دولتی با هدف مهندسی معکوس فناوری بیگانگان است.

از شواهد جهانی از رویت‌ها گرفته تا افرادی که ادعا می‌کنند کالبد شکافی روی بیگانگان انجام داده‌اند، آنچه باعث می‌شود پروژه‌های فوق سری بشقاب پرنده‌ها از طبقه بندی خارج شوند، یکی از بهترین مستندها را در این ژانر و یکی از بهترین مستندهای نتفلیکس در مورد بشقاب پرنده‌ها را نشان می‌دهد. این مستند نشان می‌دهد که چگونه شواهد موجود به صورت زمانی و با جزئیات قابل توجه ارائه شده است.

Countdown: Inspiration4 Mission to Space

بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس
بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس

Inspiration4 Mission to Space یک مستند پنج قسمتی است که بر چهار فردی که وظیفه اولین ماموریت مداری تماما غیرنظامی را بر عهده دارند متمرکز است. از فرآیند استخدام و آموزش گسترده گرفته تا پرتاب واقعی ماموریت SpaceX Dragon که با نام Inspiration4 نیز شناخته می‌شود، Countdown: Inspiration4 Mission to Space سفری احساسی درباره افرادی است که به وحشیانه‌ترین رویاهای خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مستندها درباره فضا از نتفلیکس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *