بهترین سریال های ترکی درباره پزشکان و روانشناسان از نگاه سایت فیگار

برخی از سریال‌های ترکی ماجراهایی که در بیمارستان و برای پزشکان رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذرد. فهرستی از بهترین سریال های ترکی دکتری برای شما تهیه نمودیم.

اگر از تعقیب‌کننده‌های سریال‌های ترکی باشید، می‌دانید که تعداد سریال‌های ترکی که درباره پزشکی و روانشناسی باشد زیاد نیست! اما همان معدود سریال‌هایی که ساخته شده‌اند می‌توانند در دسته بهترین سریال های ترکی دکتری قرار بگیرند.

البته در این چند سال اخیر برخی از سریال‌هایی که ساخته شده‌اند، علاوه بر دکتر و بیمارستان، به موضوع‌های روانشناسی و کلینیک روانشناس نیز پرداخته‌اند. سریال‌هایی مثل دختر پشت پنجره، آپارتمان بی‌گناهان، چشم چران عمارت و … هر چند در دسته سریال های ترکی دکتری قرار نمی‌گیرند،‌ اما در بطن ماجرا به مسائل روانشناسی می‌پردازند. در این نوشتار فهرستی از جدیدترین سریال های ترکی دکتری را در کنار محبوب ترین سریال های ترکی دکتری برای شما تهیه نموده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های ترکی

بهترین سریال‌های تابستانی ترکی و زمان پخش آن‌ها

بهترین سریال های ترکی دکتری

بهترین سریال های ترکی دکتری
بهترین سریال های ترکی دکتری

سریال های بیمارستانی ترکی تا چند سال پیش شایع نبودند یا بهتر است بگوییم که صنعت فیلم‌سازی این کشور اصلا به سراغ این نوع سریال‌ها نمی‌رفت. تا چند سال اخیر که بازار سریال های پزشکی کره ای داغ شد و این فکر را در سر ترکیه نیز انداخت که به سراغ این موضوع برود. اگرچه سریال های پزشکی ترکیه ای درحال پیشرفتند اما فیلم های ترکی پزشکی پیشرفت چندانی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های مافیایی ترکیه‌ای

بهترین سریال‌های ترکی با موضوع ازدواج اجباری

Kırmızı Oda

بهترین سریال های ترکی روانشناسی
بهترین سریال های ترکی روانشناسی
  • سال ساخت: 2020 – 2022
  • کارگردان: جم کارجی
  • بازیگران: بینور کایا، پینار دنیز، صالح بادمجی، ارکان پته‌کایا، بورجو بیریجیک، ملیس سوزن، ایلایدا آلیشان و ملیسا پاموک

اتاق قرمز یکی از بهترین سریال های ترکی روانشناسی است. داستان سریال در یک کلینیک روانشناسی می‌گذرد. خانم دکتر مانولیا صاحب کلینیک است و در هر قسمت دو تا سه مراجعه‌کننده به اتاق او می‌روند تا درمان شوند. سریالی با سبک جدید که یک قدم موثر در شناساندن بیماری‌های روانی و احتیاج مراجعه مردم به دکتر روانشناس برداشته است.

سریال اتاق قرمز می‌تواند یکی از بهترین سریال های دکتر گولسرن بودایجی اوغلو باشد. در این سریال شاهد اتفاقات یک کلینیک روانشناسی می‌شویم و با هر بیمار وارد اتاق روانشناس شده و دوره درمان را طی می‌کنیم. سریال آپارتمان بی‌گناهان و دختر پشت پنجره، از بهترین سریال های ترکی، نمونه‌هایی دیگر از سریال‌های روانشناسی‌ هستند که با توجه به کتاب‌های دکتر روانشناس گولسرن بودایجی اوغلو نوشته شده‌اند.

دکتر بودایجی از اولین و بهترین روانشناسان ترک هستند که با احداث کلینیک در آنکارا به درمان بیماران پرداختند. ایشان در کنار درمان، به نوشتن روایت‌هایی از زبان بیماران نیز پرداختند. مطالعه کتاب‌های ایشان می‌تواند در راستای شناخت انواع بیماری‌های روانی و نحوه درمان آن‌ها تاثیرگذار باشد.

Kirmizi Oda بی شک دارای خاص‌ترین داستان در بین سریال‌های ترکی است. Kirmizi Oda کاملاً به دور از صحنه‌های کلیشه‌ای و داستان‌های عاشقانه قابل پیش‌بینی، یادآوری می‌کند که انسان چقدر پیچیده و در عین حال درک آن چقدر ساده است. البته اگر حوصله گوش دادن به هم را داشته باشیم.

نقد سریال ترکی اتاق قرمز ؛ سریالی درام با موضوع روانشناسی (Kirmizi Oda)

Hekimoglu

بهترین سریال های پزشکی ترکی
بهترین سریال های پزشکی ترکی
  • سال ساخت: 2019 – 2021
  • کارگردان: امره آیبک، هولیا گزر و سمیع باگجی
  • بازیگران: تیموچین اسن، اوکان یالان بیک، داملا جولبای، کان ییلدیریم و آیتاچ شاشماز

حکیم اوغلو یکی از بهترین سریال های پزشکی ترکی است که به صورت تلویزیونی پخش شد. نخستین قسمت این مجموعه ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹ از شبکهٔ کانال د ترکیه پخش شد. این سریال از روی سریال امریکایی دکتر هاوس ساخته شده است. دوبلهٔ فارسی روی سرویس تماشای فیلم و سریال نماوا و فیلیمو در دسترس قرار گرفت. این سریال توسط شبکه ماهواره ای فارسی زبان جم روبیکس دوبله و پخش شد.

آتش حکیم اوغلو یکی از حاذق‌ترین پزشکان در زمینه بیماری‌های عفونی است که در بیمارستانی به ریاست دوست صمیمی‌اش ایپک است. مشکل آتش این است که نمی‌تواند با افراد ارتباط برقرار کند و این او و کادر بیمارستان را دچار مشکل می‌کند. همان‌طور که او سعی در تشخیص هرچه بهتر بیماری‌ها می‌گیرد باید روی توانایی ارتباط گیری خود نیز کار کند.

Senden Daha Güzel

بهترین سریال های ترکی دکتری
بهترین سریال های ترکی دکتری
  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: ارسوی گولر
  • بازیگران: جمره بایسل، بوراک چیلک

سریال زیباتر از تو در دسته سریال ترکی پزشکی عاشقانه قرار می‌گیرد. این سریال که یکی از رمانتیک کمدی‌های ترکی است، داستان زندگی دو دکتر و متخصص زیبایی است که عاشق یکدیگر می‌شوند.

افسون دختر جوان و زیبایی است که به عنوان متخصص پوست در یک روستای کوچک کار می کند. او زندگی آرامی دارد و با پدرش در مزرعه روستایی با خوشبختی زندگی می کند. او از کودکی مادرش را ندیده است.

خانم دکتر که تصمیم گرفته بود هیچ وقت با مادرش همکاری نکند، برای اینکه از وقوع یک ماجرا جلوگیری کند، مجبور می‌شود مدتی را در کلینیک مادرش مشغول شود. پدر او که از ماجرا بی‌خبر است، بعد از شنیدن این اتفاق دلسرد می‌شود. افسون نمی خواهد کلینیک زیبایی را اداره کند و می خواهد به زندگی دنج خود بازگردد. با این حال، مادرش پروین تهدید می کند که مزرعه روستای‌اش را از او می‌گیرد.

افسون دو انتخاب دارد: یا به مدت سه ماه کلینیک زیبایی را اداره می کند یا مزرعه روستایی را که پدرش در آن زندگی می کند از دست خواهد داد. افسون کاری جز پذیرش اداره کلینیک زیبایی ندارد. او باید این کلینیک را با یک جراح پلاستیک موفق به نام امیر اداره کند.

امیر موفق‌ترین جراح پلاستیک در کلینیک زیبایی است. او خوش قیافه و متکبر است و از ایده اداره کلینیک همراه با افسون خوشش نمی‌آید و از این رو تصمیم می گیرد همه چیز را برای او سخت کند.

Mucize Doktor

محبوب ترین سریال های دکتر و پرستار ترکیه
محبوب ترین سریال های دکتر و پرستار ترکیه
  • سال ساخت: 2019 – 2021
  • کارگردان: یوسف پیر حسن، آیتک چیچک
  • بازیگران: تانر اولمز، اونور تونا، سینم اونسال و هازال تورسان

اگر قرار باشد در بین سریال های بیمارستانی ترکی، سریالی معروف را نام ببریم قطعا سریال دکتر معجزه گر یا یک معجزه (A Miracle) انتخاب اصلی ماست. این اثر از محبوب ترین سریال های دکتر و پرستار ترکیه است که در واقع اقتباسی از سریال معروف آمریکایی دکتر خوب است.

می‌توان دید چه از لحاظ محتوا، چه داستان تا حدی شبیه به سریال اصلی عمل کرده است. به هر حال دکتر معجزه گر توانست مخاطبان خود را جذب کند. طرفداران نیز منتظر ساخت فصل سوم این اثر از سریال های بیمارستانی ترکی بودند که نویسنده آن اعلام کرد دکتر معجزه گر طی دو فصل به زیبایی به آغاز و انجام خود رسیده و بهتر است با علی وفا شخصیت اصلی داستان خداحافظی کنیم.

داستان این اثر درباره علی وفا رزیدنت بخش جراحی‌ای با سندروم ساوانت و اوتیسم است که وارد بخش می‌شود. او نمی‌تواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند و همین اتفاق باعث مشکلاتی در بیمارستان برای او می‌شود. کم کم افراد به او عادت می‌کنند و این موجب می‌شود علی وفا در بیمارستان محبوب شود.

Kasaba Doktoru

بهترین سریال های ترکی دکتری
بهترین سریال های ترکی دکتری
  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: آردا ساریگون
  • بازیگران: اوزان آک‌بابا، دنیز جان آکتاش، هازال سوباشی

سریال پزشک دهکده یا Kasaba Doctoru برگرفته از سریال کره‌ای به نام دکتر رمانتیک (Dr romantic) ساخته شده که به مشکلات و سختی‌های حرفه پزشکی پرداخته است. این محصول در سال 2022 در ترکیه به کارگردانی آردا ساریگون و نویسندگی ایلکر ارسلان و باریش اردوغان، به تهیه‌کنندگی فاتح انسی اومروگلو با شرکت سازنده ARC yapim به تولید رسیده است.

این سریال در فضای پزشکی آمیخته به اتفاقات عاشقانه به زندگی چند دکتر پرداخته است. دکتر هاکان یک جراح ماهر و معروف است که ترجیح می‌دهد به‌جای طبابت در شهر و بیمارستان‌های شهری به یک روستا برود و به مردم آنجا کمک کند. دکتر هاکان آنجا به پزشکان جوان کمک می‌کند تا پیشرفت کنند. یکی از این پزشکان عمر است.

داستان سریال پزشک دهکده درباره پسری به نام عمر است که علاقه دارد پزشک شود تا پس از مرگ پدرش به بیماران کمک کند. او در این راه با دکتر هاکان جراح افسانه‌ای و دکتر ایده آلیستی به اسم لیلا آشنا می‌‌شود.

Kalp Atışı

بهترین سریال های ترکی دکتری
بهترین سریال های ترکی دکتری
  • سال ساخت: 2017 – 2018
  • کارگردان: آیتک چیچک
  • بازیگران: گوکهان الکان، اویکو کارایل، اگه کوکنلی، علی بوراک جیلان، صلاح الدین پاشالی

ضربان قلب (تپش قلب) یکی دیگر از بهترین سریال های بیمارستانی ترکی و عاشقانه است. این سریال جذاب به دلیل داشتن چاشنی درام و عاشقانه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. سریال تپش قلب یا (Kalp Atışı) به کارگردانی یوسف پیر حسن ساخته شده‌است.

درباره دختری به نام ایلول است که به کمک معلمش علی به رویای پزشک شدن می‌رسد. اما این پایان راه این دکتر نیست! چندین سال بعد ایلول جراحی حاذق شده است و این بار علی را باز می‌بیند اما نه به عنوان معلم بلکه به عنوان همکار! ایلول دختری لجباز است و بخاطر تجربه تلخ خودکشی مادرش و دست بزن پدرش، نمی‌تواند باور کند که عاشق شده است.

Hayat Yolunda

بهترین سریال های ترکی دکتری
بهترین سریال های ترکی دکتری
  • سال ساخت: 2014 – 2015
  • کارگردان: فریده کایتان
  • بازیگران: انگین اوزتورک، ایپک کارا پینار، نور فتاح اوغلو و سینم اوسلو

یکی دیگر از آثار فهرست محبوب ترین سریال های دکتر و پرستار ترکیه سریال زیبای در مسیر زندگی است. این اثر شاید جز اولین سریال های بیمارستانی ترکی باشد که در ترکیه توانست مخاطبان را به خود جذب کند. پنج دکتر از پنج محل مختلف از ترکیه به رهبری مردی گرد هم می‌آیند تا بیمارستان از یاد افتاده و در شرف تعطیل شدنی را نجات دهند و دوباره بازسازی کنند.

Doktorlar

بهترین سریال های بیمارستانی ترکی
بهترین سریال های بیمارستانی ترکی
  • سال ساخت: 2006 – 2011
  • کارگردان: مروه گیرگین
  • بازیگران: کوتسی، یاسمین اوزلیهان و لیلا جوشکون

سریال دکترها (پزشکان) ازجمله قدیمی‌ترین و بهترین سریال های بیمارستانی ترکی است که از سال 2006 تا 2011 نمایش داده شد. پزشکان در ژانر درام با بازی کوتسی، یاسمین اوزلیهان و لیلا جوشکون، توسط شرک مدیاپیم تولید شده است.

داستان سریال برگرفته از سریال Grey’s Anatomy ساخت آمریکا می‌باشد. ماجرای زندگی و عشق پزشکان موضوع این سریال است. در یکی از بهترین بیمارستان‌های ترکیه به مدیریت دکتر خالدون جوشکون، وی با دستیار‌های جدید، روز و دوره‌ای تازه را آغاز می‌کند. اعلا، زِنان، بوراک، قدر و حسن، شخصیت‌هایی متفاوت با هدف یکسان هستند؛ اینکه تبدیل به دکتر خوبی شوند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های ترکی دکتری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *