نقد فیلم After (بعد از آن 2019) ؛ نقطه‌ی تکراری گذشته در حال !

روایت فیلم بعد از آن، بر خلاف اکثر داستان‌های تینیجری شکل می‌گیرد. با نوشتار نقد فیلم After 2019 همراه فیگار بمانید تا در رابطه با این فیلم بیشتر بدانید.

این فیلم همانطور که گفته شد برخلاف ساختار روایتی فیلم های تینیجری شکل خودش را می‌گیرد و دراماتیک می‌کند. اکثر آن ها هدف‌شان شخصیت‌پردازی‌هایی پیرامون کاراکترهایی است کهقرار است وارد دانشگاه شوند. اما در فیلم بعد از آن، روایت کلی از دانشگاه به بعد است، و شخصیت‌ها، از آن دوران گذشته‌اند. با نقد و بررسی فیلم بعد از آن در ادامه با فیگار همراه باشید.

نقد فیلم After (بعد از آن 2019)

نقطه‌ی تکراری گذشته

نقد فیلم After, بررسی فیلم After, نقد فیلم بعد از آن, تحلیل فیلم After, تحلیل فیلم بعد از آن
نقد فیلم After, بررسی فیلم After, نقد فیلم بعد از آن, تحلیل فیلم After, تحلیل فیلم بعد از آن

بعد از آن یک فیلم درام و عاشقانه محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی جنی گیج و نویسندگی سوزان مک مارتین، تامارا چستنا و گیج است. این فیلم برگرفته از کتابی با همین نام است که در سال ۲۰۱۴ از آنا تاد منتشر شد. جوزفین لانگفورد در نقش تسا یانگ ظاهر می‌شود که در دانشگاه رابطه‌ای آشفته را با پسری به نام هاردین اسکات با بازی هیرو فاینس-تیفین آغاز می‌کند.

فیلم After 2019 اثری است که در IMDb امتیاز 5.4 را کسب کرده است. در نگاه اول ممکن است که شما از امتیاز این فیلم نا امید شوید و از دیدن آن منصرف شوید؛ در این نوشته قصد داریم به بررسی جزئی و تحلیلی مفهومی تر از این فیلم بپردازیم.

به نظر امتیاز 6 یا 6.5 برای این فیلم مناسب است؛ هر چند که فیلم نتوانسته بود به خوبی رمان را به تصویر بکشد اما این دلیل نباید باعث شود شما از این فیلم متنفر شوید و به آن امتیاز هایی اعم از 1 یا 2 یا 3 بدهید. در ادامه با تحلیل فیلم After همراه فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

بررسی فیلم After (بعد از آن 2019)

نقد فیلم After, بررسی فیلم After, نقد فیلم بعد از آن, تحلیل فیلم After, تحلیل فیلم بعد از آن
نقد فیلم After, بررسی فیلم After, نقد فیلم بعد از آن, تحلیل فیلم After, تحلیل فیلم بعد از آن

این فیلم احساسی هم مانند فیلم‌های دیگر بی نقص نیست ولی این فیلم به خوبی دغدغه نوجوانان و جوانان را بیان می‌کند، ویژگی های رفتاری متفاوت، تربیت پذیری در خانواده و تاثیر آن روی رفتار، تاثیری که افراد از دوستانشان می‌گیرند و نگرانی های والدین و… از دلایلی هستند که شما باید این فیلم با نگرشی باز و نکاهی متفاوت ببینید و از تماشای آن غافل نشوید اما اگر ار فیلم های نوجوانانه یا داستان های عاشقانه کلیشه ای متنفرید این فیلم را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

شاید اینکه دوران سرکشی و پر التهاب حد فاصل بین نوجوانی و جوانی برای تسا شروع شده و او قرار است برای اولین بار ازشهر و خانواده خود دور شود و به کالج برود، طرح و محوریت اصلی این فیلم باشد.

تسا یانگ یک دانشجوی پرتلاش، دختری مسئولیت پذیر و دوست دختری وفادار است. او در نخستین ترم دانشگاه باپسری بنام هاردین اسکات آشنا می‌شود. هاردین پسری مرموز و سرکش است که دنیا و زندگی تسا را عوض می‌کند.

به نظر می‌رسد منتقدین از فیلنامه مرده این فیلم لذت نبرده و عدم انسجام آن و استفاده از کلیشه ها را دلیلی دانسته تا امتیاز پایینی را به این فیلم نسبت دهند؛ البته دلایل دیگری نیز وحود دارند مثل شخصیت پردازی ضعیف که بازیگران جوان و با استعداد را تحت فشار قرار داده و نتوانسته اند به خوبی عمل کنند.

برای اولین بار، تسا از خانه و دوست پسر تاریخی اش نوح (دیلان آرنولد) دور می‌شود و به دانشگاه مرکزی واشنگتن می‌رود. در اینجا، به لطف هم اتاقی عجیب و غریب Steph، این دختر با برخورد هاردین اسکات مرموز (هیرو فینیس – تیفین) مواجه می‌شود.

شخصیت اصلی “تِسا”، گویا هنوز از آن مرحله‌ای که قرار بود گذشته باشد، علاوه بر این‌که نگذشته بلکه چند پله هم عقب‌تر است! چرا وقتی دست روی چنین مرحله‌ای گذاشته می‌شود، باز هم دغدغه‌های قبل از این مرحله به میان بیاید؟

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم After, بررسی فیلم After, نقد فیلم بعد از آن, تحلیل فیلم After, تحلیل فیلم بعد از آن
نقد فیلم After, بررسی فیلم After, نقد فیلم بعد از آن, تحلیل فیلم After, تحلیل فیلم بعد از آن

تسا باید به هدف‌های خودش واقف باشد و همان‌طور که فیلم مثلا از آن نقطه‌ی تکراری گذشته، تسا هم باید از آن تصمیمات کلیشه‌ای و دغدغه‌های بلوغ، گذشته باشد؛ این‌جا است که فیلم در اولین ادعایش شکست می‌خورد و در ادامه دومینو مانند، غرق بدبختی و بدتر پیش خواهد رفت.

در انتها باید بگوییم که بینندگان این فیلم دو موضوع اصلی را دلیلی بر ضعیف بودن این فیلم دانستند: استفاده از کلیشه ها و فیلنامه بسیار صعیف و شخصیت پردازی ضعیف.

در می ۲۰۱۹، اعلام شد لانگفورد و فاینس تیفین در فیلم دوم این مجموعه حضور خواهند داشت. آنا تاد در ۱۹ می ۲۰۱۹ گفت فیلم دوم در سال ۲۰۲۰ بر روی پرده سینما خواهد رفت. هم چنین افزود تقریباً تمام فیلمنامه بعد از برخورد ما را با همراهی مارو سلایا نوشته و بیش از فیلم نخست، به ماجراهای کتاب پایبند خواهد بود.

مشخصات فیلم

  • کارگردان جنی گیج
  • تهیه‌کننده جنیفر گیبگات، آنا تاد و مارک کنتون
  • فیلمنامه‌نویس سوزان مک مارتین، تامارا چستنا و جنی گیج بر پایه بعد از آن اثر آنا تاد
  • تدوین‌گر میشل هریسون
  • شرکت تولید سینلو فیلمز، افسپرینگ انترتینمنت، ولتاژ پیکچرز، Wattpad و دیاموند فیلم پروداکشنز
  • توزیع‌کننده اوریون پیکچرز
  • زبان انگلیسی
  • هزینهٔ فیلم ۱۴ میلیون دلار
  • فروش گیشه ۶۹ میلیون دلار

بازیگران

  • جوزفین لانگفورد در نقش تسا یانگ
  • هیرو فاینس-تیفین در نقش هاردین اسکات
  • خدیجه رد تاندر در نقش استف جونز
  • شین پاول مک‌گی در نقش لاندن گیبسون
  • ساموئل لارسن در نقش زد ایوانز
  • اینانا سرکیس در نقش مالی ساموئلز
  • دیلن آرنولد در نقش نوا پورتر
  • سوئن تمل در نقش جیس
  • پیا میا در نقش تریستن
  • میدو ویلیامز در نقش استاد سوتو
  • سلما بلر در نقش کارول یانگ
  • پیتر گلگر در نقش کن اسکات
  • جنیفر بیلز در نقش کرن اسکات

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم After سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *