اکران فیلم جنایت بی دقت ؛ شرکت کنندگان مراسم اکران خصوصی + تاریخ اکران عمومی

در نوشتار جدید فیگار به معرفی فیلم سینمایی شهرام مکری و زمان اکران فیلم جنایت بی دقت خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا از جزئیات اکران خصوصی نیز مطلع شوید.

فیلم سینمایی جدید جنایت بی‌دقت، اثری از شهرام مکری است. شهرام مکری به همراه نسیم احمدپور داستان این فیلم را به قلم آورده‌اند. آن‌ها در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای فیلمنامه، نامزد دریافت جایزه شدند.

فیلم شهرام مکری در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، جایزه بهترین فیلمنامه را از منتقدان سینمایی دریافت نمود. در این نوشتار تاریخ انتشار این فیلم را مشخص نموده‌ایم. همراه ما باشید.

اکران فیلم جنایت بی دقت

شرکت کنندگان مراسم اکران خصوصی + تاریخ اکران عمومی

اکران فیلم سینمایی جنایت بی دقت, تاریخ اکران فیلم جنایت بی دقت, فیلم سینمایی شهرام مکری
اکران فیلم سینمایی جنایت بی دقت, تاریخ اکران فیلم جنایت بی دقت, فیلم سینمایی شهرام مکری

در داستان این فیلم داریم: حسین جوانی است بیکار، که به تازگی اعتیاد خود را ترک کرده است. او برای تهیه‌ داروی اعصاب به داروخانه‌ای می‌رود، اما داروخانه‌چی او را به موزه‌ای هدایت می‌کند که در آن کسی منتظر اوست. سه مرد قصد دارند با همراهی چند تن از دوستانشان یک سالن سینما را به آتش بکشند.

در سالگرد وقوع یک اتفاق تاریخی مهم، بناست در یک سالن سینما فیلمی پخش شود. چند دانشجوی علاقه‌‌مند به سینمای ایران ایستاده در حیاط و در انتظار آغاز اکران فیلم هستند. اکرانی که شاید هرگز برگزار نشود.


بیشتر بخوانید:


شهرام مکری، درجه‌دار ارتش (بابک کریمی) با همراهی گروهی از نظامیان به روستایی آمده است؛ تا یک موشک به جا مانده از دوران جنگ را خنثی کند. اما در بدو ورود به روستا با جوانانی روبرو می‌شود، که در تلاشند فیلمی قدیمی را در فضای باز چشمه اکران کنند. چشمه‌ای که طبق شایعات محلی سال‌هاست تصویری را بازتاب نمی‌دهد.

جنایت بی دقت
جنایت بی دقت

دختری طراح باید پوستر یک فیلم را به سالن سینمایی، که فیلم بناست در آن اکران شود برساند. اما با مادرش در راه تصادف می‌کنند. دختر پس از اتفاقاتی به سالن سینما می‌رسد، اما امور به درستی پیش نمی‌روند.


بیشتر بخوانید:


همان‌طور که از این لحظات مشخص است، لحظات رئالیسم جادویی بسیاری در “جنایت بی‌دقت” وجود دارد. مثلاً در یک‌لحظه، در فضای نمایش فیلم در بیرون شهر توسط دو دختر دانشجو، اعمال و دیالوگ‌های ثابتی بدون کات از زوایای مختلف بررسی می‌شود.

عوامل فیلم

  • کارگردان: شهرام مکری
  • نویسنده: شهرام مکری، نسیم احمد پور
  • تهیه‌کننده: نگار اسکندرفر
  • بازیگران: بابک کریمی، عادل یراقی، ابوالفضل کاهانی، محمد ساربان، بهزاد دورانی، محمود بهرازنیا، سیاوش چراغی‌پور
  • ژانر: تاحدودی رئالیسم جادویی، ماجراهای تو در تو

بیشتر بخوانید:


تاریخ اکران فیلم جنایت بی دقت

اکران فیلم سینمایی جنایت بی دقت, تاریخ اکران فیلم جنایت بی دقت, فیلم سینمایی شهرام مکری
اکران فیلم سینمایی جنایت بی دقت, تاریخ اکران فیلم جنایت بی دقت, فیلم سینمایی شهرام مکری

این فیلم از هفدهم آذرماه ۱۴۰۰ در تمامی سینماهای کشور اکران خواهد شد. پردیس احمدیه، المیرا دهقانی، راضیه منصوری، بابک کریمی، مهدخت مولایی و مستانه مهاجر، از اسامی هستند که در مراسم اکران خصوصی جنایت بی دقت حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

هنگام اکران فیلم سینمایی جنایت بی دقت می‌توانید به سینما تشریف برده و از تماشای این فیلم بی‌نظیر لذت برید. از همراه شما تا انتهای این نوشتار سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *