بازیگران Squid Game (بازی مرکب) ؛ حقایقی که نباید بدانید !

حقایقی که در بازی مرکب ثابت می‌کند کارگردان این درام کره‌ای مغز متفکری غریب است. در ادامه با این حقایق و نوشتار بازیگران Squid Game همراه فیگار باشید.

سریال Squid Game که مملو از صحنه‌های خشک‌کننده دهان و مبهوت کننده وجود هر شخصی است، پیچ و خم های فراوان دارد. دنیا را به خود جلب کرده است و به یکی از محبوب ترین سریال های Netflix تبدیل شده است.

در این مقاله علاوه بر معرفی و بررسی بازیگران سریال ماهی مرکب ، حقایق جالبی را هم در رابطه با سریال بازی مرکب برای شما خواهیم گفت که باعث می‌شود شما این درام پر سر و صدا را که در مطلبی جامع با عنوان نقد و بررسی سریال Squid Game  در سایت فیگار به آن پرداخته شده است، بیشتر دوست داشته باشید. در ادامه با نوشتار بازیگران Squid Game (بازی مرکب) با فیگار همراه ما باشید.

بازیگران Squid Game (بازی مرکب)

حقایقی که نباید بدانید !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بازیگرام بازی ماهی مرکب خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game
نقد سریال بازی مرکب, بررسی سریال Squid Game

در جریان کنفرانس مطبوعاتی Squid Game، کارگردان Hwang Dong-huk گفت که او اولین فیلمنامه را در سال 2008 نوشته است. در سال 2008، مدیر هوانگ بدهکار بود، درست مانند 456 شرکت کننده در بازی Squid Game. او را به این فکر واداشت که “اگر چنین بازی ای وجود داشت، من در آن شرکت می‌کردم.”

فیلمنامه بازی Squid Game در سال 2009 به پایان رسید. اما جذب سرمایه گذاران و بازیگران دشوار بود. زیرا 12 سال پیش، ژانر و طرح سریال بازی ماهی مرکب وحشیانه و غیر متعارف تلقی می‌شد.

اما بیش از یک دهه از نگارش فیلمنامه می‌گذرد و بسیاری می‌گویند این طرح پتانسیل بسیار زیادی را برای ایجاد تنش و همراه کردن مخاطبان خودش دارد و جذابیت آن آنقدر زیاد است که نمی‌توان آن را انکار کرد. در نتیجه، کارگردان Hwang شروع به گسترش فیلمنامه بازی Squid Game در سال 2019 کرد. و به لطف Netflix، ما شاهد زنده شدن چشم انداز کارگردان هستیم.

نماد رنگ در بازی ماهی مرکب

نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game
نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game

اگر مجبور باشیم دو رنگ نمادین Squid Game را انتخاب کنیم، آنها سبز و صورتی خواهند بود. شرکت کنندگان لباس سبز ورزشی می‌پوشند، در حالی که سربازها لباس صورتی را به تن کرده‌اند.

کارگردان هوانگ شرکت کنندگان را با لباس سبز سالنی و ورزشی که در کره مرسوم است به یاد می‌آورد نوعی یادآوری که دانش آموزان دبیرستانی کره ای در جوانی چه می‌پوشند.

برای ایجاد تضاد رنگی زیبا، سربازها صورتی به تن داشتند که برعکس رنگ سبز در چرخه رنگ است. نتیجه فقط جذاب نیست، بلکه از نظر بصری نشان می‌دهد که دو گروه در تیم های مخالف قرار دارند. جالب است که از رنگ صورتی برای ایجاد ترس در Squid Game استفاده می‌شود.

علاوه بر لباس صورتی سربازان، راهرو بین خوابگاه و زمین بازی نیز صورتی است. کارگردان هوانگ در ابتدا به این فکر افتاده است که سربازها را با لباس پیشاهنگ پسرانه نشان دهد، اما گویا مجبور شده است این موضوع را کنار بگذارد؛ زیرا پیشاهنگان پسر معمولاً شورت می‌پوشند. از آنجایی که اجساد سربازان باید پنهان می‌شد، او آنها را مجبور کرد تا تا جای ممکن بدن خود را بپوشانند.

بازیگران Squid Game, بازیگران بازی مرکب, بازیگران بازی ماهی مرکب
بازیگران بازی ماهی مرکب

همچنین لباس شرکت کنندگان و سربازان در لباسی با یک رنگ به صورت نمادین فرد و هویت آنها را از بین می‌برد. یکی دیگر از مواردی که به این عنصر ناشناس بودن می‌افزاید، استفاده از اعداد به جای نام است. با فراخوانی شرکت کنندگان و سربازان با شماره های تعیین شده آنها، نشان داده می‌شود که چگونه سیستم هویت آنها را سلب می‌کند.

نماد مثلث، مربع و دایره

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شکل های روی ماسک ها از کلونی مورچه ها الهام گرفته شده است. در مستعمره مورچه ها، مورچه ها از ساختاری پیروی می‌کنند که وظایف و نقش آنها به وضوح مشخص شده است.

با این حال، از بیرون، اکثر مورچه ها از یکدیگر غیر قابل تشخیص به نظر می‌رسند. کارگردان هوانگ هنگام طراحی لباس سربازان از این امر الهام گرفته است.

اگرچه هر سرباز لباس یکسانی می‌پوشد، اما اشکال کشیده شده روی ماسک ها متفاوت است. برخی دایره ای روی ماسک خود کشیده اند، در حالی که برخی دیگر مثلث یا مربع دارند.

دایره کارگران را نشان می‌دهد، مثلث سربازان را و مربع مدیران را نشان می‌دهد. در بازی مرکب، کارگران، سربازان و مدیران فقط وظایف محوله را انجام می‌دهند و هیچ کار دیگری را انجام نمی‌دهند. در غیر این صورت، آنها به ضرب گلوله کشته می‌شدند.

نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game
نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game

نقاشی‌های روی دیوار گویای همه چیز بودند

در ابتدا، تخت‌های زیادی دیوارهای خوابگاه را می‌پوشاند، اما با مرگ بیشتر شرکت کنندگان، تعداد تخت ها کاهش می‌یابد. پشت تخت ها نقاشی هایی پنهان شده بودند که بازی هایی را که انجام می‌شد نشان می‌داد. با تنها سه شرکت کننده و سه تخت در قسمت هشتم، نقاشی های روی دیوارهای خوابگاه آشکار می‌شود.

این جزئیات طراحی مجموعه ذهن بسیاری از بینندگان را برانگیخت. در نگاه اول، این نقاشی ها شبیه تصاویری از کتاب کودکان است، که باعث می‌شود بدون فکر زیاد آ‌ن‌ها را کنار بگذارید. با این حال، نقاشی های روی دیوارهای خوابگاه در واقع سرنخ های مهمی بود که می‌توانست به شرکت کنندگان در پیروزی کمک کند. شاید بازیکن 111 باید کمی از محیط اطراف خود قدردانی می‌کرد.

بازیگران Squid Game, بازیگران بازی مرکب, بازیگران بازی ماهی مرکب
بازیگران بازی ماهی مرکب

نسبیت اشر

در قسمت اول، یک تصویر از پله های رنگارنگ و گیج کننده بینندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فضایی نگران کننده ایجاد می‌کند. کارگردان هوانگ فاش می‌کند که از چاپ سنگ نگاره هنرمند هلندی M.C الهام گرفته است. اسکر چاپ سنگی با عنوان نسبیت اشر نامیده می‌شود و دنیایی را نشان می‌دهد که قوانین جاذبه با جهان واقعی متفاوت است.

در نسبیت اشر، در مجموع هفت راه پله وجود دارد که به طرز شگفت انگیزی مرتب شده اند که شبیه طراحی پیچیده راه پله و راهروهای پیچ و خم مانند در Squid Game است.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game
نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game

456 نفر

456 نفر واقعاً در اولین بازی شرکت کردند. در ابتدای سریال Squid Game، در مجموع 456 شرکت کننده حضور داشتند. بازی کنندگان را بازیگران واقعی بازی می‌کردند، نه سی جی!

کارگردان Hwang بر روی به حداقل رساندن استفاده از CG اصرار داشت، به این معنی که اکثر قسمت‌ها به شکل واقعی ایجاد و ساخته شده اند. لی یونگ جائه، یکی از بازیگران Squid Game کهنه کار که نقش Gi-hun را بازی می‌کرد، وقتی دید که قسمت‌ها در مقیاس بزرگ در زندگی واقعی چقدر جدی هستند، غافلگیر شد.

کارگردان هوانگ با ساختن مجموعه های عظیم و فیلمبرداری با افراد واقعی اطمینان حاصل کرد که درام به واقع بینانه ترین شکل به تصویر کشیده شده است. بازیگران می‌توانند با مجموعه های فیزیکی تعامل داشته و عملکردی معتبر ارائه دهند.

بازیگران Squid Game, بازیگران بازی مرکب, بازیگران بازی ماهی مرکب
بازیگران بازی مرکب

واقعیت بی رحمانه و موسیقی

موسیقی باعث آشنایی در دنیایی نا آشنا می‌شود. اغلب اوقات، درام هایی با صحنه های خشونت آمیز برای افزایش تنش به موسیقی متن دراماتیک تکیه می‌کنند. اما یونگ جائه ایل، آهنگساز Squid Game، از موسیقی آرامبخش برای انتقال راحتی در دنیای بازی های وحشتناک استفاده کرد.

ممکن است برخی از موسیقی های مورد استفاده در بازی مرکب را بشناسید، مانند Sinatra’s Fly Me to the Moon و The Blue Danube از یوهان اشتراوس دوم. اگرچه خود موسیقی آرامش بخش است، اما تضاد تکان دهنده ای در برابر خون، وحشیگری و مرگ در کل ساختار روایی سریال ایجاد می‌کند.

شیوه ای که قطعات موسیقی آشنا برای تحریک وحشت دستکاری شده اند شبیه شیوه ای است که بازی های سرگرم کننده دوران کودکی برای مرگ به هم ریخته اند.

تضاد بین واقعیت بی رحمانه و موسیقی احساسی نه تنها باعث ایجاد ناراحتی می‌شود، بلکه برانگیختن احساسات شخصیت ها هنگام بازی در بازی مرگ و زندگی را به تصویر می‌کشد.

نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game
نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game

آه ایل نام

در زبان کره ای، نام آه ایل نام، نامی به معنای “مرد شماره یک” است. این نام به این دلیل است که “il” (일) به معنی یک است، و “nam” (남) به معنای “مرد” در کره ای است. نام آه ایل با شماره تعیین شده او، 001 مطابقت دارد. Oh Il-nam نه تنها اولین شرکت کننده در Squid Game است، بلکه رتبه اول را از نظر ثروت و قدرت دارد.

نکته دیگری در قسمت اول Squid Game نشان داده شده است. اگر با دقت نگاه کنید، Oh Il-nam توسط دختر انیماترونیک در بازی “چراغ قرمز، چراغ سبز” تشخیص داده نشد. می‌بینید که وقتی آن دختر جمعیت را اسکن می‌کند، Oh Il-nam با رنگ سبز مشخص نمی‌شود.

بازیگران Squid Game, بازیگران بازی مرکب, بازیگران بازی ماهی مرکب, نقد سریال بازی مرکب, نقد سریال Squid Game
بازیگران بازی ماهی مرکب, بازیگران Squid Game

بازی ماهی مرکب تاریخ سازی می‌کند و راه را برای سریال های کره ای در پلتفرم های جهانی مانند Netflix هموار می‌کند. امیدواریم این حقایق به شما در درک بهتر این درام پر از جزئیات و تامل برانگیز کمک کند.

اگرچه Squid Game حول پول و فساد بشریت می‌چرخد، کارگردان Hwang در نهایت امیدوار است که یک پیام امیدوار کننده ارائه دهد. او می‌گوید:

حتی وقتی احساس می‌شود که ناامیدی، ترس و اندوه برای کسانی که در بازی شرکت کرده اند باقی مانده است، همیشه کسانی هستند که انسانیت خود را رها نمی‌کنند. من می‌خواهم امید را منتقل کنم.

بازیگران بازی مرکب

بخشی از جذابیت این نمایش بازیگران شگفت انگیز آن است که در نقش های مختلف اجراهای خارق العاده ای را ارائه می‌دهند. در ادامه نوشتار بازیگران بازی مرکب با فیگار باشید تا به معرفی آن‌ها بپردازیم.

Lee Jung-jae

بازیگران بازی ماهی مرکب
بازیگران بازی ماهی مرکب, بازیگران Squid Game

لی یونگ جائه نقش اصلی را بازی می‌کند. او که معتاد به قمار و دزدی است، تصمیم می‌گیرد در بازی‌ها شرکت کند. پس از اینکه متوجه شد دخترش به همراه مادر و ناپدری اش به ایالات متحده نقل مکان می‌کند؛ او قصد دارد از این پول برای دستیابی به حضانت و درمان بیماری مادرش استفاده کند. لی یونگ جائه پیش از این در فیلم های New World, Deliver Us From Evil و Assassination بازی کرده است.

Park Hae-soo

بازیگران بازی ماهی مرکب
بازیگران بازی ماهی مرکب, بازیگران Squid Game

پارک هائه سو نقش چو سانگ وو را بازی می‌کند، دوست دوران کودکی شخصیت اصلی. چو در حال حاضر یک بانکدار سرمایه گذار موفق است اما مشخص می‌شود که مقدار زیادی پول از مشتریانش سرقت کرده است. او در بازی برای جبران خسارت رقابت می‌کند. این بازیگر شناخته شده برای کی درامایی با نام Prison Playbook مشهور شده است.

HoYeon Jung

بازیگران بازی مرکب
بازیگران بازی مرکب, بازیگران Squid Game

هوئون یونگ نقش کانگ سائ بایوک را بازی می‌کند. کانگ سائ بیوک اصالتاً اهل کره شمالی است و قصد دارد از این جایزه برای نجات مادرش، انتقال او به جنوب و کمک به برادر کوچکش در یتیم خانه ای در سئول استفاده کند. Squid Game اولین نقش مهم HoYeon را رقم می‌زند، زیرا او پیشتر به خاطر رقابت در مدلینگ کره شناخته شده است.

Anupam Tripathi

بازیگران بازی مرکب
بازیگران بازی مرکب

آنوپام تریپاتی در نقش عبدالعلی، مهاجر از پاکستان به کره جنوبی بازی می‌کند. پس از کلاهبرداری توسط کارفرمایانش در یک حادثه صنعتی، او قصد دارد برای همسر و فرزندش جایزه دریافت کند. Squid Game همچنین اولین نقش برجسته مهم آنوپام است، اما او به خاطر بازی در فیلم های Sweepers Space ، Luck-key و The 8th Night شناخته شده است.

Heo Sung-tae

بازیگران Squid Game
بازیگران Squid Game

هئو سونگ تائ نقش جانگ دئوک سو را بازی می‌کند، یکی از شروران اصلی سریال، که آماده است تا هر کاری را برای بردن جایزه انجام دهد.

Kim Joo-ryung

بازیگران Squid Game
بازیگران Squid Game

کیم جو ریونگ نقش هان می نیو را بازی می‌کند. هان در ابتدا مأیوس است که بازی‌ها را ترک کند زیرا او یک مادر جوان است اما تصمیم می‌گیرد تا زمانی که پول گنده‌ای را بدست نیاورد، به بازی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بازیگران Squid Game سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


3 thoughts on “بازیگران Squid Game (بازی مرکب) ؛ حقایقی که نباید بدانید !

  1. گمان می‌شود نویسنده این اثر میخکوب کننده به این جمله بکت نگاهی آگاهانه یا غیر‌آگاهانه گوشه چشمی داشته است،
    “تو برای دنبال شب گریستی
    اکنون شب فرا رسید،
    حال در تاریکی گریه کن!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *