اسامی فیلم های اکران نوروز 1402 ؛ نوروز امسال در سینما چه فیلمی ببینیم

برای آشنایی با فیلم های اکران نوروز 1402 و گذران اوقات خوش در ابن مطلب همراه ما باشید. نمایش سراسری این فیلم‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز خواهد شد.

فیلم های اکران نوروز 1402

زمان نمایش فیلم های نوروز 1402 مشخص شده است. اکران فیلم در ایام نوروز برای اهالی سینما نیز مورد توجه است؛ چرا که احتمال جذب بیشتر مخاطب در تعطیلات عید وجود دارد. در این مطلب با معرفی فیلم های سینما در نوروز 1402 در خدمت شما خواهیم بود.

زمان نمایش فیلم های نوروز 1402 : از ۲۴ اسفندماه

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی سال 1402 + [زمان پخش و تکرار]

جزئیات دقیق روز و ساعت لحظه تحویل سال نو 1402 + [رنگ، حیوان و نماد]

معرفی فیلم های اکران نوروزی

نوروز امسال در سینما چه فیلمی ببینیم

فیلم های اکران نوروز 1402
فیلم های اکران نوروز 1402

در ادامه این مطلب اسامی فیلم های اکران نوروز 1402 را برای شما تهیه نموده و به بررسی تک تک آن‌ها پرداخته‌ایم.

بهترین سریال‌های ایرانی پخش خانگی

ساعت پخش و تکرار سریال‌های ماه رمضان 1402

فیلم های اکران نوروز 1402

غریب

معرفی فیلم های اکران نوروزی
معرفی فیلم های اکران نوروزی

غریب یکی از فیلم های اکران نوروز 1402 به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا محصول سال ۱۴۰۱ است. این فیلم درباره محمد بروجردی می‌باشد که در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد.

برنامه‌های نوروزی 1402 با اجرای بشیر حسینی و حامد سلطانی

این فیلم سبک زندگی و شیوه فرماندهی محمد بروجردی که تلاش او برای ایجاد اتحاد در غرب کشور ایران است را روایت می‌کند. بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، هژیرسام احمدی، رحیم نوروزی، حسام محمودی، مهران احمدی و فرهاد قائمیان از بازیگران این فیلم هستند.

ملاقات با جادوگر

فیلم های سینما در نوروز 1402
فیلم های سینما در نوروز 1402

از دیگر فیلم های اکران نوروز 1402 ، فیلم ایرانی ملاقات با جادوگر در ژانر خانوادگی، کمدی و به کارگردانی حمید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله می‌باشد. بازیگرانی مانند مانی حقیقی، هستی مهدوی، امیرمهدی ژوله، نسیم ادبی، حمید فرخ‌نژاد، علیرضا خمسه، بهرام بهرامیان و… در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

حمید بهرامیان بازیگر کشورمان در اولین تجربه فیلمسازی به سراغ ساخت فیلم برای سینماها رفت. فیلم به تهیه کنندگی حمید اعتباریان و بازنویسی امیرمهدی ژوله با بازی مانی حقیقی اولین تجربه کارگردانی حمید بهرامیان بازیگر سریال از یادها رفته است.

تاریخ اکران فیلم مست عشق در اردیبهشت 1402

با پیوستن علیرضا خمسه و نسیم ادبی لیست بازیگران این فیلم سینمایی به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه کنندگی حمید اعتباریان تکمیل شد. فیلمنامه این اثر سینمایی را امیرمهدی ژوله نوشته است. هستی مهدوی‌فر روز گذشته در فرودگاه مهرآباد جلوی دوربین فیلمبردار رفت.

فیلمنامه این اثر سینمایی را امیرمهدی ژوله نوشته است. «جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام!»، خلاصه داستان فیلم است. فیلم در ژانر کمدی ساخته می‌شود و به‌ زودی اسامی دیگر بازیگران فیلم اعلام خواهد شد. این فیلم نخستین ساخته حمید بهرامیان است.

فسیل

فیلم های اکران نوروز 1402
فیلم های اکران نوروز 1402

فسیل نیز از فیلم های اکران نوروز 1402 می‌باشد که هنوز اطلاعاتی از آن در دست نیست. فیلم فسیل به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان در سال 1399 ساخته شده و در نوروز سال جدید نمایش داده خواهد شد.

اولین ویژه برنامه نوروزی 1402 شبکه سه ؛ ورود قهرمان‌ها به قاب تلویزیون

آرمین طهماسبی، علی باطنی و کریم امینی به طور مشترک فیلم‌نامه این فیلم‌سینمایی را در ژانر کمدی به نگارش درآورده‌اند. همچنین سید ابراهیم عامریان در مقام تهیه کننده سه فیلم «دینامیت»، «انفرادی» و «نارگیل» را آماده نمایش دارد.

عروس خیابان فرشته

فیلم های اکران نوروز 1402
فیلم های اکران نوروز 1402

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته آخرین فیلم از فیلم های اکران نوروز 1402 می‌باشد. این فیلم به کارگردانی مهدی خسروی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا محصول سال 1399 است. خانواده مهاجر درخانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند.

برنامه نوروز ۱۴۰۲ شبکه جم

هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. دایی خانواده به همراه عروسش پس از سال‌ها از خارج از کشور باز می‌گردند. نیت آن‌ها از برگشت فروش خانه قدیمی است. بازگشت دایی و فروش خانه، خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسرهای بزرگی می‌کند. این خانواده تلاش می‌کنند به هر نحوی این خانه را حفظ کنند.

این فیلم اولین تجربه تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون است. محمدرضا شریفی نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، علیرضا جعفری، شقایق فراهانی، حسام نواب صفوی، کمند امیرسلیمانی، رامین ناصرنصیر و فهیمه رحیمیان از بازیگران این فیلم هستند.


فیلم های اکران نوروز 1401


موقعیت مهدی

اسامی فیلمهای اکران نوروز 1401
اسامی فیلمهای اکران نوروز 1401
  • ژانر: بیوگرافی، تاریخ جنگ
  • کارگردان: هادی حجازی‌فر
  • مدت زمان: ۹۰ دقیقه
  • ستارگان:
    • هادی حجازی‌فر
    • ژیلا شاهی
    • معصومه ربانی‌نیا
    • وحید آقاپور

موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر، روایتی از زندگی تا شهادت فرمانده لشکر ۲۱ عاشورا مهدی باکری است. هادی حجازی‌فر پس از نویسندگی فیلم سینمایی آتابای، به کارگردانی نیکی کریمی، و بازیگری فوق‌العاده‌اش موفقیت بزرگی را بار دیگر کسب نمود. حجازی‌فر پس از چهره شدن با فیلم  “ایستاده در غبار”، اکنون نیز در مقام کارگردان فیلم موقعیت مهدی را ساخته است.

در طول سال‌های نه چندان زیاد فعالیتش، چهره‌ای نام‌آشنا و حرفه‌ای از خودش ساخته است. فیلم هادی حجازی فر در جشنواره فجر نامزد شد و پس از اتمام جشنواره، به عنوان بهترین فیلم معرفی شد. “موقعیت مهدی” تصویری از زندگی شهید مهدی باکری را به تصویر می‌کشد.

بهترین فیلم های اکران نوروز 1401
بهترین فیلم های اکران نوروز 1401

در این فیلم با روایتی اپیزودیک از زندگی شهید باکری سروکار داریم که از زمان ازدواج تا شهادت را در برمی‌گیرد. سکانس‌های ابتدایی فیلم ازدواج این شهید را بیان می‌کند. همین سکانس‌های ابتدایی روشنایی فیلم است و مشخص است که تا انتها رفته رفته همین صحنه‌های روشن جای خود را به خون و شهید و شهادت خواهند داد.

ساختن فیلم جنگی در سینمای ایران به دور از کلیشه‌های رایج کار سختی است. اینکه کارگردان بتواند فیلمی جنگی بسازد تا با اقبال عمومی مواجه شود کار مهمی است. حجازی‌فر در کارگردانی حرف دارد و نشان می‌دهد که می‌خواهد سبک و صیاق خودش را وارد سینما کند، که به نوعی تلفیق سینمای مستند‌گونه و سینمای عاشقانه است.

شخصیت‌پردازی درست و کارگردانی خوب حجازی‌فر از “موقعیت مهدی” یک فیلم شاخص ساخته است. این فیلم در کنار جذب مخاطب عادی سینما،‌ می‌تواند قشری از جامعه که کمتر علاقه‌مند به سینما رفتن دارند را برای تماشای فیلم به سینما بکشاند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های اکران نوروز 1401 همراه ما باشید.

مرد بازنده

اسامی فیلم های اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروزی
  • ژانر: جنایی، معمایی
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • ستارگان:
    • جواد عزتی
    • رعنا آزادی‌ور
    • آناهیتا درگاهی
    • بابک کریمی

فیلم مرد بازنده محمدحسین مهدویان می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران سینمای مهدویان باشد. مهدویان یکی از پرکارترین فیلمسازهای سینمای ایران است. او هر سال یک فیلم می‌سازد و در آن میانه‌ها نیز یک سریال یا مستندی را کارگردانی می‌کند.

او خود را محدود به ساخت فیلم‌هایی در یک ژانر نکرده و تاکنون در چندین ژانر سینمایی فیلم ساخته است. از ژانر جنگی به سینمای اجتماعی و سپس به ژانر کمدی حرکت کرده و “مرد بازنده»” نیز مطابق با ژانر جنایی، معمایی ساخته شده است.

آخرین کاری که از مهدویان شاهد بودیم، سریال زخم کاری است. این سریال به اندازه‌ای خوش ساخت و هیجان‌انگیز بود که مخاطب را همراه خود کرد و طرفداران زیادی به دست آورد. می‌توان زخم کاری را در دسته بهترین سریال‌های نمایش خانگی در نظر گرفت.

به دلیل ضبط سریع و تهیه عجله‌ای این فیلم،‌ متاسفانه نتوانست در جشنواره فجر جایزه دریافت نماید. فیلم “مرد بازنده” نقدهای مثبتی از سوی منتقدان نگرفت تا همگان این فیلم را یک قدم رو به عقب برای خالقش بدانند.

علفزار

معرفی فیلم های اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروز 1401
  • ژانر: درام
  • کارگردان: کاظم دانشی
  • تهیه‌کننده: بهرام رادان
  • ستارگان:
    • پژمان جمشیدی
    • سارا بهرامی
    • ستاره پسیانی
    • ترلان پروانه
    • مهدی زمین پرداز
    • عرفان ناصری
    • یسنا میرطهماسب
    • مائده طهماسبی
    • رؤیا جاویدنیا

فیلم جدید علفزار که در جشنواره فجر حضور داشت، در ۱۳ رشته نامزد شد و چهار سیمرغ بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. این اتفاق برای سازندگان فیلم حتما هیجان‌آور بوده است. کمتر کسی فکر می‌کرد یک کارگردان فیلم اولی، فیلمی تا این حد مهیج بسازد.

تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده بهرام رادان بود. او با توجه به شناخت هنرهای کارگردان، کاظم دانشی، این ریسک را قبول کرده و برای ساخت فیلم همراه شده است. ماجرای “علفزار” براساس یک حادثه‌ای واقعی شکل گرفت است.

بهترین فیلم های اکران نوروز 1401
بهترین فیلم های اکران نوروز 1401

شروعی کوبنده دارد و در ادامه با یک روایت اصلی و چند خرده روایت پیش می‌رود. فیلم به عنوان یک فیلم دادگاهی، تعلیق و هیجان خوبی در ابتدای راه خود دارد و با پیچیدگی داستان تماشاگرش را به وجد می‌آورد؛ ولی در پایان‌بندی دچار ضعف می‌شود.

اما بدون اشاره به بازی بازیگران نمی‌شود از این فیلم گذشت. بازی پژمان جمشیدی و صدف اسپهبدی قابل توجه است. اسپهبدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

از نظر برخی جمشیدی لایق گرفتن جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اصلی مرد بود. اما نهایتا این جایزه به امین حیایی برای بازی در فیلم “برف آخر” اهدا شد. دانشی، کارگردان فیلم، به عنوان اولین فیلم روی سوژه‌ای حساس و با ریسک بالا دست گذاشت.

پرداختن به چنین سوژه‌هایی،‌ حاشیه‌هایی را برای فیلمساز به دنبال دارد. “علفزار” چه از زمان اکران در جشنواره و چه در زمان اختتامیه، توانست نگاهها را به سوی خود جذب کند و قطعا یکی از فیلم‌های پرفروش اکران نوروزی خواهد بود. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های اکران نوروز 1401 همراه ما باشید.

قدغن

فیلم اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروزی
  • ژانر: ملودرام اجتماعی
  • کارگردان: مجید مافی
  • تهیه‌کننده: حسین فرح‌بخش
  • ستارگان:
    • سام درخشانی
    • ساناز سعیدی
    • افسانه چهره‌آزاد

در غالب فیلم‌هایی که به تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش ساخته شده‌اند، حال و هوای فیلم‌های فارسی به چشم می‌خورد. او هزینه می‌کند و کاملا مستقل فیلمی که می‌خواهد را می‌سازد.

بهترین فیلم های اکران نوروز 1401
بهترین فیلم های اکران نوروز 1401

بعد از همکاری فرح‌بخش و مافی در فیلم “تکخال” که داستانی کمدی و عاشقانه داشت، این بار برای ساخت “قدغن” گردهم آمدند. قدغن یک فیلم کمدی نیست و برخلاف تصورات، ماجرایی ملودرام دارد که به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

در ساخت قدغن از ستاره‌های بسیاره بهره نبرده‌اند و به نظر نمی‌آید که رقیب سرسختی برای دیگر فیلم‌ها باشد. هر چه هست،‌ تلاش‌های فرح‌بخش برای اکران فیلمش در نوروز ۱۴۰۱ جواب داده تا شورای صنفی “قدغن” را جزو فیلم‌های اکران نوروزی قرار دهد.

روز صفر

فیلم اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروزی
  • ژانر: اکشن
  • کارگردان: سعید ملکان
  • ستارگان:
    • امیر جدیدی
    • ساعد سهیلی
    • سینا شفیعی
    • تینو صالحی

روز صفر فیلم تازه‌ای نیست و حتی در جشنواره فیلم فجر سال 1398 شرکت کرده‌بود؛ اما تاکنون قسمت نشده‌بود که به اکران در آید. فیلم سعید ملکان در 38 امین جشنواره فیلم فجر بازخورد خوبی از سوی داوران گرفت و با دریافت پنج سیمرغ، رکوددار دریافت بیشترین تعداد سیمرغ از جشنواره شد.

شرایط کرونایی کشور موجب شد تا فیلم‌های زیادی در این چند سال پشت خط اکران بمانند که “روز صفر” هم یکی از آنهاست. داستان فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران است. داستانی مشابه با فیلم “شبی که ماه کامل شد” اثر نرگس آبیار.

بهترین فیلم های اکران نوروز 1401

    معرفی فیلم های اکران نوروزی

بعد از نمایش عمومی فیلم نرگس آبیار، مخاطب به طور گسترده‌تری با فعالیت‌های عبدالمالک ریگی آشنا شد. در فیلم “روز صفر” نیز شاهد روایتی دیگر از زندگی‌ و جریان دستگیری او خواهیم شد.

روز صفر را می‌توان در دسته فیلم‌های اکشن قرار داد. نقش اصلی را امیر جدیدی، ستاره فیلم قهرمان اصغر فرهادی برعهده دارد. این فیلم شاید در رقابت با دیگر فیلم‌های اکران نوروزی شانس کمی به جهت جذب مخاطب داشته باشد، اما حضورش تنوع ژانری خوبی را در میان فیلم‌ها به وجود می‌‌آورد.

لامینور

فیلم اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروزی
  • ژانر: اجتماعی، انتقادی، درام
  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • ستارگان:
    • علی نصیریان
    • عزت‌الله رمضانی‌فر
    • علی مصفا
    • سیامک انصاری
    • پردیس احمدیه
    • مهرداد صدیقیان
    • کاوه آفاق
    • رضا داوودنژاد

داریوش مهرجویی نامی آشنا برای مخاطبان سینمای ایران است. قطعا با شنیدن نام او مخاطبان بسیاری به سینما خواهند رفت. مهرجویی با سابقه‌ درخشان و طولانی در سینمای ایران یک برند مهم به شمار می‌رود.

انتخاب بهترین اثر او از میان فیلم‌هایی همچون: “هامون”، “سارا”، “پری”، “لیلا”، “اجاره‌نشین‌ها”، “مهمان مامان” و چندین فیلم دیگر بسیار دشوار است. باید دید که فیلم جدید او چه فضایی خواهد داشت و چقدر در یادها خواهد ماند؟

فیلم لامینور هم قرار بود در سال‌های قبل به نمایش در آید، اما متاسفانه به دلیل بیماری لغو شده است. مهرجویی بعد از ساخت لامینور در سال 98، آن را به جشنواره فجر ارسال نکرد و به همین دلیل تا کنون در هیچ اکران عمومی خبری از لامینور نبوده است. در چنین شرایطی که هنوز کسی فیلم را ندیده، بحث‌ها درباره‌ داستان و کیفیت فیلم بسیار است.

بهترین فیلم های اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروزی

لامینور به چه معناست؟ اولین گام و آکوردی که هنرجویان گیتار فرا می‌گیرند را لامینور می‌نامند. همانطور که از تصویر فیلم مشخص است این فیلم درباره یک نوازنده دختر است. سازندگان “لامینور” علاقه زیادی به فاش کردن داستان فیلم نداشته‌ و به گفتن همین چند کلمه بسنده کرده‌اند.

به نظر می‌آید که “لامینور” در امتداد فیلم “سنتوری” ساخته شده باشد. پوستر فیلم که عکس دختری نوازنده را در حال نواختن سنتور نشان می‌دهد بیشتر این شائبه تقویت می‌شود که حال و هوایی شبیه به “سنتوری” دارد. بودن فیلمی از کارگردان باتجربه‌ای مثل مهرجویی هم برای علاقه‌مندان جدی سینما و هم برای عموم مردم اتفاق خیلی جذابی است که می‌تواند بسیاری را به سینماها بکشاند.

شادروان

فیلم اکران نوروز 1401
معرفی فیلم های اکران نوروزی
  • ژانر: طنز
  • کارگردان: حسین نمازی
  • ستارگان:
    • رضا رویگری
    • بهرام ابراهیمی
    • سینا مهراد
    • گلاره عباسی

اما نوروز باشد و فیلم کمدی نباشد؟ مگر می‌شود؟ نبود فیلمی کمدی در این لیست که شامل فیلم‌های جنگی و اجتماعی است کمی در ذوق می‌زند. تصمیم بر این گرفته شد که خلا را با “شادروان” پر کنند.

اما باید دید کارگردان فیلم “آپاندیس” که تمی اجتماعی داشت، در ساخت فیلم طنز چقدر مهارت دارد؟ ساخت “شادروران” برای حسین نمازی یک ریسک محسوب می‌شود. “شادروان” در فیلمنامه و داستان ضعف‌های زیادی دارد؛ اما می‌خواهد با به وجود آوردن چند موقعیت خنده دار از مخاطبش خنده بگیرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم های اکران نوروز 1402


One thought on “اسامی فیلم های اکران نوروز 1402 ؛ نوروز امسال در سینما چه فیلمی ببینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *