نبینید: زننده ترین فیلم ها و سریال های ممنوعه جهان [حال بهم زن و شکنجه‌ای]

دنیای سینما فیلم های جنجالی زیادی را داشته. برخی از آنها با بدنامی تصویر شده‌اند. با فیگار و نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی همراه باشید.

در برخی از کشورها، یک فیلم مشکل دار میتواند ممنوعیت سراسری داشته باشد. در حالی که بسیاری از این اقدامات منع کننده سال‌ها پس از این واقعیت معکوس شده است، هنوز هم جالب است بدانیم که چرا یک فیلم خاص در منطقه دیگری غیرقانونی شد. این فیلم ها چه به دلیل خشونت، محتوای آشکار یا تصویرهای منفی باعث شده‌اند تا جلوی نمایشش گرفته شود.

بهترین فیلم ها و سریال های ممنوعه‌ی جهان

فیلم و سریال ممنوعه

فهرست فیلم‌هایی که در ادامه نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی که در ادامه خواهید خواند به شرح زیر است:

در ادامه با بخش‌های مختلف نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی شما را بیشتر اشنا خواهیم کرد. با فیگار همراه باشید.

فیلم های خارجی توقیف شده

بیایید سری بزنیم به بهترین فیلم های خارجی توقیف شده که در کشورهای مختلف دیدن آن‌ها ممنوع اعلام شده است.

فیلم Zoolander (2001)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه Imdb
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

بخشی از توطئه پیرامون فیلم Zoolander شامل طرح ترور نخست وزیر مالزی است، که بدون شک در مالزی خوب نبود. آنها همچنین دوست نداشتند که کشورشان را به عنوان یک کشور فقیر نشان دهند. به گزارش گاردین، هیئت سانسور فیلم وزارت امور داخله مالزی این فیلم را برای تماشاگران قطعاً نامناسب توصیف کرد. در ایران، Zoolander به دلیل حمایت از حقوق همجنسگرایان ممنوع اعلام شد.

درک زولندر (بن استیلر) تا به حال ۳ بار جایزه بهترین مدل مرد سال را از آن خود کرده، اما وقتی که جایزه اینبار به مدلی بنام «هانسل» (اوون ویلسون) می رسد، زندگی زولندر زیر و رو می شود. فیلم سینمایی زولندر به‌کارگردانی Ben Stiller در 18 سال پیش یعنی سال 1380 در گونه کمدی تولید شده است.

زولندر توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 4.7 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم زولندر را اثری بی‌ارزش و بسیار بد ارزیابی می‌کنند. حتما این فیلم را که یکی از فیلم های ممنوعه خارجی است ببینید و نظر خود را برای ما در بخش کامنت‌ها بگویید.

فیلم Brokeback Mountain (2005)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه خارجی
فیلم های ممنوعه خارجی

با وجود از دست دادن جایزه اسکار بهترین فیلم در سال اکران، کوه بروکبک هنوز یک داستان عاشقانه تحسین برانگیز است. در این فیلم هیث لجر و جیک جیلنهال در نقش یک جفت گاوچران بازی میکنند که هنگام دامداری گوسفندان در وایومینگ دچار یک رابطه عاشقانه پیچیده میشوند. در حالی که کوه بروکبک به عنوان مشخصه سینمای کوییر در آمریکا شناخته میشود، به دلیل نمایش رابطه بین دو مرد، در امارات متحده عربی ممنوع شد. و اصلا در چین نمایش سینمایی دریافت نکرد.

مقاله مرتبط:

بهترین فیلم های LGBTQ تاریخ سینما + 2023

کوهستان بروکبک در حدود ۱۴ میلیون دلار هزینه ساخت دربرداشت که این به جز ۵ میلیون بودجه‌ای است که برای تبلیغات فیلم کنار گذاشته شده بود. طبق مصاحبه‌ای با فیلمساز کوهستان بروکبک این فیلم توانست خیلی زود پس از نمایش در کشورهای خارجی هزینه ساخت را برگرداند. یکی از فیلم های ممنوعه Imdb که باید به آن توجهی ویژه داشت همین فیلم است.

فیلم The Da Vinci Code (2006)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه خارجی
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

به گزارش ایندیوایر، محوطه مقدس، که به محل روم نیز معروف است. فیلم تام هنکس را به لحاظ تاریخی نادرست و توهین آمیز دانست. کد داوینچی به اندازه کتابی که بر اساس آن بحث برانگیز بود، عیسی مسیح و مریم مجدلیه را به عنوان یک زوج متاهل و کلیسای کاتولیک را به عنوان یک پوشش دو هزار ساله برای جام مقدس نشان میداد.

این فیلم پس از اکران مورد اعتراض شدید قرار گرفت و سرانجام در چندین کشور از جمله چین، مصر، هند، اردن، ساموآ، جزایر سلیمان و سریلانکا ممنوع شد. فیلمی که تام هنکس در آن بازی کرده باشد، قطعا یکی از هیجان انگیزترین فیلم های ممنوعه Imdb خواهد بود.

مشخصات
  • کارگردان: ران هاوارد
  • بازیگران: تام هنکس، آدری تاتو، پل بتانی، آلفرد مولینا، ایان مککالن، ژان رنو و فرانچسکو کارنلوتی

فیلم Borat (2006)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه خارجی
فیلم های ممنوعه خارجی

بورات فیلمی است که فضای خاصی و منحصر به فردی را شامل می‌شود. زمانی که فیلم برای اولین بار اکران شد، گاردین گزارش داد که این فیلم در کشورهای عربی به جز لبنان ممنوع شده است. بورات در قزاقستان ممنوع شد، زیرا شخصیت صریح ساشا بارون کوهن فرهنگ این کشور را به تصویر میکشد. اما سرانجام، وزیر امور خارجه به دلیل حضور گردشگران و شهروندان احتمالی به سراغ فیلم رفت.

این فیلم داستان یک گزارشگر تلویزیونی قزاق با نقش‌آفرینی بازیگر بریتانیایی ساشا بارون کوهن است که مأموریت می‌یابد که در طول سفر خود به ایالات متحده آمریکا شرح زندگی واقعی مردم آمریکا را ثبت کند. این فیلم به جدی‌ترین فیلم های ممنوعه Imdb تبدیل شده است که باید آن را ببینید.

مشخصات
  • کارگردان: لری چارلز
  • تهیه‌کننده: ساشا بارون کوهن و جی روچ

فیلم Last Tango In Paris (1972)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه خارجی
فیلم های ممنوعه خارجی

فیلم آخرین تانگوی برناردو برتولوچی در پاریس مارلون براندو را در نقش یک هتلدار آمریکایی به تصویر می‌کشد که توسط یک زن جوان فرانسوی که با او رابطه جنسی نامتعارف را آغاز میکند، به دام می افتد. پس از اکران، این فیلم به دلیل صحنه های جنسی و به تصویر کشیدن خشونت در ایالات متحده دارای رتبه X شد. در آرژانتین، کره جنوبی، پرتغال، ایتالیا، برزیل و ونزوئلا، به دلیل محتوای “ناپسند” و “پورنوگرافی” ممنوع شد. این فیلم قطعا جزو 250 فیلم ممنوع شده تاریخ است که باید ببینید.

این فیلم در مورد تنهایی نسل هاست و نگاه بسیار تلخی به روابط بشری دارد. این فیلم در مورد دو انسان است که هر دو مورد بی‌مهری واقع شده‌اند؛ یکی از طرفِ زن سابق خود که به او خیانت کرده، و یکی از طرفِ کارگردان جوانی که در عشق به دختر مردد است و او را بازیچه می‌پندارد. یکی از جدی‌ترین فیلم های ممنوعه خارجی که بازیگری سرشناس و محبوبی بنام براندو در آن حضور دارد همین فیلم است که در نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی توانسته جایگاه خودش را تثبیت کند.

مشخصات
  • کارگردان: برناردو برتولوچی
  • تهیه‌کننده: آلبرتو گریمالدی

فیلم Brüno (2009)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه خارجی
فیلم های ممنوعه خارجی

آیا تعجب آور است که فیلمی با بازی ساشا بارون کوهن دو بار در این لیست قرار گرفته باشد؟ این فیلم درباره یک گزارش‌گر مدلینگ همجنس‌گرای اتریشی به نام برونو است,که در پی اخراج از شبکه مد راهی لس آنجلس برای رسیدن به شهرت می شود. به نقل از Kyiv Post، این فیلم توسط دولت اوکراین ممنوع شد. بسیاری از اعضای جامعه LGBTQ نیز به دلیل استفاده زیاد از کلیشه های فیلم به طرز دیگه‌ای رفتار کردند. قطعا یکی از فیلم های ممنوعه خارجی که باید در لیست ما حضور داشته باشد همین فیلم است.

مشخصات
  • کارگردان: لری چارلز

فیلم 2012 (2009)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه خارجی
فیلم های ممنوعه خارجی

کره شمالی فیلم آخرالزمانی 2012 را به دلایل بسیار خاصی ممنوع کرد. سالی که بسیار مورد انتظار بود، صدمین سالگرد بنیانگذار ملت، کیم ایل سونگ را جشن بگیرد. داستان فیلم ۲۰۱۲ مربوط به یک فاجعهٔ آخرالزمانی بر اساس پیشبینی تقویم مایا (پدیده ۲۰۱۲) است که بر نمایش مرگ زمین و یک تیم از بازماندگان این فاجعه تمرکز کرده‌است.

فیلم سال 2009 این افسانه را از بین برد، که خشم دولت کره شمالی را برانگیخت. زیرا سال 2012 را با مسائل تاریک فرم داده بود. بر اساس گزارش تلگراف، کسانی که صاحب نسخه های وارداتی این فیلم بودند، دستگیر شده و به اتهام “تحریک شدید علیه توسعه دولت” متهم شده اند. از مهم‌ترین فیلم های ممنوعه Imdb که نظریه‌های زیادی را می‌شود پیرامون آن پیدا کرد همین فیلم است.

مشخصات
  • کارگردان: رولند امریش
  • نویسنده: رولند امریش و هارالد کلوزر

مقاله مرتبط: 

فیلم The Hunger Games (2012)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی, ممنوعه ترین فیلم های تاریخ, فیلم های ممنوعه که نباید دید, 250 فیلم ممنوع شده تاریخ
ممنوعه ترین فیلم های تاریخ

بر اساس پرفروش ترین مجموعه رمان سوزان کالینز، The Hunger Games یک اقتباس وفادارانه از کتاب است که آینده ای مخوف و دیستوپیایی را در دوران پسا آمریکا به تصویر میکشد. هر سال، کودکان مناطق مختلف که به عنوان “ناحیه” شناخته میشوند باید تا پای جان بجنگند تا فرصتی برای احترام و منابع مورد نیاز در جوامع خود پیدا کنند.

بیزینس اینسایدر گزارش داد که ویتنام این فیلم را به دلیل ماهیت بسیار خشن و صحنه های کشتار وحشیانه آن ممنوع کرد. یکی از سرگرم کننده‌ترین فیلم های ممنوعه Imdb که هر قشری از جامعه می‌تواند به دیدن آن بنشیند.

مشخصات
  • کارگردان: گری راس

فیلم The Last Temptation of Christ (1988)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

آخرین وسوسه مسیح اثر مارتین اسکورسیزی برای چند گروه مسیحی به یک موضوع داغ تبدیل شد. این فیلم کشمکش درونی عیسی مسیح را بررسی میکند و او را در حال وسوسه شدن در مقابل افکار میل جنسی نشان میدهد. حتی یک صحنه وجود دارد که او و مریم مجدلیه ازدواج خود را به پایان رساندند، اما به عنوان یک سکانس رویایی نمایش داده شد. این امر خشم بسیاری از نقاط جهان را برانگیخت و باعث شد فیلم بر اساس توهین به مقدسات در آرژانتین، مکزیک، ترکیه و اسرائیل ممنوع شود. این فیلم همچنان در فیلیپین و سنگاپور ممنوع است.

درواقع در این فیلم عیسی مسیح نه به عنوان فردی «مقدس» یا «پیامبری معصوم» بلکه به صورت فردی عادی با «وسوسه‌های شهوانی» که همواره با «نفس اماره» درگیر است و از درد و شکنجه هراسان است به تصویر کشیده شده‌ است. به هیچ وجه نمی‌شود این فیلم را جزو فیلم های ممنوعه که نباید دید ندانست.

مشخصات
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: پل شریدر بر پایهٔ رمانی با همین نام از نیکوس کازانتزاکیس

فیلم The Texas Chainsaw Massacre (1974)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

بسیاری این فیلم را یکی از تأثیرگذارترین فیلم های ترسناک تمام دوران میدانند. اما آنقدر تلخ و نگران کننده بود که باعث شد چندین منطقه در سراسر جهان آن را به طور کلی ممنوع کنند. در آلمان غربی، برزیل، شیلی و تعداد زیادی از کشورهای اسکاندیناوی ممنوع بود.

یکی از ممنوعه ترین فیلم های تاریخ همین فیلم است که می‌توانید با دیدن آن راه دیگری را در راستای فیلم‌بینی خود پیدا کنید.

مشخصات
  • کارگردان: توبی هوپر
  • تهیه‌کننده: توبی هوپر، جی پرسلی، کیم هنکلی و ریچادر سینز
  • نویسنده: کیم هانکل، توبی هوپر

مقالات مرتبط:

فیلم Battleship Potemkin (1926)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

قدیمی ترین فیلم این فهرست، Battleship Potemkin یک فیلم صامت شوروی به کارگردانی سرگئی آیزنشتاین است. از نظر چندین منتقد فیلم یکی از بهترین فیلم هایی است که تا به حال ساخته شده است. اما در زمان اکران، در چندین کشور از آن میترسیدند. این فیلم در فرانسه، اسپانیا، انگلستان و فنلاند به دلیل پتانسیل در جرقه انقلاب کمونیستی ممنوع شد. در آلمان نازی، این فیلم ممنوع بود زیرا رهبران دولت احساس میکردند این فیلم میتواند مارکسیسم را القا کند.

مشخصات
  • کارگردان: سرگئی آیزنشتاین
  • تهیه‌کننده: یاکوف بلیوخ

فیلم The Interview (2014)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

این فیلم چندان تکان دهنده نیست که کره شمالی میخواست فیلم مصاحبه را از سینماهای خود دور نگه دارد. کمدی که با بازی جیمز فرانکو و ست روگن به عنوان دو زوجی که قصد ترور رهبر کشور را دارند، به عنوان یک شوخی ساده به نظر میرسد. به گزارش Russia Beyond، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد این فیلم را “یک عمل جنگی” نامید که نشان دهنده فیلمسازی خطرناکی است که تروریسم را توجیه و تشویق میکند.

مشخصات
  • کارگردان: اوان گلدبرگ و ست روگن
  • تهیه‌کننده: اوان گلدبرگ، ست روگن و جیمز ویور
  • نویسنده: دن استرلینگ

فیلم Noah (2014)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

فیلم‌نامه این فیلم توسط آرونوفسکی و آری هندل بر پایه کتاب سفر پیدایش نوشته شده است.. هیچ چیز در این فیلم واقعاً توهین آمیز نیست. اما هنوز پخش فیلم در امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، مالزی و اندونزی ممنوع است. داستان فیلم وقایع طوفان نوح را به تصویر می‌کشد.

مشخصات
  • کارگردان: دارن آرونوفسکی
  • تهیه‌کننده: دارن آرونوفسکی، اسکات فرانکلین، ریک کیدنی و مری پرنت
  • نویسنده: دارن آرونوفسکی، آری هندل

فیلم Wonder Woman (2017)

 

میلیون ها نفر از تماشاگران فیلم هنگام تماشای این فیلم از DC در سال 2017 از تماشای فیلم Gondot’s Wonder Woman در سینماها استقبال کردند. اما این فیلم به دلیل وجود میراث اسرائیلی گادوت و نشان دادن سربازی در ارتش اسرائیل از پخش در لبنان حذف شد. سایر کشورهای اتحادیه عرب، از جمله قطر و تونس، فیلم را به دلیل تحریم اسرائیل که دهه ها پیش آغاز شد، ممنوع کردند.

در زمان حال و بعد از اتفاقات بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت، پرنسس دایانا که در پاریس به سر می‌برد از طرف بروس وین عکس قدیمی‌اش را که مربوط به جنگ جهانی اول بود دریافت می‌کند و با دیدن عکس شروع به مرور خاطرات خود می‌کند.

مشخصات
  • کارگردان: پتی جنکینز
  • تهیه‌کننده: چارلز روون، زک اسنایدر، دبورا اسنایدر و ریچارد ساکل

فیلم A Clockwork Orange (1971)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی

فیلم پرتقال کوکی به کارگردانی استنلی کوبریک که یکی از جنجالی ترین فیلم های تمام دوران محسوب میشد، زمانی در برزیل، ایرلند، آفریقای جنوبی و کره جنوبی ممنوع شد. به هر حال، این فیلم مملو از صحنه های نگران کننده ای است که شامل خشونت فیزیکی و برهنگی است. مدت ها شایعه شده بود که این فیلم در انگلستان نیز ممنوع شده است. اما طبق گزارش Den of Geek، هیچ ممنوعیت رسمی در بریتانیا وجود نداشت، بلکه فیلم به درخواست خود کوبریک از سینماها خارج شد، که از فضای اعتراضی وحشیانه پس از اکران رها شود.

مشخصات
  • کارگردان: استنلی کوبریک

بیشتر بخوانید:

Medea

مده‌آ فیلمی به کارگردانی پیر پائولو پازولینی محصول ۱۹۶۹ بر اساس نمایشنامه مده‌آ نوشته اوریپید می‌باشد. در فیلم خواننده مشهور اپرا ماریا کالاس هم به ایفای نقش می‌پردازد، اگرچه آواز نمی‌خواند.

نکته جالب توجه در این فیلم، موسیقی آغازین آن است که توسط نوازنده معاصر ایرانی حسین ملک نواخته شده است. سفر جیسون و آرگونات‌ها به سرزمین مده‌آ، در جستجوی خلعت طلایی با سختی‌هایی روبرو می‌شود.

در سکانسی از این فیلم، پازولینی از آواز اکبر گلپایگانی به همراهی تار نور علی برومند استفاده کرده است. پس از اکران فیلم، گلپایگانی از سازنده فیلم به خاطر رعایت نکردن حق کپی‌رایت شکایت کرد و یک میلیون دلار غرامت گرفت.

The Exorcist

فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند
فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند
  • نام فارسی: جن‌گیر
  • کارگردان: ویلیام فریدکین
  • IMDb : ۸

«جن‌گیر» علت ساختار روایی مذهبی محورش مورد هجوم بسیاری از مسلمانان دنیا قرار گرفت. این فیلم جنجال زیادی به‌پا کرد و باعث شد یکی از ممنوعه ترین فیلم های سینمایی تاریخ سینما باشد. این فیلم درباره‌ی دختر نوجوانی است که به‌شکل مرموز و هولناکی توسط شیطان تسخیر می‌شود. نخستین نمایش «جن‌گیر» با فراخواندن امدادگران به سینما به‌دلیل غش، حالت تهوع و حتی حمله‌ی قلبی تعدادی از تماشاگران همراه بوده است.

Salo or 120 Days of Sodom

فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند
فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند
  • نام فارسی: سالو یا ۱۲۰ روز در سودوم
  • کارگردان: پیر پائولو پازولینی
  • IMDb: ۵/۹

یکی از عجیب‌ترین فیلم های ممنوعه تاریخ سینمای جهان و یکی از ممنوعه ترین فیلم های تاریخ – که باعث قتل کارگردانش شد؛ همین فیلم است.

«سالو» درباره‌ی گروهی از افراد فاشیست محور است که 18 نوجوان را می‌دزدند و قبل از به قتل رسیدن آن‌ها، آن‌ها را مورد آزار سادیستی و جنسی قرار می‌دهند. این فیلم به‌علت تصاویر خاص از شکنجه‌های ذهنی، تجاوز و قتل وحشیانه‌ی، در بسیاری از کشورها ممنوع شد.

ترسناک ترین فیلم های ممنوعه جهان

Grotesque

بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان
بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان

فیلم Grotesque نیز در دسته فیلم هایی که ممنوع شدند دوبله فارسی قرار می‌گیرد. این فیلم ژاپنی، داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که در اولین قرار ملاقاتشان بدون هیچ دلیلی ربوده می‌شوند. سپس شما می‌توانید شاهد شکنجه شدن آن‌ها برای مدتی طولانی باشید. آن‌ها تکه تکه می‌شوند و باری دیگر شفا پیدا می‌کنند.

این فیلم ترسناک شکنجه ای به حدی خشونت آمیر زود که بریتانیا از اکران آن اجتناب کرد. البته که این واکنش بریتانیا در ژاپن بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک ژاپنی

A Bay of Blood

ترسناک ترین فیلم جهان بدون سانسور

  • کارگردان: Mario Bava
  • تاریخ انتشار: ۱۹۷۱
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰

در عمارتی نزدیک خلیج، فلیپو کنتس فدریکا را خفه می‌کند و مدتی بعد خود توسط یک قاتل ناشناس چاقو می‌خورد. جسد مرد کنار خلیج انداخته می‌شود. وقتی تحقیقات آغاز می‌شود پلیس یک یادداشت خودکشی از کنتس پیدا می‌کند اما معمای قتل دیگر کشف نمی‌شود. از طرف دیگر فرانک که به عنوان یک مشاور املاک فعالیت می‌کند به همراه معشوقش لورا در حال طراحی نقشه‌ای برای تصاحب املاک خلیج بودند و ظاهرا در این زمینه با فلیپو همکاری می‌کردند اما حال از مکان دقیق او مطلع نیستند. به همه این‌ها اضافه کنید ماجرای چهار نوجوان که وارد عمارت ظاهرا خالی می‌شوند اما جسدشان پیدا می‌شود.

فیلم سینمایی «خلیج خون» به کارگردانی ماریو باوا ابتدا طرح اولیه‌ای بود که توسط باوا و بازیگر همکارش لائورا بتی مطرح شده بود. بتی در فیلم‌های دیگری هم با این کارگردان همکاری کرده بود و نهایتا در این اثر سینمایی ترسناک هم به ایفای نقش پرداخت.

مدتی بعد تعداد نویسندگان فیلم افزایش یافت و فیلم که ابتدا «بوی ناخوشایند گوشت» نام گرفته بود دارای یک فیلم‌نامه اولیه یا طرح ابتدایی شد. خلیج خون بودجه بسیار اندکی داشت و در نتیجه بسیار سریع و ارزان فیلم‌برداری شد. ترکیب ارزانی و خلاقیت باعث شد جلوه‌های ویژه، طراحی‌های صحنه و چهره‌پردازی‌ها اغلب به شدت واقع‎گرایانه از کار دربیایند.

این فیلم ترسناک به یکی از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین آثار کارنامه کاری ماریو باوا تبدیل شد و به عنوان یکی از پیشگامان زیرژانر اسلشر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. طی سال‌های گذشته خلیج خون بارها و بارها تدوین شد و عناوین و القاب گوناگونی گرفت. این فیلم جنجالی عاقبت سال ۲۰۱۰ به شکل کامل و بدون تدوین‌ها و سانسورهای بعدی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شد.

Cannibal Holocaust

بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان

عده زیادی فیلم Cannibal Holocaust را بهترین فیلم جنگلی ترسناک می‌دانند. داستان این فیلم آدم خوار محور ترسناک به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. در ابتداً ما شاهد یک انسان شناس هستیم که به دنبال مستندسازی مفقود شده می‌رود. البته که در ادامه او متوجه می‌شود که مستندساز کشته شده است.

در نیمه دوم این فیلم آدم خوار ترسناک بدون سانسور ما می‌توانیم فیلم‌هایی را مشاهده کنیم که فرد مستندساز تهیه کرده بود. وی برای تهیه مستند، گاهاً افراد حاضر در قبایل اولیه را شکنجه می‌داد تا بتواند لخظات جالبی را ثبت کند. البته که همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود. این فیلم ترسناک آدم خواری قصد دارد تا به مخازب تاثیر دنیای مدرن بر مردمی که هنوز به تکنولوژی دست نیافتند را نشان دهند. ما می‌توانیم برخورد یک مستندساز را با جمعیتی محروم از هر تکنولوژی در این فیلم ترسناک آدم خواری مشاهده کنیم.

The Human Centipede 2

بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان
بهترین فیلم ممنوعه جهان

اولین قسمت از فیلم هزارپای انسانی یک فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ محسوب می‌شد. با این حال، این قسمت دوم بود که در کشورهای بسیار زیادی ممنوع شد. این فیلم جزو بهترین فیلم های ممنوعه ترسناک است و داستان مردی دیوانه را روایت می‌کند که مردم را ربوده و با پیوند کردن آن‌ها به یکدیگر، یک هزارپای انسانی می‌سازد.

این فیلم جزو فیلم های ممنوعه دوبله فارسی نیز محسوب می‌شود و به دلیل محتوای بیش از حد خشونت آمیز، در کشورهای زیادی ممنوع اعلام شد. با این حال، نکته خنده‌دار ماجرا آن است که قسمت سوم این فیلم که مقایس هزارپای انسانی را بسیار بزرگ‌تر می‌کند، در هیچ کشوری ممنوع نشد.

Cannibal Ferox

بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان

فیلم Cannibal Ferox یکی دیگر از فیلم های آدمخواری در این لیست است. شاید این فیلم جنگلی در ژانر ترسناک به اندازه فیلم Cannibal Holocaust موفق نباشد؛ اما با این حال، این فیلم از لحاظ سطح خشونت، می‌تواند بهترین فیلم آدم خواری نام بگیرد.

این فیلم نیز با پیش زمینه داستانی مشابهی از دیگر فیلم های آدمخواری آغاز می‌شود. داستان در رابطه با فردی از جهان مدرن است که با قبایل بدون تکنولوژی رو به رو می‌شود. البته که این افراد آدم‌ خوار هستند و لحظاتی بسیار خشونت آمیز را شکل می‌دهند. این فیلم آدمخوار محور در جنگل به هیچ عنوان مناسب افرادی با روحیات ضعیف نمی‌باشد و در 31 کشور مختلف ممنوع شده است.

The Evil Dead

بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان

شاید باورش کمی ساخت باشد اما کسی که تاکنون سه‌گانه توبی مگوایر مرد عنکبوتی و یک فیلم از جادوگر شهر اوز را به جهان هدیه داد، در ابتدا کار خود را با یک فیلم ممنوعه آغاز کرد. سم ریمی فیلم Evil Dead را در دانشگاه ساخت که جزو ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود.

سم ریمی این فیلم را هنگامی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود و در سال 1981 ساخت. در ادامه این فیلم در کشورهای زیادی ممنوع شد و سم ریمی نیز نتوانست بلیط زیادی از این فیلم را به فروش برساند. همچنین لازم به ذکر است که این فیلم در سال 2013 بازسازی شد و حتی نسخه بازسازی شده نیز در برخی کشورها از جمله سنگاپور توقیف شد.

بیشتر بخوانید:

Faces of Death

بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان
بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان

Faces of Death نه یک فیلم، بلکه نام یک فرنچایز از فیلم‌های مختلف است. این فرنچایز در هر قسمت داستان‌هایی که همانند مستند دیده می‌شوند را از اتفاقاتی بسیار عجیب و ترسناک به نمایش می‌گذارد. تاکنون چندین دنباله از این فیلم ممنوعه ساخته شده‌اند.

در ابتدا اولین فیلم این مجموعه در 46 کشور مختلف ممنوع شد. البته که دنباله‌های این فیلم از وضعیت بهتری برخوردار بوده‌اند. با این حال، همچنان بخش زیادی از این فرنچایز در کشورهای متعددی ممنوع است.

The Last House on the Left

ترسناک ترین فیلم جهان بدون سانسور

  • کارگردان: Wes Craven
  • تاریخ انتشار: ۱۹۷۲
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۲ از ۱۰۰

در شب تولد هفده سالگی ماری او و دوستش فیلیس برای شرکت در کنسرت یک گروه زیرزمینی به نیویورک می‌روند. همانطور که این دو به سوی شهر رانندگی می‌کنند گزارشی خبری در مورد چند زندانی فراری به نام‌های کروگ و فرد می‌شنوند که گفته می‌شود احتمالا قرار است با دو زندانی خطرناک دیگر به نام‌های سادی و جونیور گردهم‌ آیند.

در حالی که والدین ماری برای مهمانی فردا آماده می‌شوند، دختران نوجوان داستان در تلاش‌اند در شهر از پسر کروگ ماری‌جوانا بگیرند؛ پسر کروگ آن‌ها را به جایی که باقی اعضای باند مخفی شده‌اند هدایت می‌کند. اعضای گروه دو دختر نوجوان را مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار داده، آن‌ها را داخل صندوق عقب انداخته و به سوی کانادا فرار می‌کنند اما در راه، ماشین درون جنگل دقیقا نزدیک خانه ماری خراب می‌شود.

وس کریون فیلم سینمایی «آخرین خانه سمت چپ» را با الهام از فیلم «چشمه باکره» (The Virgin Spring) اثر اینگمار برگمان ساخت. اولین فیلم او که تلاشی برای ساخت آثار انتفاعی یا سودجو (Exploitation film) بود اما با ادامه فیلم‌برداری تا حدی تغییر لحن داد. فیلم ابتدا در سیستم درجه‌بندی توسط انجمن سینمایی آمریکا درجه X دریافت کرد. کریون برای تغییر این وضعیت حدودا ۲۰ دقیقه از آنچه ساخته بود را برید اما نظر انجمن تغییری نکرد. او عاقبت هر آنچه در ابتدا فیلم‌برداری کرده بود را درون اثر نهایی قرار داد و فیلمش را با درجه R اکران کرد.

طی دهه ۱۹۸۰ این فیلم ترسناک در کشور بریتانیا ممنوع بود. بسیاری از منتقدان و به شکل ویژه راجر ایبرت به دفاع و تمجید از این فیلم به عنوان یک اثر سینمایی مهم ادامه دادند. عاقبت دهه ۲۰۰۰ فیلم مجددا در شکل اصلی و اولیه بدون حذف و سانسور در قالب نسخه دی‌وی‌دی منتشر شد اما ظاهرا در بریتانیا حدود شانزده تا ۳۱ ثانیه از فیلم حذف شد تا بتواند با درجه بالای ۱۸ سال در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

حال به هم زن ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

Irreversible (2002)

بهترین فیلم های مریض, بهترین فیلم مریض, بهترین فیلم های منزجر کننده
بهترین فیلم های شکنجه ای
  • کارگردان: گاسپار نوئه

فیلم Irréversible گاسپار نوئه کارگردان تجربی فرانسوی که به ترتیبی معکوس روایت می‌شود، عواقب یکی از تکان‌دهنده‌ترین صحنه‌های تجاوز جنسی تاریخ سینما را به تصویر می‌کشد. این سکانس وحشیانه غیرقابل تحمل که نزدیک به 11 دقیقه طول می‌کشد، محور اصلی فیلم است که با اجرای عالی مونیکا بلوچی به هنر اجرایی بسیار چالش‌برانگیز تبدیل شده است.

این مسئله که تجاوز جنسی به طور کامل همه چیزهای دیگر در فیلم برگشت ناپذیر را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد، گواهی بر قدرت کلی ساختار روایی این فیلم است. علاوه بر دیدن سر مردی که با یک کپسول آتش‌نشانی از هم می‌پاشد، در یک نمای نزدیک شما در طول دیدن این فیلم حس متضادی را تجربه می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

وحشی ترین فیلم ها درباره بدن انسان در سال 2023 و تمام دوران

Requiem for a Dream (2000)

بهترین فیلم منزجر کننده
بهترین فیلم در مورد بیماران روانی
  • کارگردان: دارن آرونوفسکی

Requiem for a Dream که شاید پایه‌ای‌ترین و در نتیجه وحشتناک‌ترین تصویر از مواد مخدر است که تا به حال در سینما دیده شده است، یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی است که ناامیدی مردمی را که در لابلای فضای چرکین اعتیاد گیر کرده‌اند نشان می‌دهد. دارن آرنوفسکی با تمرکز بر زندگی چهار معتاد، عمیقاً به دنیای تاریک و پیچیده‌ای که این افراد در آن زندگی می‌کنند و زندان‌های خودساخته زندگی می‌کاود.

کاری که آرنوفسکی انجام می‌دهد تا این فیلم را به یک کلاسیک آزاردهنده تبدیل کند این است که او در تصویرهای فیزیکی و روانی همه این شخصیت‌ها کاملاً قاب تزلزل‌ناپذیری را انتخاب می‌کند. اقدامات پارانوئید و فاسد آنها از همان ابتدا زیر پوست شما می‌رود زیرا شاهد هستیم این افراد به شکل اعجاب‌انگیزی از کنترل خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

وحشتناک ترین مرگ ها در فیلم ها

Aftermath (1994)

بهترین فیلم های مریض
بهترین فیلم ها درباره انزجار انسانی
  • کارگردان: ناچو سردا

این فیلم، نمایشی بدون دیالوگ از بی‌اخلاقی‌های بی‌معنی است، هرچند از نوع تحقیرآمیز آن. در سردخانه‌ای تاریک، مردی بی‌نام و نشان پس از ساعت‌ها انتظار به کالبدشکافی جسد یک زن می‌پردازد.

بدون هیچ حرفی، Aftermath به تصاویر خود تکیه می‌کند تا فضاسازی سرد را از وحشت گاه به گاه جدا و در پوست و جان شما رسوب کند. نکته‌ای در فیلم باغعث می‌شود به آن توجه کنیم این است که بعد از مرگ، آنچه اتفاق می‌افتد از دست ما خارج است.

بیشتر بخوانید:

نمادین ترین سلاح ها در فیلم ها با ژانر ترسناک

In a Glass Cage (1987)

بهترین فیلم های مریض
بهترین فیلم های روانشناختی منزجر کننده
  • کارگردان: آگوستی ویلارونگا

در میان تمام فیلم‌های منزجرکننده این فهرست، فیلم سینمایی In a Glass Cage از کارگردانی اسپانیایی، آگوستی ویارونگا، مطمئناً یکی از زیباترین فیلم‌ها است. از این فیلم همیشه به عنوان یک اثر سینمایی یاد می‌شود، در واقع کاملاً قابل ستایش است، که توسط بازیگری مثال زدنی و یک پالت بصری قابل توجه ساخته شده است.

کلاوس، یک روانشناس سابق نازی که به طور وحشیانه پسران جوان را هم از نظر جسمی و هم از نظر جنسی شکنجه می‌کند، پس از اقدام به خودکشی از طریق شیرجه از پشت بام، همه چیز را برای زیست متعارف خود به انتها می‌رساند.

پرستار جدید او یک غریبه نوجوان است که یادداشت‌هایش را می‌خواند، درگیر داستان‌های سادیسم می‌شود و بچه‌های بی‌گناه را می‌رباید و تاکتیک‌های قدیمی کلاوس را روی آن‌ها اجرا می‌کند، در حالی که کلاوس مجبور می‌شود به طرز درمانده‌ای وی را تماشا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم هایی که باعث شد مردم سینما راهی بیمارستان شوند

Antichrist

بهترین فیلم های ترسناک که اذیت کننده هستند
بهترین فیلم هایی که اذیت کننده هستند

این فیلم درباره یک زوج متاهل است که قبل از سفر به اعماق جنگل، یک فرزند را از دست می‌دهند تا از نظر عاطفی بهبود پیدا کنند و رابطه شکسته خود را ترمیم کنند. اما پس از این سفر، فقط اوضاع بدتر شود.

این نوع فیلمی است که ممکن است برای برخی از بینندگان بیش از حد سنگین و ناراحت‌کننده باشد، بنابراین واقعاً می‌توان آن را به کسانی توصیه کرد که بدشان نمی‌آید آثار ترسناک آنها افراطی شود. با توجه به صحنه‌های اکشن، خشونت وحشیانه، و روایت ناراحت کننده، مطمئناً می‌توان آن را فیلمی منزجر کننده خواند.

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

بهترین فیلم منزجر کننده
بهترین فیلم های قاتل زنجیره ای مریض
  • کارگردان: جان مک ناتون

Henry: Portrait of a Serial Killer که بر اساس زندگی هنری لی لوکاس ساخته شده است، یک فیلم جنایی است که به دنبال سوء استفاده‌های یک قاتل دیوانه با بازی مایکل روکر ساختار روایی خودش را شکل می‌دهد. در طول فیلم، هنری با زندانی دیگری به نام اوتیس دوست می‌شود و آن دو با اندکی پشیمانی برای هر یک از جنایات خود دست به کشتارهای تصادفی می‌زنند.

کاری که این فیلم انجام می‌دهد تا خود را از سایر درام های قاتلین زنجیره‌ای جدا کند این است که هرگز بر پلیس‌ها یا تحقیقات تمرکز نمی‌کند. در عوض، ما تمام مدت لابلای ذهن قاتل گیر کرده‌ایم و پس از مدتی مشخص می‌شود که مکان بسیار خطرناکی است. در پایان، حتی افرادی که قصد قطع کردن فیلم را داشته باشند، در مقابل ذهن بیمار شخصیت اصلی فیلم، شانسی جز همراهی ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین قاتلین فیلم های اسلشر

بهترین قاتلین در فیلم های اسلشر که در دنباله‌ها قوی‌تر شدند

Pink Flamingos (1972)

بهترین فیلم منزجر کننده
بهترین فیلم معمایی مریض
  • کارگردان: جان واترز

جان واترز یک انسان فاسد است و با کمدی رنگارنگ و از معمای خود، این فیلم را، به تصویر کشاند. این فیلم با بازی آیکون درگ ملکه الهی، داستان «کثیف‌ترین فرد زنده» را روایت می‌کند و ما سوءاستفاده‌های آزاردهنده را یکی پس از دیگری دنبال می‌کنیم. در طول ساختار روایی این فیلم، واترز با هر تعداد از اعمال جنسی تخصصی و لحظه‌های گروتسک به نجابت اولیه انسانی ما حمله می‌کند.

این فیلم به دلیل صحنه‌های خشونت‌وار یا شکنجه در این لیست قرار نمی‌گیرد. در عوض، این فیلم به دلیل نمایش برهنگی منحصربه فردش و سکانس همیشه معروفش در پایان است که در آن الهی انبوهی از مدفوع سگ را می‌خورد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های گوتیک ترسناک 

Cannibal Holocaust (1980)

بهترین فیلم های مریض
بهترین فیلم های آدمخواری منزجر کننده
  • کارگردان: روگرو دئوداتو

هولوکاست آدمخوار. این عنوان دقیقاً اشاره به انواع تصاویر طغیان‌کننده و افکار فاسد است که فیلم بدنام دئوداتو به شکل تخصصی و جدی ارائه می‌کند. اینطور نیست که اسمش را سرگرمی در جنگل گذاشته باشد.

تنها افرادی که در هولوکاست آدم‌خوار اوقات خوشی می‌گذرانند، اعضای قبیله بومی هستند که گروه مستندساز داستانی در مرکز فیلم را در هم می‌ریزند. ظاهراً فیلمی از آخرین روزهای یک تیم گمشده در جنگل‌های آمازون را نشان می‌دهد. آنچه که به عنوان یک پروژه همه جانبه شروع و به منظور پوشش دادن رویه‌های روزمره قبیله آدمخوار شروع می‌شود، به سرعت به کشتار سیستماتیک مستندسازها ختم می‌شود.

Nekromantik (1987)

بهترین فیلم منزجر کننده
بهترین فیلم عاشقانه منزجرکننده
  • کارگردان: Jörg Buttgereit

اجازه ندهید این عنوان شما را فریب دهد – مطلقاً هیچ چیز “عاشقانه” در مورد این فیلم عجیب آلمانی وجود ندارد. شخصیت اصلی نکرومانتیک، راب، وسواس به نکروفیلیا، جسد ناشناس پیدا شده در یک دریاچه را به خانه می‌آورد و از آن به عنوان یک اسباب بازی جنسی با همسرش بتی که به همان اندازه آشفته است استفاده می‌کند.

راب که در افسردگی فرو رفته است، خشم خود را بر روی یک گربه‌سان و یک هوکر (او را می‌کشد و با بقایای بدن رابطه جنسی برقرار می‌کند) خالی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ضعیف ترین شوهران در فیلم ها با ژانر ترسناک

Apostle

بهترین فیلم های ترسناک که اذیت کننده هستند
بهترین فیلم هایی که اذیت کننده هستند

گرت ایوانز کارگردان با Apostle از ژانر اکشن فاصله گرفت که با فیلم The Raid در سال 2011 و دنباله آن در سال 2014 تسلط پیدا کرد. Apostle بر خلاف دیگر فیلم‌های این کارگردان فیلمی کند و نسبتاً ظریف است. این فیلم، پیش از آن که با خشونت و خونریزی وحشتناکی منفجر شود که ممکن است بینندگان را به یاد فیلم‌های وحشیانه مشابه The Raid بیاندازد.

داستان در آغاز قرن بیستم اتفاق می‌افتد و مردی را دنبال می‌کند که در جستجوی خواهر کوچکترش به جزیره‌ای دورافتاده می‌رود، زیرا معتقد است او توسط یک فرقه مذهبی ربوده شده است. این فیلم دارای یک محیط منزوی، یک فرقه، خشونت کافی است و مناظر وحشتناکی است که آن را در نور روز به تصویر می‌کشد.

بهترین فیلم های شکنجه‌ای ترسناک که نباید ببینید

Wrong Turn

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
برترین فیلم های شکنجه محور
  • کارگردان : راب اشمیت
  • بازیگران : الیزا دوشکو، جرمی سیستو، امانوئل چیریکوئی
  • سال انتشار : 2003

وقتی گروهی از دوستان در یک سفر جاده‌ای با ماشینشان در بیابان دور افتاده ویرجینیای غربی تصادف می‌کنند، به سرعت متوجه می‌شوند که تنها و در امان نیستند. این چند دوست، توسط گروهی از مردم کوهستانی تشنه به خون تعقیب و شکار می‌شوند که طبق تیتراژ ابتدایی فیلم، بسیار وحشی هستند و در نتیجه از تفاوت‌های فیزیکی زیادی رنج می‌برند.

اگر The Texas Chain Saw Massacre یک غذای عالی در ژانر اسلشر باشد، پیچ اشتباه یک همبرگر است. تلاش این فیلم برای ابداع مجدد مفهوم یک خانواده حیله‌گر و خون‌خوار از شرورانی که در مناطق دورافتاده ایالات متحده پنهان شده‌اند، را نشان می‌دهد.

Saw

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه

  • کارگردان : جیمز وان
  • بازیگران : تابین بل، کری الویس، لی واینهال
  • سال انتشار : 2004

یک عکاس با هنرنمایی لی وانل و یک متخصص سرطان، در حمامی کثیف با زنجیر روی قوزک پا و بدنی در مرکز اتاق از خواب بیدار می‌شوند. این شروع ساده در نهایت یکی از نمادین‌ترین فرنچایزهای ترسناک قرن بیست و یکم را راه‌اندازی می‌کند.

Saw، از بسیاری جهات فیلم کوچکی است که می‌تواند شکنجه‌های بزرگی داشته باشد. این فیلم، علاقه مخاطبان را به فیلم‌های ترسناک پر از شکنجه دوباره تقویت کرد و شروع کار جیمز وان و لی وانل کرد. پس از اکران در سال 2004، تا سال 2010 هر سال یک Saw و از آن زمان تاکنون دو فیلم دیگر وجود داشت. فیلم‌هایی که به اینگونه شکنجه کنند، همیشه وجود داشته‌اند، اما Saw مطمئناً بازی را تغییر داده است. این فیلم، به جای اینکه شکنجه و درد نتیجه داستان باشد، روندی را ایجاد کرد که در آن، شکنجه بطن داستان باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دارک وب و دیپ وب

Wolf Creek

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
بهترین فیلم ها با محوریت شکنجه
  • کارگردان : گرگ مک‌لین
  • بازیگران : جان جرت، گرگ مک‌لین، اندی مک‌فی
  • سال انتشار : 2005

سه دوست برای گذراندن تعطیلات، به منطقه‌ی ولف کریک می‌روند تا محل سقوط یک شهاب سنگ عظیم را از نزدیک ببینند. اما در بازگشت متوجه می‌شوند که اتومبیل‌شان خراب شده و دچار دردسری بزرگ می‌شوند. ولف کریک که بر اساس جنایات قاتل زنجیره‌ای استرالیایی ایوان میلات ساخته شده بود.

این فیلم یک شخصیت شرور نمادین قرن بیست و یکمی را با به تماشاگران هدیه داد و به جهانیان نشان داد که چگونه فیلمسازان استرالیایی یک داستان ترسناک می‌سازند. ولف کریک آهسته، و با استقبال از واقع‌گرایی به همراه داستان سرایی و دکورهایش، نمادی از رویکرد سنگدل، و ضد هالیوودی است که نمونه سینمای استرالیا در آن زمان بود.

Hostel

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
بهترین فیلم ها با محوریت شکنجه
  • کارگردان : الی روث
  • بازیگران : جی هرناندز، الی روث، درک ریچاردسون
  • سال انتشار : 2005

در اواسط دهه 2000، شکنجه به‌عنوان یک زیر ژانر بر روی داستان‌های ترسناک سوار شد، و به نظر می‌رسید که دیگر محدودیتی برای نمایش دادن یک کارگردان روی پرده سینما وجود ندارد. این فیلم درباره سه جهانگرد است که در جست و جوی هیجان و ماجرا، صحبت شهرکی در اسلواکی را می‌شنوند که جمعیت مذکرش به خاطر جنگ داخلی کاهش یافته و تصمیم می‌گیرند به آن شهرک پرت و ناآشنا بروند.

این در واقع جبهه‌ای برای یک تجارت مخفی است که در آن حامیان ثروتمند می‌توانند برای شکنجه و قتل گردشگران ربوده شده هزینه کنند. متأسفانه این فیلم، به سمت توسعه شخصیت، داستان سرایی متفکرانه یا اجراهای موفق پیش نرفت. در عوض به سمت خشونت و وسواس در مورد تک‌رویی پیش رفت. هدف Hostel این است که منزجر کننده‌تر و ترسناک‌تر از هر چیزی باشد.

The Hills Have Eyes

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
شکنجه ای ترین فیلم ها
  • کارگردان : الکساندرا آجا
  • بازیگران : وینسا شاو، امیلی دی ریون، ماکسیم گیفارد
  • سال انتشار : 2006

این فیلم، درباره یک خانواده امریکایی به دام گروهی از انسان‌های روانی می‌افتند؛ انسان‌هایی که در بیابان و به دور از تمدن زندگی می‌کنند. The Hills Have Eyes بازسازی فیلمی به همین نام، محصول 1977 از کارگردان مشهور ترسناک وس کریون است.

این فیلم نشان می‌دهد که روند تغییر می‌کنند و اشتها تیره‌تر می‌شود، همیشه عطش بازگشت به چاه و کشیدن یک کلاسیک چند دهه‌ای برای بررسی مجدد و تفسیر مجدد وجود خواهد داشت.

Martyrs

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
فیلم های برتر که شکنجه محور هستند
  • کارگردان : پاسکال لائوگیر
  • بازیگران : موریوآنا آلائوی، کترین بگین، خاویر دولان
  • سال انتشار : 2008

دو زن با هم ملاقات می‌کنند و به خاطر تجربیات خود در مورد سوءاستفاده از دوران کودکی با هم پیوند می‌خورند. آنها تصمیم می‌گیرند که برای تسکین ضربه روحی خود باید از کسانی که به آنها ظلم کرده‌اند انتقام بگیرند. اگرچه این چیدمان شبیه یک حادثه تحریک‌کننده استاندارد برای فیلمی به نظر می‌رسد که قصد دارد هیجان‌انگیز باشد، این فیلم نشان‌دهنده رویکردی متفکرانه‌تر به زیر ژانر شکنجه است.

این فیلم به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا می‌توان از رنج فرد برای فراتر رفتن از تجربه رنج به طور کلی استفاده کرد. در حالی که یک رگ انعکاسی و پیچیده‌تر از این فیلم می‌گذرد ، آن رگ به اندازه بسیاری دیگر از فیلم‌های شکنجه آن زمان پر از خون است.

audition

  • کارگردان: تاکاشی میکه
  • بازیگران: ریو ایشیباشی، الی شینا
  • محصول: ۱۹۹۹، ژاپن
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۷.۱ از ۱۰

تاکاشی کارگردان عجیبی در تاریخ سینمای جهان است. فیلم آزمون بازیگری یکی از آن‌ فیلم‌هایی است که سینمای ترسناک دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی را به سطحی بالاتر از خشونت سوق داد و البته کارگردانی مانند کوئنتین تارانتینو هم این فیلم را تحسین کرد.

فیلم «آزمون بازیگری» براساس کتابی به همین نام و به قلم ریو موراکامی ساخته شده است. «مردی مدت‌ها است که همسر خود را از دست داده. او توانایی برقراری ارتباط با زنان را ندارد و با توجه به اصرار دوستانش مبنی بر ازدواج مجدد نمی‌تواند کسی را انتخاب کند. یکی از دوستانش که تهیه کننده‌ی سینما است برای انتخاب همسر آینده‌ی مرد یک آزمون بازیگری قلابی ترتیب می‌دهد تا زنان مختلف در آن شرکت کنند. اما …»

The Midnight Meat Train

بهترین فیلم ها با محوریت شکنجه
  • کارگردان : ریوهی کیتامورا
  • بازیگران : بردلی کوپر، وینی جونز، لیزی بیب
  • سال انتشار : 2008

این فیلم، بر اساس داستان کوتاهی از کلایو بارکر، افسانه ترسناک و خالق Hellraiser ،The Midnight Meat Train، ساخته شده و داستان عکاس سرخورده‌ای را دنبال می‌کند که شب‌ها سوار مترو می‌شود به این امید که الهام‌بخشی برای کارش پیدا کند. چیزی که او در عوض پیدا می‌کند یک قصاب مرموز با هنرنمایی وینی جونز است که بخشی از یک عملیات مخفیانه می‌باشد که از متروهای شبانه به عنوان وسیله‌ای برای به دست آوردن گوشت انسان استفاده می‌کند.

بسیاری از فیلم‌های متمرکز بر شکنجه در اواخر دهه 2000 که دیگر صرفاً به شکنجه و رنج بسنده نمی‌کردند، هدفشان این بود که واقعاً چیزی بگویند یا داستانی را بیان کنند که فراتر از سبک خشن اگزجره باشد. The Midnight Meat Train مطمئناً یک شاهکار سینمایی نیست، اما کاوش در پوسیدگی شهری و وسواس هنری آن مطمئناً توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

The Collector

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه

  • کارگردان : مارکوس دونستان
  • بازیگران : جاش استوارت، مدلین زینا، خوان فرناندز
  • سال انتشار : 2009

پس از آن که مردی از چنگال شرور یک قاتل زنجیره‌ای فرار می‌کند، مجبور می‌شود به نجات یک دختر بی‌گناه کمک کند. این خانه قبلاً توسط یک قاتل زنجیره‌ای مخاطره‌آمیز و خطرناک که یک بازی شبانه موش و گربه را آغاز می‌کند، به دام انفجاری افتاده است.

The Collector یک فیلم فشرده و مرتب است که علیرغم محدودیت بازیگران و بودجه، توانسته تنش را بالا ببرد. بخشی از فیلم دزدی، بخشی هیجان‌انگیز، بقا و بخشی جشنواره شکنجه، است که کلکسیون زیبایی را به پرده سینما آورده است.

مقاله مرتبط:

بهترین فیلم ها درباره حشرات

The Loved Ones

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
بهترین فیلم ها با محوریت شکنجه
  • کارگردان : شان بایرن
  • بازیگران : رابین مک‌لیوی، خاویر ساموئل، ویکتوریا تاینی
  • سال انتشار : 2009

برنت نوجوانی مضطرب و افسرده است که با عواقب یک تراژدی خانوادگی دست و پنجه نرم می‌کند. لولا، همکلاسی غیرعادی برنت است که از او می‌خواهد با او در رقص مدرسه شرکت کند. وقتی برنت جواب منفی می‌دهد، لولا و پدرش او را می‌دزدند و رقص مدرسه خودشان را در خانه‌شان به صحنه می‌برند.

The Loved Ones ویرانگر و پوچ است. این فیلم موفق می‌شود بین انواع لحن‌های متفاوت و وحشیانه به رقص درآید و به بررسی این موضوع می‌پردازد که تا چه حد مسمومیت یک خانواده می‌تواند کل جامعه را مسموم و آسیب وارد کند.

I Spit on Your Grave

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت شکنجه
بهترین فیلم ها با محوریت شکنجه
  • کارگردان : استون آر مونرو
  • بازیگران : سارا باتلر، رادنی ایستمن، چد لیندبرگ
  • سال انتشار : 2010

جنیفر پس از حمله وحشیانه و رها شدن برای مردن، موفق به زنده ماندن می‌شود و تلاش برای انتقام را آغاز می‌کند. I Spit on Your Grave بازسازی فیلم بسیار بحث برانگیز 1978 با همین نام است. I Spit on Your Grave و بازسازی آن نمادی است که زیر ژانرهای شکنجه و استثمار تا کجا پیش رفته‌اند و چگونه از برخی جهات تمام راه را به جایی که شروع کرده‌اند طی می‌شود.

هنگامی که نسخه 1978 منتشر شد، به دلیل تصاویر گرافیکی و احتمالاً غیرضروری آن از خشونت جنسی مورد انتقاد قرار گرفت. آنچه در دهه 70 تند، بی مزه و فاقد عمق بود، در سال 2010 نیز تند بی مزه و فاقد عمق بود.

فیلم های ممنوعه کره ای

فیلم های ممنوعه کره ای
فیلم های ممنوعه کره ای

در این بخش به فیلم های کره ای ممنوعه را برای شما معرفی کره‌ایم. وقتی می‌گوییم ممنوعه به این شکل نیست که با یک سرچ کوچک می‌توانید فایل دانلود آن‌ها را با زیرنویس فارسی پیدا کنید. چرا که ۹۹ درصد از این فیلم های کره ای ممنوعه به هیچ وجه زیرنویس فارسی آن‌ها در دسترس نیست. در ادامه با فیگار و نوشتار فیلم های ممنوعه کره ای همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

فیلم A Delicious Flight 2015 (یک پرواز خوشمزه)

فیلم های ممنوعه کره ای
فیلم های ممنوعه کره ای

این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند ه عاشق زنی متاهل می‌شود. و در طول ساختار روایی این فیلم جنجال‌های بسیار زیادی را خواهیم دید. این فیلم محصول سال 2015 است و در زمان یک ساعت و چهل دقیقه می‌تواند شما را با سکانس‌های خاصی در جریان ارتباط این دو شخصیت بگذارد.

فیلم Bad Class 2015 (کلاس بد)

 

یکی از جنجالی ترین فیلم های سینمایی تاریخ کره همین فیلم است. داستان دختری را روایت می‌کند که به علت تجربه بدی که از پدر و خانواده پر تنشش تصور بدی را نسبت به مردها پیدا می‌کند.اما وقتی با کلی سختی در کلاس درسی اش دچار رابطه ای نه چندان خوب با پسری می‌شود؛ همه چیز با طول کشیدن این رابطه نامتعارف تر از همیشه می‌شود. که همه این مسائل این فیلم را به یکی از فیلم های ممنوعه و پر تنش سینمای کره تبدیل کرده است.

فیلم A Muse (موزه)

 

فیلم موزه محصول سال 2012 کره است. این فیلم داستان عشق یک پیرمرد هفتادساله و یک دختر جوان دبیرستانی یکی از طرح های جنجالی ساختار روایی این فیلم کره ای را تشکیل می‌دهد. این پیرمد آنقدر عاشق این دختر جوان می‌شود که همه احساسش را در یکی از کتاب‌های شعرش به نسبت حسش به آن دختر می‌آورد. این فیلم در کنار سکانس‌های جنجالی خود دارای سکانس‌های تلخ و غم‌انگیزی هم هست که می‌تواند آن را به یک فیلم خاص تبدیل کند.

فیلم My p. s Partner (شریک پی. اس من)

این فیلم که محصول سال 2012 کشور کره است داستانی عجیب و غریب دارد. داستان دختری را روایت می‌کند که با دوست پسر خودش دچار مشکل می‌شود و طی یک تلفن اشتباهی به مردی دیگر زنگ می‌زند. از قضا آن مرد هم با پارنرش به مشکل خورده و این مسئله باعث می‌شود که آرام آرام از مشکلاتشان به هم بگویند و سکانسهای جنجالی را به نمایش بگذارند.

فیلم Scarlet Letters (نامه های سرخ)

فیلم که در سال 2010 اکران شد. داستان زنی را روایت می‌کند که فقر و عذاب وجدان را تحمل می‌کند. در حالی که در طول ساختار روایی ما زنی دیگر را می‌بینیم که پایش به این میان باز می‌شود و مفاهیم انتقام را در فیلم جاری می‌کند. داستان در این فیلم آنچنان منسجم و عجیب غریب شکل می‌گیرد که تقدیر این دو زن بهم گره می‌خورد و در نهایت سکانس های جنجالی بین این دو زن اتفاق می‌افتد.

فیلم Lost Flower (گل گمشده)

 

فیلم که در سال 2015 با فضایی تاریخی در دوره چوسان اکران شد. داستان این فیلم در رابطه با عشق مثلثی است که ساختار فیلم را به نسبت آن روایت می‌کند. نکته بسیار مهمی که این فیلم دارد این است که توانسته تناقض های افراد ثروتمند و افراد فقیر را در زندگیشان به خوبی نشان دهد.

فیلم Love Lesson (درس عشق)

فیلمی که در سال 2013 در فضایی عاشقانه به تصویر کشیده شد. داستان در رابطه با یک دختر و پسر عاشق را نشان می‌دهد که به شکل خیلی عادی زندگی خود را می‌کنند. این عاشقی در بستر وقف تمام اوقتشان برای یکدیگر است.

فیلم Secret Love (عشق مخفی)

فیلم های ممنوعه کره ای
فیلم های ممنوعه کره ای

فیلمی که در سال 2010 اکران شد باید در لیست بهترین فیلم ممنوعه که باید حتما نباید ببینید اضافه کنید. داستان این فیلم تماما حول فضاسازی های جنجالی و مفاهیمی است که پیرامون درک عشق به وجود می‌آید. این فیلم که در زمان اکرانش استقبال خوبی از آن شد به مدت یک ساعت و پنجاه دقیقه می‌تواند شما را سرگرم کند.

فیلم The Treacherous

 

این فیلم داستان پادشاه ظالمی را روایت می‌کند که از مردم فقر برای به جریان انداختن لذت‌های خود استفاده می‌کند. درواقع امپراطور دخترهای جوان را می‌دزدد و آن‌ها را سیقه خودش می‌کند. و آن دخترها مجبورند که تا آخر عمر به پادشاه خدمت کنند.

فیلم Thirst

فیلم های ممنوعه کره ای
فیلم های ممنوعه کره ای

این فیلم داستان یک کشیش را روایت می‌کند که برای خدمت به مردم به آفریقا میرود. و برای مداوای یک بیماری داوطلب می‌شود. در نهایت او به شدت مریض می‌شود اما بعد از عوض کردن خونش توسط پزشک‌ها حالش رو به بهبودی می‌رود. اکنون او دیگر آن انسان سابق نیست. درواقع وی تبدیل به خون آشام می‌شود. این فیلم در لیست بهترین فیلم های کره ای ممنوعه در نوشتار فیلم های کره ای ممنوعه با قدرت در جایگاه خودش را تثبیت کرده است. دیدن این فیلم حتما پیشنهاد می شود.

فیلم های ایرانی ممنوعه

فیلم های ایرانی توقیف شده
فیلم های ایرانی توقیف شده

فیلم‌های سینمایی ساخته‌شده در ایران، به دلایل متعددی ممکن است هرگز به اکران عمومی نرسند. به دلیل کمبود سالن‌های سینمایی در ایران، بسیاری از فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند، به اکران نمی‌رسند، یا چندین سال پس از ساخته‌شدن به نمایش عمومی در می‌آیند. ممکن است فیلم‌های ساخته‌شده (با وجود داشتن پروانه ساخت) موفق به دریافت پروانه نمایش نشوند. در ادامه با فیگار و نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی همراه باشید تا به معرفی چند فیلم توقیف شده و ممنوعه را برای شما معرفی کنیم.

فیلم Circumstance (شرایط)

فیلم های ایرانی ممنوعه ؛ فیلم های ممنوعه ایران

فیلمی از مریم کشاورز و محصول سال ۲۰۱۱ است. عاطفه حکیمی (دختر یک خانواده متمول و تحصیل‌کرده) همراه با صمیمی‌ترین دوستش شیرین ارشدی (دختر دو مبارز سیاسی که اعدام شده‌اند) به پارتی‌های مختلف می‌روند، مواد مخدر و مشروب مصرف می‌کنند و به صورت غیرقانونی فیلم‌های ممنوعه را دوبله می‌کنند.

داستان این فیلم به موضوع همجنسگرایی در ایران می‌پردازد و روایت‌گر دلدادگی دو دختر نوجوان به‌یکدیگر در یک رابطه عاشقانه با روابط جنسی و مشکلاتی که چنین رابطه‌ای در وضعیت ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی با آن مواجه است را به تصویر می‌کشد.

فیلم .stoning of soraya m (سنگسار ثریا م.)

فیلم های ممنوعه ایران
فیلم های ممنوعه ایران

سنگسار ثریا م. نام فیلم درام محصول سال ۲۰۰۸ ایالات متحده آمریکا است. به کارگردانی سیروس نورسته این فیلم پایه رمانی به همین نام نوشته فریدون صاحب جمع در مورد سنگسار شدن ثریا منوچهری، ساخته شده که داستان آن در ۱۹۸۶ و در راستای نقض حقوق بشر و سنگسار در ایران اتفاق می‌افتد.

داستان فیلم از اینجا شروع می‌شود که روزنامه‌نگاری فرانسوی در سفرش به روستایی می‌رسد و اتومبیلش را برای تعمیر به هاشم، مکانیک روستا می‌دهد. توقف روزنامه‌نگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک مواجه شود؛ زنی به نام زهرا به محض دیدن روزنامه‌نگار او را به خانه خود دعوت می‌کند و از او می‌خواهد پای حرف‌هایش بنشیند. از این نقطه فیلم وارد یک فلش بک می‌شود و داستان در گذشته روایت می‌شود و خواهر زاده زهرا «ثریا» در مرکز این ماجرا قرار دارد.

فیلم The Ballad of tarra (چریکهٔ تارا)

چریکهٔ تارا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهرام بیضایی و ساختهٔ سالِ ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ است. این فیلم پس از انقلاب ۱۳۵۷ توقیف شد و، جز سه بار در بخش «نوعی نگاه» جشنوارهٔ فیلم کن ۱۹۸۰ و یکی دو بار در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم سن سباستین، به نمایش عمومی درنیامد. این نخستین فیلمِ توقیفی در ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود.

بیوه‌زنی به نام تارا (سوسن تسلیمی) همراه دو کودک کم‌سن و سالش (گلبهار اسلامی و قربانعلی فلاحی) از ییلاق به کومه اش بازمی‌گردد. در راه می‌شنود که پدربزرگش مرده، و در جادهٔ جنگلی به مردی غریب (منوچهر فرید) برمی‌خورد که جامهٔ تاریخی پوشیده و شتابان می‌گذرد. یکی از مهم‌ترین فیلم های ممنوعه ایران فیلمی است که با ساختاری بی‌نظیر می‌تواند روی دیگر سینمای ایران را به شما نشان دهد.

فیلم Women Without Men (زنان بدون مردان)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه ایران
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه ایران

فیلمی است برگرفته از کتاب شهرنوش پارسی‌پور و به کارگردانی شیرین نشاط دربارهٔ حوادث و رویدادهای کودتای ۲۸ مرداد که به برافتادن دولت محمد مصدق در ایران انجامید.

داستان فیلم، بازگوکننده شرایط ناگوار اجتماعی زنان ایرانی و در محور چهار شخصیت اصلی فیلم است که یکی از آنان کنشگر سیاسی، دومی یک زن تن‌فروش، سومی یک زن میانه سال از طبقهٔ بالا و چهارمی یک دختر سنتی است. فیلمی که در رابطه با فیلم های ممنوعه ایران چیزی کم نمی‌گذارد.

فیلم Crimson Gold (طلای سرخ)

فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه ایران
فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی ؛ فیلم های ممنوعه ایران

طلای سرخ یک فیلم ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جعفر پناهی و نویسندگی عباس کیارستمی است. این فیلم به اتهام سیاه‌نمایی / فیلم از نگاه مسئولان اداره نظارت در سال ۸۲، مشکل مضمونی نداشته‌است. شورای صدور پروانه نمایش، دادن پروانه را به حذف حدود سه دقیقه از فیلم مشروط کرده که پذیرفته‌نشدن این شرط از سوی جعفر پناهی، کارگردان، طلای سرخ را در میان فیلم‌هایی که امکان نمایش عمومی ندارند قرار داده‌است. یکی از جدی ترین فیلم های ممنوعه ایران فیلم طلای سرخ است که حتما باید آن را ببینید.

فیلم های ممنوعه ترکی

در این بخش از نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی به معرفی چند فیلم از کشور ترکیه می‌پردازیم که در این کشور به دلایل مختلف ممنوع شده بودند. در ادامه با نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی و سایت فیگار همراه ما باشید.

فیلم an ugly man (مرد زشت)

فیلم های ترکی ممنوع
فیلم های ترکی ممنوع

مرد زشت (Bir Çirkin Adam) یک فیلم محصول سال ۱۹۶۹، که توسط ییلماز گونی نوشته، کارگردانی و بازی شده است. این فیلم داستان یک آدمکش جوان به نام بینو را روایت می‌کند که در جستجوی پدرش است. فیلم مرد زشت به دلیل افشای شرایط اجتماعی کشور ممنوع شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم Yorgun Savaşçı (جنگجوی خسته)

فیلم های ترکی ممنوع, ممنوعه ترین فیلم های تاریخ, فیلم های ممنوعه که نباید دید, 250 فیلم ممنوع شده تاریخ
فیلم های ترکی ممنوع

فیلمی که محصول سال 1979 است و به این دلیل که توسط کمال طاهر، نویسنده مخالف رژیم نوشته شده است ممنوع شد. ضمن اینکه داستان آن در مورد بی‌نظیر بودن کمال آتاتورک در مبارزه برای جمهوری در دهه 1920 تردید ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترکی عاشقانه

فیلم Su da Yanar

فیلم های ترکی ممنوع
فیلم های ترکی ممنوع

فیلمی که در سال 1987 اکران شد و به شکل خلاصه این فیلم به علت پرداختن به شاعر کمونیست، ناظم حکمت، ممنوع شده است.

سریال های ممنوعه یا توقیف شده

در این بخش به دو سریال ممنوعه که حتما باید آن‌ها را تماشا کنید تا متوجه اوضاع شوید. با خواندن در رابطه با این سریال ها هیچ چیز عاید شما نخواهد شد. در ادامه با نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی و سریال های ممنوعه با فیگار باشید.

کتونی زرنگی

ممنوعه ترین فیلم های تاریخ, فیلم های ممنوعه که نباید دید, 250 فیلم ممنوع شده تاریخ
ممنوعه ترین فیلم های تاریخ

در خلاصه داستان این کمدی اجتماعی آمده است: آقام همیشه میگه زرنگ ته چاهه… ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفتر چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم! این سریال قرار بود از ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ از شبکهٔ ۳ سیما شروع به پخش شود اما به دلیل حواشی ایجاد شده درمورد کارگردان سریال، پخش آن فعلاً متوقف شده است.

سریال عین شین قاف

قاسم جعفری برای آنها که در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد مشتری سریال‌های تلویزیونی بودند چهره نام‌آشنایی است. او که سریال خاطره‌انگیز «خط قرمز» را برای شبکه سه ساخت و تابوهای زیادی را در تلویزیون شکست. باید دید تلویزیون تا چه زمانی می‌خواهد این سریال را که با پول مردم ساخته شده است در محاق توقیف نگه دارد و نسبت به آن بی‌اعتنا باشد.

سریال سرزمین کهن

سرزمین کهن که بعدها به سرزمین مادری تغییر نام داد قدیمی‌ترین سریال توقیفی تلویزیون است. سه قسمت ابتدایی این سریال سال ۹۲ روی آنتن تلویزیون رفت اما یک عکس که حاصل سرچ از گوگل بود و یک دیالوگ کار سریال را برای همیشه به محاق توقیف کشاند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

سوالات متداول

پر طرفدارترین و مهم ترین فیلم ممنوعه خارجی در تاریخ سینما کدام است؟

قطعا فیلم A Clockwork Orange (1971) به کارگردانی استنلی کوبریک از محبوب ترین های این لیست است.

بهترین فیلم ایرانی توقیف شده در بین لیست موجود در نوشتار فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی کدام است؟

فیلم طلای سرخ به کارگردانی جعفر پناهی و نویسندگی عباس کیارستمی از مهم ترین فیلم های توقیف شده ایرانی است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *