بهترین فیلم های سیدنی سویینی از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار بهترین فیلم های سیدنی سویینی را معرفی خواهیم کرد. بازیگری که با بازی فوق‌العاده خود در ژانر درام مخاطبان را مجذوب خود کرده است.

سیدنی سویینی یکی از بزرگترین ستارگان در حال ظهور می‌باشد و تاکنون رزومه‌ای قابل تحسین برای خود ایجاد کرده است.

بدون شک، یکی از ستاره‌های سریع‌الرشد هالیوود در حال حاضر، سیدنی سویینی است. سویینی قبلا در سن ۲۵ سالگی، در چندین سریال و فیلم محبوب، نقش داشته و همچنین شرکت خودش که نام آن (Fifty-Fifty Films) می‌باشد را تأسیس کرده است. او استعداد خود را در نقش‌های متنوعی به عنوان مثال از یک خون‌آشام خونخوار تا نوجوانی که درگیر مشکلات گوناگون می‌باشد در سریال “شیفتگی” به نمایش گذاشته است.

علاوه بر فصل سوم سریال یوفوریا، او در یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان به نام (Anyone But You) به همراه ستاره سریال (Top Gun: Maverick) یعنی گلن پاول به ایفای نقش خواهد پرداخت. در سال 2024، وی نقش جولیا کارپنتر، یا به عبارت دیگر زن عنکبوتی، را در یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2024 یعنی (Madame Web) برای شرکت سونی پیکچرز ایفا خواهد کرد.

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

معرفی بهترین فیلم های سیدنی سویینی

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین فیلم های سیدنی سویینی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های سیدنی سویینی
برترین فیلم های سیدنی سویینی

سویینی همچنین در فیلم‌های (Immaculate) و (Echo Valley) نقش خواهد داشت و همچنین در بازسازی (Barbarella) نیز شرکت خواهد کرد. با توجه به اینکه برای این ستاره آینده بسیار روشنی در نظر گرفته شده است، در ادامه بهترین فیلم های جهان که او در آن نقش داشته است آورده شده.

The Voyeurs

بهترین فیلم های سیدنی سویینی
برجسته ترین فیلم های سیدنی سویینی

در این فیلم که توسط آمازون پرایم ساخته شده است، سویینی نقش پیپا را ایفا می‌کند که به تازگی به آپارتمان رویایی خود با دوست پسرش نقل مکان کرده است. آپارتمان آن‌ها مستقیماً به آپارتمان رو‌به‌‌رویی خود در آن طرف خیابان دید دارد. این زوج جوان تصمیم می‌گیرند به داخل خانه همسایگان خود به صورت نامحسوس نگاه کنند، که منجر به کشف یک حقیقت ناگوار می‌شود.

پایان داستان در این فیلم هیجان‌انگیز شما را به لبه صندلی خواهد نشاند. برای آماده شدن برای ایفای این نقش، سویینی اعلام کرد که او برای زندگی بخشیدن به پیپا، از حساسیت‌ها و احساساتی که درون خودش داشت، استفاده کرده است و بخشی از خود و شخصیت را به تصویر کشیده است.

Downfalls High

محبوب ترین فیلم های سیدنی سویینی

“Downfalls High” یک فیلم ویژه در ژانر درامای نوجوان (teen drama) است که توسط هنرمند موسیقی مشهور و با استعداد کولسون بیکر کارگردانی شده و بر اساس آلبوم پنجم او به نام “Tickets To My Downfall” ساخته شده است.

این فیلم داستان یک نوجوان ساکت و تنها به نام فنیکس را دنبال می‌کند که با اسکارلت (که توسط سویینی ایفا می‌شود)، دانش‌آموز محبوب دبیرستان که به طور ناگهانی به او علاقه‌ پیدا می‌کند، آشنا می‌شود. او به استعداد موسیقی‌ای او اعتقاد دارد و به زندگی تاریک و افسرده او معنا می‌بخشد.

اما حادثه تراژیک اسکارلت باعث می‌شود که فنیکس به چالش‌های بیماری روانی که فکر می‌کرد پشت سر گذاشته است، بازگردد. بازی سویینی به عنوان یک نوجوان قوی، با اعتماد به نفس به فیلم جنبه‌های جادویی و رویایی می‌بخشد و همچنین این تفکر که هر نوجوان محبوب مطمئناً یک آدم قلدر است، را به هم می‌زند.

Big Time Adolescence

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

“Big Time Adolescence” یک فیلم کمدی-درام جذاب در مورد رشد و بلوغ می‌باشد که توسط جیسون اورلی نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم داستان زیک (دیویدسون)، یک دانشجوی انصرافی که در یک شغل بی‌منفعت به نام مو (گلوک) کار می‌کند، را روایت می‌کند.

دوستی آشفته و آسیب‌پذیر مو با زیک زندگی و روابط او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زیک مو را به یک فروشنده مواد مخدر تبدیل می‌کند و توصیه‌های نادرستی به او می‌دهد که باعث از بین رفتن رابطه‌اش می‌شود.

سویینی نقش هالی، دوست دختر زیک را بازی می‌کند که در نهایت او را ترک کرده و با مو ارتباط نزدیکی برقرار می‌کند. پس از بازی او در سریال “Euphoria”، نباید این اتفاق تعحب برانگیز باشد که سویینی درام نوجوانانه را به شکلی خوشایند و جذاب نشان می‌دهد.

The Handmaid’s Tale

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

با توجه به پیشرفت‌های حرفه‌ای سویینی، او در هفت قسمت از فصل دوم سریال “The Handmaid’s Tale” از پلتفرم Hulu حضور داشت و این نقش یکی از سه نقش تکراری او در سریال‌های محبوب سال ۲۰۱۸ بود. در این سریال، سویینی نقش ایدن اسپنسر را بازی می‌کند، یک دختر فرمانبردار که با فرمانده نیک بلین، که نقش او توسط مکس مینگلا ایفا می‌شود، ازدواج می‌کند. شخصیت او در ادامه از بین می‌رود، اما او همیشه به یاد می‌ماند.

Clementine

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

“Clementine” یک فیلم درام عاشقانه است که توسط لارا گالاگر کارگردانی شده و در جشنواره فیلم ترایبکا در سال ۲۰۱۹ اکران شد. در این فیلم، سوینی و اُتمارا ماررو، که شیمی منحصر به فردی در صحنه دارند، تقریباً این فیلم را به نسخه لزبین از درام مشهور “Call Me By Your Name” تبدیل می‌کنند.

داستان درباره دختری به نام کارن است که در حال تجربه یک جدایی سخت است و با دختری نوجوان به نام لانا (سویینی) آشنا می‌شود و آن دو به آرامی وارد یک رابطه پیچیده ولی کاملاً تازه و ناگهانی می‌شوند. اگرچه داستان فیلم به خاطر کمبود اتفاقات و خسته‌کننده بودنش مورد انتقاد قرار گرفت، اما بازی سویینی مورد استقبال و تحسین قرار گرفت و به خاطر صداقتش تحسین شد.

Sharp Objects

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

در اولین سریال سه‌گانه HBO، سویینی نقش الیس را در این سریال تلویزیونی که براساس رمان “Sharp Objects” و نوشته جیلیان فلین می‌باشد ایفا کرد. سویینی به صورت ناگهانی در نقش الیس ظاهر می‌شود، که در یک تیمارستان با شخصیت امی آدامز آشنا می‌شود و هر دو به خاطر خود آزاریی که داشتند درمان می‌شوند.

سویینی در فلش‌بک‌ها حضور داشت و باعث شد پس‌زمینه آشفته شخصیت آدامز به طور واقعی و کامل تعریف شود. رابطه آن‌ها منجر به یکی از احساسی‌ترین صحنه‌ها در این سریال تلویزیونی می‌شود.

Nocturne

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

سویینی از نقش‌هایی که وجوه منفی افراد را بروز می‌دهند، فرار نمی‌کند. نقش او در درام ماوراء الطبیعه “Nocturne” نقشی درباره یک نابغه پیانو حسود و انتقامجو به نام جولی است، که به طور مخفیانه از استعداد بی‌نظیر و جذاب خواهرش در موسیقی حسابی ناراضی است.

جولی به عنوان یک پیانیست با استعداد نشان داده می‌شود که آرزو دارد وارد معتبرترین مدرسه موسیقی بشود، مدرسه‌ای که خواهرش قبلاً در آنجا پذیرفته شده بود.

در یک محیطی از رقابت بی‌پایان، تاریک و آزاردهنده خواهر و برادری، جولی سعی می‌کند دقیقاً مثل خواهرش باشد و پسردوست، کنسرت و معلمش را از او بگیرد. با این حال، می‌بینیم که وقتی همه چیز برای او خوب پیش می‌رود، همچنان او کنترل افکار و احساساتش را از دست می‌دهد.

در نهایت، رقابت نامناسب او، او را به سمت نزول و افت می‌برد که تماشای آن بسیار دردناک است. نفرت جولی ناشی از برنامه موسیقی است که به یک دانش‌آموز پیانو تعلق داشت که متأسفانه خودکشی کرده بود. این برنامه موسیقی قدرت شیطانی خاصی در خود جای داده بود و جولی را تحریک می‌کرد و کنترل او را در دست می‌گرفت.

بی‌شک سویینی در این اجرایی که باعث لرزه‌ عمیقی درون ما می‌شود، خود را بهتر از همیشه به نمایش گذاشت. او بازی قابل توجهی را در این نمایش انجام داد که در آن یک دختر جوان توسط خواسته‌های تاریک و غیرقابل کنترل خود شکنجه می‌شود.

Reality

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

در یکی از نقش‌های جدی خود، سویینی نقش واقعی وینر، یکی از سربازان سابق نیروی هوایی آمریکا و مترجم سابق NSA را ایفا می‌کند، که مسئول فاش کردن غیرمجاز اطلاعات حساس مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود. فیلم “Reality” توسط تینا ساتر کارگردانی شد و اکثر دیالوگ‌های آن بر اساس رونوشت وافعی ترانسکریپت رسمی FBI نوشته شد.

این فیلم توسط منتقدان پذیرفته شد و امتیاز 93 را در سایت روتن تومیتوز کسب کرد. اجرای بی‌وقفه و بی‌نقص سویینی از تحسین فراوانی برخوردار بود و می‌توان آن را یکی از بهترین اجراهای او تلقی کرد.

The White Lotus

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

در یک سریال دیگر تولید شده توسط HBO، این بار سویینی نقش آلیویا ماسباچر را بازی می‌کند، یک شخصیت تقریباً بی‌رحم و ناپسند. شخصیت او یکی از افرادی است که در یک رزورت استوایی اقامت می‌کنند. این سریال یک درام پیچیده است که حول محور این شخصیت‌های متعدد می‌چرخد.

شخصیت‌های سویینی معمولاً شخصیت‌هایی هستند که مردم می‌توانند با آن‌ها همدردی کنند، اما نقش آلیویا از این دست نقش‌ها نیست. با این حال، او با بازی مؤثر خود، شخصیت را به خوبی به تصویر می‌کشد. اگرچه سویینی در فصل دوم سریال (White Lotus) حضور نداشت، اما بدون شک در این سریال تأثیری به جا گذاشت.

Euphoria

بهترین فیلم های سیدنی سویینی

هیچ جای تعجبی وجود ندارد که بهترین نقش سویینی تاکنون نقش یک نوجوان پر هیاهو به نام کاسی هاوارد است. در طول فصل اول از سریال (Euphoria)، طرفداران شاهد یک دوست و دوست دختر مهربان بودند که گذشته‌ای تاریک داشت.

در فصل دوم،  وقتی تصمیم به خوابیدن با دوست پسر “سابق” بهترین دوستش گرفت، درامایش بر او غلبه کرد. پیچیدگی‌هایی که در زندگی کاسی رخ داد، باعث شد که طرفداران بین تیم مدی و تیم کاسی تردید کنند و تصمیم‌گیری‌هایی در رابطه با آن انجام دهند.

توانایی سویینی در بازی کردن تمام جنبه‌های شخصیت کاسی، به خوبی توانایی این ستاره جوان را اثبات می‌کند. این سریال، او را به ستاره‌ای مشهور و معروف تبدیل کرد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود که فصل سوم این سریال تا سال ۲۰۲۴ در HBO پخش نمی‌شود، طرفداران باید با تماشای مجدد این سریال کنار بیایند در حالی که منتظر پاسخ به سوالات بازمانده هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های سیدنی سویینی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *