چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو در سال 2022 فیلم های پینوکیو دارند؟

دیزنی و نتفلیکس هر دو فیلم های جداگانه ای از پینوکیو دارند که در سال 2022 اکران می‌شوند، اما چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو در سال 2022 فیلم های پینوکیو دارند؟

نتفلیکس و دیزنی هر دو فیلم‌های منحصر به فرد خود را از پینوکیو دارند که در سال 2022 اکران می‌شوند و مخاطبان را به این پرسش سوق می‌دهند که چرا دو برداشت جدید همزمان از این پلتفرم‌ها از این انیمیشن‌های کلاسیک وجود خواهد داشت. شما طرفداران انیمیشن و لایو اکشن می‌توانید با مراجعه به مقاله‌های بهترین انیمیشن های 2022 و بهترین لایو اکشن های 2022 اطلاعات جالبی را از دنیای خاص سینما بدست ‌بیاورید.

چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو در سال 2022 فیلم های پینوکیو دارند؟

چرا در سال 2022 فیلم پینوکیو برای نتفلیکس و دیزنی مهم شده است؟
فیلم پینوکیو نتفلیکس و دیزنی, فیلم پینوکیو دیزنی

پینوکیو، شخصیتی محبوب و قابل تشخیص، اولین بار در سال 1911 در فیلم صامت ایتالیایی به همین نام روی پرده ظاهر شد. از آن زمان، این شخصیت تا به امروز در کمتر از 34 فیلم بلند ظاهر شده است، اکنون پینوکیو گیلرمو دل تورو و پینوکیو لایو اکشن دیزنی که قرار است در سال 2022 به فیلم‌شناسی این شخصیت برجسته اضافه شود.

اگرچه شخصیت پینوکیو به دنبال انیمیشن اصلی سال 1940 دیزنی بسیار مرتبط است، تبار پینوکیو را می‌توان خیلی زودتر در تاریخ جستجو کرد. اولین تجسم پینوکیو که توسط نویسنده ایتالیایی کارلو کولودی به عنوان قهرمان رمانش «ماجراهای پینوکیو» در سال 1883 خلق شد، شخصیتی به مراتب فریبنده‌تر بود و خالقش «جپتو» او را «پسربچه‌ای بدبخت» توصیف کرد.

با این حال، این با نمایش‌های مدرن‌تر فاصله زیادی دارد، زیرا فضای کلاسیک دیزنی در سال 1940 اولین بار است که این تصور معاصر را شکل می‌دهد که پینوکیو یک عروسک خیمه شب بازی شیرین و ساده لوح است که زنده شده.

اینکه چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو می‌توانند فیلم‌های پینوکیو را در فهرست اکران سال 2022 داشته باشند، به ارزش این شخصیت در مالکیت عمومی خلاصه می‌شود. در حالی که درست است که پینوکیو یکی از نزدیک‌ترین شخصیت‌های دیزنی است، اثر ادبی اصلی کولودی قبل از سال 1927 منتشر شد و آن را در اختیار هر استودیویی که به دنبال اقتباس از یک داستان کلاسیک بود، گذاشت.

چرا در سال 2022 فیلم پینوکیو برای نتفلیکس و دیزنی مهم شده است؟

فیلم پینوکیو نتفلیکس و دیزنی, فیلم پینوکیو دیزنی
چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو در سال 2022 فیلم های پینوکیو دارند؟, فیلم پینوکیو دیزنی

ادعای اینکه دیزنی محبوبیت پینوکیو را به چیزی که امروز می‌داند، تبدیل کرده است، زیاده‌روی نیست، با این که انیمیشن سال 1940 هنوز رتبه 100 درصدی کمیاب را در وب‌سایت Rotten Tomatoes دارد.

بسیاری بر این باورند که پینوکیو اوج آثار دائماً دلچسب و جادویی دیزنی را نشان می‌دهد که حاوی ترکیبی عالی از ترس (بهترین فیلم های ترسناک 2022 نتفلیکس)، ماجراجویی (بهترین فیلم های ماجراجویی 2022 و 2021)، عاشقانه (بهترین فیلم های عاشقانه 2022) و جاه‌طلبانه است که آن را به یکی از بهترین انیمیشن‌های قرن بیستم و بیست و یکم تبدیل می‌کنند.

به این ترتیب، به راحتی می‌توان فهمید که چرا دیزنی مجبور است صحنه مسلماً بزرگترین پیروزی خود را با آخرین بازسازی لایو اکشن آنها که برای اکران نامشخصی در سال 2022 برنامه ریزی شده است، بازتولید کند. کارگردان «بازگشت به آینده» رابرت زمکیس قرار است گرد و غبار ستاره‌ای را به فیلم‌ها اضافه کند، در حالی که بنجامین ایوان اینزورث، کارگردان فیلم The Haunting of Bly Manor، صدای خود را در نقش پینوکیو، پسر عروسکی، در یک بازسازی لایو اکشن وفادار از فیلم اصلی دیزنی ارائه خواهد کرد.

در مقابل، پینوکیو گیلرمو دل تورو قرار است پس از انتشار از نتفلیکس در سال 2022، یک فضاسازی فانتزی (بهترین فیلم های فانتزی 2022) بسیار تاریک تر را در اختیار طرفداران قرار دهد. داستان فیلم در ایتالیای فاشیست دهه 1930، در نسخه نتفلیکس پینوکیو، عروسک چوبی در حالت استاپ موشن زنده می‌شود و اطرافیانش را عذاب می‌دهد تا بتواند انتظارات غیرواقعی پدرش را برآورده کند.

بنابراین، پینوکیوی دل تورو، بازگویی وفادارانه تری از داستان اصلی کارلو کولودی خواهد بود که شبیه یک افسانه است تا داستان پینوکیو که امروزه در سراسر جهان شناخته شده است. پینوکیو از دل تورو همچنین بازیگران تمام ستاره ای از جمله ایوان مک گرگور، فین ولفهارد، کیت بلانشت، کریستوف والتز، تیلدا سوینتون و ران پرلمن به خدمت گرفته است.

در حالی که غیرممکن است که بگوییم کدام یک از این دو فیلم قبل از اکران مربوطه خود با مخاطبان معاصر ارتباط بهتری خواهند داشت، هم نتفلیکس و هم دیزنی می‌توانند از نظر محتوایی و کپی رایتینگ و جلب رضایت طرفداران پینوکیو ادعای یکسانی برای ساختار روایی داشته باشند.

ارتباط دیرینه دیزنی با تصویر پینوکیو ممکن است به هدف فوری کمپانی سازنده در تبلیغ بازسازی لایو اکشن آنها کمک کند، اما به همان اندازه، لشکر پخش کننده های نتفلیکس احتمالاً اشتهای زیادی برای برداشت تاریک تر دل تورو از پینوکیو بوجود می‌آورند.

فیلم پینوکیو نتفلیکس و دیزنی, فیلم پینوکیو دیزنی
فیلم پینوکیو نتفلیکس و دیزنی, فیلم پینوکیو دیزنی, چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو در سال 2022 فیلم های پینوکیو دارند؟

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار چرا نتفلیکس و دیزنی هر دو در سال 2022 فیلم های پینوکیو دارند؟ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *