بررسی و معرفی بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

بهترین فیلم‌های شکست خورده در باکس‌آفیس کدامند؟ تا پایان با بررسی و معرفی بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند با ما همراه باشید.

تعداد زیادی از آثار سینما وجود دارند که علیرغم محبوبیتی که به دست آورده‌اند، در روزهای ابتدایی در باکس آفیس ناموفق بوده و شکست خورده‌اند. بعضی از آثار در زمان خود خیلی مورد توجه قرار نگرفته‌اند اما با گذشت زمان محبوب‌تر شده و بیشتر شناخته شده‌اند.

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

بررسی و معرفی بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

از The Shawshank Redemption گرفته تا Blade Runner، در این لیست به عنوان فیلم‌هایی خوبی که در باکس آفیس شکست خوردند حضور دارند.

The Boondock Saints (1999)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

فیلم The Boondock Saints داستان دو برادر ایرلندی را روایت می‌کند که به طور اتفاقی یکی از اعضای باند مافیا را به قتل می‌رسانند. بر اثر اتفاقاتی این دو برادر گمان می‌کنند که از طرف خدا برگزیده شده‌اند. بنابراین تصمیم می‌گیرند تا اعضای مافیا را یکی پس از دیگری به قتل برسانند.

در این بین ویلیام دفو که نقش یک افسر پلیس را بازی می‌کند در تلاش است تا این دو برادر را دستگیر کند. اما در عین حال هر چقدر به گرفتن آن‌ها نزدیک‌تر می‌شود بیشتر فکر می‌کند که این برادران کار درست را انجام می‌دهند.

تحلیل فیلم فرشته‌های بونداک

تحلیل فیلم The Boondock Saints
تحلیل فیلم The Boondock Saints

فیلمی که نه تنها در باکس آفیس شکست خورده بلکه مورد توجه و علاقه منتقدین نبوده را می‌توان به راحتی کنار گذاشت. اما فیلم The Boondock Saints دارای یک قوس رستگاری است که حقیقتا شخصیت‌های اصلی فیلم لایق آن هستند. این فیلم در باکس آفیس حدود سی هزار دلار فروش داشت. چهارصد و یازده دلار در سراسر جهان و در نهایت بیست تا پنجاه میلیون دلار از طریق فروش دی‌وی‌دی به دست آورد.

داستان این شخصیت‌های عجیب و غریب که در نهایت به جنگجویان خشن بر علیه جنایت در بوستون تبدیل می‌شوند و تحت تعقیب یک مامور FBI هستند ممکن است کمی طول کشیده باشد تا مخاطب خود را پیدا کند اما با وجود تمام شکست‌های اولیه هم‌اکنون از آن به عنوان یک اثر کلاسیک کالت یاد می‌شود.

شخصیت‌های درون فیلم احتملا از خاص‌ترین کاراکترهایی هستند که در آثار مشابه دیده‌اید. فیلم در کل ایده جذابی دارد و با پایانی مناسب قصه خود را جمع می‌کند. فیلمی که شاید در بین منتقدین خیلی محبوب نباشد اما در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. اثری که شاید فیلم شاهکاری  نباشد اما فیلم سرگرم‌کننده‌ای است که می‌تواند مخاطب خود را سرگرم کند.

The Thing (1982)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

داستان این فیلم درباره یک پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب جنوب می‌باشد که با گونه‌ای فضایی روبرو می‌شوند. این گونه که مدام تغییر شکل می‌دهد، مانند انگل بدن موجودات دیگر را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود و در حال از بین بردن و شکار افراد است. زمانی که لو می‌رود جسم میزبان و قربانی خود را به شکل ترسناکی نغییر می‌دهد. حال کارکنان این پایگاه برای پاکسازی و پیدا کردن افراد آلوده با چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

تحلیل فیلم موجود

تحلیل فیلم The Thing
تحلیل فیلم The Thing

در حالی که فیلم‌های John Carpenter همیشه مورد علاقه عده زیادی از سینما دوستان بوده است اما گاهی اوقات کمی طول می‌کشد تا مخاطبان به یک اثر علاقه نشان دهند و جذابیت‌های آن را ببینند. The Thing در همین دسته از آثار قرار می‌گیرد. اگرچه که The Thing در باکس آفیس جزو بزرگ‌ترین شکست‌‌خورده‌ها نبود اما خیلی عالی هم عمل نکرد.

شاید بزرگ‌ترین مشکلی که فیلم The Thing با آن روبرو کیفیت بیش از حد فیلم در ژانر خود بود. در سال 1982 شاید تعداد فیلم‌های دارای چنین کیفیتی با تم موجودات بیگانه بسیار اندک بود. The Thing به قدری در کار خود موفق بود که به آن ضربه زد.

در واقع می‌توان گفت که شاید مردم در آن زمان آماده دیدن چنین فیلم ترسناکی آماده نبوده‌اند و آن را پس زده‌اند. بنابراین فروش کم The Thing در باکس آفیس به دلیل ضعف آن نبوده بلکه قصه وحشتناک خود را به قدری خوب تعریف کرده بود و همچنین کارگردانی حساب شده و بازیگری خوبی داشت که باعث وحشت عده زیادی از مخاطبین شد و در نهایت مخاطبین از آن دوری کردند. البته که این فیلم موفق شد تا هزینه‌های تولید خود را جبران کند.

Citizen Kane (1941)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

سیتیزن کین عنوان بعدی از آثار مشهوری است که در باکس آفیس شکست خورده‌اند. داستان این فیلم این گونه آغاز می‌شود که گروهی از خبرنگاران در تلاش هستند تا آخرین سخنان گفته شده توسط سرمایه‌دار بزرگ یعنی فاستر کین را رمزگشایی کنند.

فیلم در واقع با حلقه چاپ روزنامه‌ای که تیتر آن زندگی‌نامه فاستر کین می‌باشد شروع می‌شود. سپس تکه‌هایی از زندگی گذشته کین را می‌بینیم و هر چه خبرنگاران تحقیقات بیشتری می‌کنند، مخاطب نیز به محبوبیت رسیدن یک مرد و در نهایت پایین کشیده شدن او از قله را تماشا می‌کند.

تحلیل فیلم همشهری کین

تحلیل فیلم Citizen Kane
تحلیل فیلم Citizen Kane

از نگاه تعدادی از منتقدین و حتی مخاطبین فیلم سیتیزن کین بهترین فیلم تاریخ سینما است. گرچه که اظهار نظر درباره صفت بهترین همیشه کار دشواری است اما اگر صفت بهترین فیلم تاریخ را هم به سیتیزن کین ندهیم به طور قطع در بین بهترین آثار ساخته شده تا به امروز قرار دارد. در واقع افسانه‌ای بودن این فیلم حتی تا جایی پیش رفته که نام بردن از آن در لیست بهترین آثار تبدیل به نوعی کلیشه شده است. با این وجود باور این موضوع که این فیلم در باکس آفیس شکست خورد و باعث ضرر شد بسیار سخت است.

تکنیک‌های انقلابی‌ای که ولز در فیلم خود استفاده کرد شاید به آن کمک کرده باشد تا به یک جایگاه افسانه‌ای دست پیدا کند اما احتمالا جذاب بودن فیلم را فقط به دایره کسانی که در آن زمان به دنبال تماشای اثری متفاوت بوده‌اند، محدود می‌کند. البته که فیلم با یک اکران مجدد در دهه پنجاه با استقبال بهتری روبرو شد و موفقیت‌های تجاری بیشتری کسب کرد. فیلمی غم‌انگیز، درام و البته رازآلود که از جذاب‌ترین قصه‌پردازی‌ها، شیوه روایت و شخصیت‌پردازی‌های تاریخ سینما را دارد.

The Master (2012)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

فیلم The Master یا استاد قصه یک سرباز سابق نیروی دریایی را روایت می‌کند که بعد از جنگ جهانی دوم به خانه برمی‌گردد. او پس از بازگشت شاهد اتفاقات وحشتناکی می‌شود. او که در تلاش برای معنی بخشیدن به زندگی است، یک اعتقاد را به وجود می‌آورد.

سپس او تبدیل به یک استاد می‌شود و ناگهان خود را مواجه با سازمانی می‌بیند که او ساخته و در حال رشد است. هر روز طرفداران زیادی به این سازمان اضافه می‌شوند تا جایی که ناگهان دست راست او شروع به زیر سوال بردن اعتقاد ساخته شده و خود استاد می‌کند.

تحلیل فیلم استاد

تحلیل فیلم The Master
تحلیل فیلم The Master

پل توماس اندرسون شاید نامی باشد که سریع علاقه‌مندان به فیلم را هیجان‌زده کند. اما بعضی فیلم‌های او همیشه آن جذابیتی که باعث می‌شود عامه مردم به یک فیلم جذب شوند را ندارند. فیلم The Master نیز همین ویژگی را دارد. این فیلم یکی از بهترین آثار بین سال‌های 2010 تا 2020 است اما چندین میلیون دلار را در باکس آفیس از دست داد.

فیلم استاد اثری خاص و منحصر به فرد است و به عنوان یک اثر هنری فیلمی برجسته در کارنامه پل توماس اندرسون به حساب می‌آید. قصه مردی که خود را درگیر مسائلی مذهبی می‌کند و شخصیتی را خلق می‌کند که با منتقدین و مخاطبین ارتباط زیادی برقرار می‌کند، گرچه که تعداد آن‌ها کمتر از حد معمول بود. فیلمی متفاوت با کارگردانی خوب و بازی عالی فینیکس که متاسفانه همانطور که گفته شد نتوانست در میان عامه مردم خیلی موفق باشد اما قطعا اثری فکر شده، دغدغه‌مند و از نظر هنری قابل توجه می‌باشد.

Dredd (2012)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

شکست خورده بعدی باکس آفیس اثری علمی‌تخیلی است. ژانری که معمولا در باکس آفیس موفق است. این فیلم آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن شهری به نام مگا سیتی یک، زیر سلطه تبهکاران می‌باشد. در این شهر نیروی پلیس خود در نقش قاضی، هیئت منصفه و جلاد نیز عمل می‌کند. حال Dredd  به همراه یک کارآموز مشغول مبارزه با یک باند تبهکاری می‌باشد که ماده بسیار خطرناکی را در سطح شهر پخش می‌کنند.

تحلیل فیلم درد

تحلیل فیلم Dredd
تحلیل فیلم Dredd

این فیلم نشان می‌دهد که زمان تا چه اندازه می‌تواند دید مخاطبین را به یک فیلم تغییر دهد. Dredd که در ابتدا یک فیلم شکست خورده در باکس آفیکس بود، امروزه به عنوان یکی از بهترین بازسازی‌های علمی‌تخیلی تاریخ تلقی می‎‌شود. هنگامی که فیلم در 2012 اکران شد تماشاگران خیلی علاقه‌ای به تماشای خشونت پسا آخرالزمانی آن نداشتند و به همین دلیل خیلی موفق نبود. اما هم‌اکنون از آن به عنوان یک اثر موفق یاد می‌شود.

فیلم Dredd با استفاده از ساختار داستانی مشابه The Raid اما در پس زمینه شهری تاریک و مربوط به آینده از موقعیت مکانی کوچک خود به خوبی استفاده می‌کند. این فیلم نسبت به نسخه قبلی خود در سال 1995 با بازی  Sylvester Stallone پیشرفت زیادی کرده است. کارگردان این فیلم به خوبی شخصیت Dredd را درک می‌کند و جزئیات آن بسیار با کمیک مطابقت دارد و بازی Karl Urban در این نقش بسیار عالی است. سال‌ها است که بحث ساختن دنباله این فیلم جریان دارد اما به دلیل حضور کمرنگ این فیلم در گیشه، این موضوع فعلا متوقف شده است.

Scott Pilgrim Vs. The World (2010)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

Scott Pilgrim Vs. The World فیلمی فانتزی و اکشن است. فیلم درباره جوان موزیسینی به نام اسکات می‌باشد که عاشق دختری به نام رامونا می‌شود. اسکات با یکی از دوستان سابق رامونا  در یک مسابقه موسیقی روبرو می‌شود. سپس او متوجه می‌شود که باید در برابر هفت دوست سابق رامونا قرار بگیرد و آن‌ها را شکست دهد.

تحلیل فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا

تحلیل فیلم Scott Pilgrim Vs. The World
تحلیل فیلم Scott Pilgrim Vs. The World

فیلم Scott Pilgrim Vs. The World که بر اساس یک رمان ساخته شده است، پس از انتشار توجه بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرد و حتی خیلی سریع یک پایگاه طرفداری برای خود پیدا کرد. در واقع تنها چیزی که فیلم نتوانست به آن دست یابد، موفقیت تجاری بود.

Scott Pilgrim Vs. The World سعی کرده بود تا اثری متفاوت در ژانر خود باشد و می‌توان گفت تا حد زیادی نیز موفق بود. داستان و ایده عجیب و غریب همراه با طنز منحصر به فرد و خاصی که داشت و گروه بازیگری که به خوبی در فیلم و نقش‌های خود جا افتاده بودند و مخاطب ارتباط بین آن‌ها را حس می‌کرد، همگی عواملی بودند که این فیلم را به اثری دوست‌داشتنی تبدیل می‌کردند. اگرچه که این فیلم به نسبت سایر آثار شکست خورده در باکس آفیس ضعیف عمل نکرد اما بودجه نسبتا زیاد آن باعث شد تا عملکردش در فروش ضعیف تلقی شود.

Blade Runner 2049 (2017)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

فیلم بلید رانر محصول 2017 از آثار پر سر و صدای سال‌های اخیر است که خیلی باکس آفیس موفقی نداشت. فیلمی پر ستاره که یدک‌کش نام اثری بود که به اعتقاد عده‌ای بهترین علمی‌تخیلی تاریخ می‌باشد.

داستان این فیلم 30 سال پس از اتفاقات نسخه اول جریان دارند. 30 سال پس از اتفاقات فیلم اول، یک بلید رانر جدید به نام افسر کی که پلیس لس آنجلس نیز می‌باشد، یک راز مخفی شده را کشف می‌کند که می‌تواندجامعه را به آشوب و نابودی بکشاند. این کشف افسر کی، او را وارد سفری برای یافتن یک بلید رانر به نام ریک دکارد می‌کند که 30 سال است ناپدید شده است.

تحلیل فیلم بلید رانر 2049

تحلیل فیلم Blade Runner 2049
تحلیل فیلم Blade Runner 2049

این فیلم در واقع دنباله فیلم اصلی Blade Runner است که خود آن فیلم نیز از آثار مشهور شکست خورده در باکس آفیس بود. با توجه به بودجه‌ای که معمولا به چنین فیلم‌هایی داده می‌شود شکست این فیلم در باکس آفیس کمی قابل پیش‌بینی بود. فیلم شاید به دلیل مدت زمان طولانی و کندی خود مورد علاقه عده‌ای از مخاطبین نباشد. اما فیلم به آرامی داستانی جذاب و متقاعده‌کننده را بنا می‌کند که تماشای آن برای علاقه‌مندان آثار علمی‌تخیلی بسیار لذت‌بخش است.

بحث درباره برتری این دنباله نسبت به Blade Runner اصلی، از زمان انتشار Blade Runner 2049 همیشه وجود داشته است. اما می‌توان گفت که نسخه اصلی همچنان برتر است. ایجاد دنباله‌ای برای فیلم Blade Runner اصلی یکی از سخت‌ترین کارهایی است که در صنعت فیلمسازی می‌توان انجام داد.

Denis Villeneuve با توجه به تجربه‌اش در پروژه‌هایی که با موضوعات سنگین درباره بشریت سروکار دارند، بهترین گزینه برای کارگردانی این فیلم بود. او همچنین از نسخه اصلی Blade Runner به عنوان فیلمی نام می‌برد که الهام‌بخش او برای دنبال کردن حرفه خود شده است. با وجود اینکه Blade Runner 2049 بالاتر از نسخه اصلی خود قرار نمی‌گیرد اما قطعا از بهترین دنباله‌های فیلم تاریخ است.

The Iron Giant (1999)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

فیلم The Iron Giant داستان پسری نه ساله به نام هوگارت را روایت می‌کند که روزی یک ماهی‌گیر به او می‌گوید که روباتی غول‌پیکر به دریاچه‌ای در محل زندگی آن‌ها افتاده است. مادر هوگارت حرف او را باور نمی‌کند اما هوگارت به دنبال یافتن روبات می‌رود و آن را از آب بیرون می‌کشد.

تحلیل انیمیشن غول آهنی

تحلیل انیمیشن The Iron Giant
تحلیل انیمیشن The Iron Giant

اولین تجربه کارگردانی Brad Bird که انیمیشن‌های موش سرآشپز و شگفت‌انگیزان را نیز ساخته است، انیمیشن غول آهنی بود. اثری احساسی، دارای جلوه‌های بصری خیره‌کننده و مجموعه‌ای از لحظات به یاد ماندنی است. غول آهنی اگرچه که توسط منتقدین و معدود کسانی که آن را در زمان اکران تماشا کردند مورد تحسین قرار گرفت اما تا زمانی که در نمایش خانگی دوباره احیا شد و به یک اثر کلاسیک کالت تبدیل شد، نتوانست به بازگرداندن بودجه تولید خود نزدیک شود.

این انیمیشن یک نمونه عالی از چگونگی شکست آثار شگفت‌انگیز در باکس آفیس است. با توجه به محبوبیتی که بعدها متوجه این اثر شیرین، ظریف و دیدنی شد به نظر می‌رسد به دلیل ضعف استودیو و بازاریابی، این انیمیشن در باکس آفیس شکست خورده است.

Blade Runner (1982)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند, بهترین فیلم شکست خورده در باکس آفیس

همانطور که گفته شد فیلم اصلی Blade Runner نیز مانند دنباله خود در باکس آفیس چندان موفق نبود. داستان فیلم Blade Runner در سال 2019 می‌گذرد. شخصی به نام ریک دکارد از اعضای سابق یک واحد ویژه پلیس به نام بلید رانرها می‌باشد که تخصص آن‌ها از بین بردن ربات‌های شبه انسان است.

او با اصرار زیاد شخصی به نام سروان برایانت، قبول می‌کند تا گروهی از ربات‌ها را پیدا کرده و از بین ببرد. این گروه از شش ربات با شکل انسانی که با یک سفینه فضایی به زمین آمده‌اند، تشکیل شده است.

تحلیل فیلم بلید رانر

تحلیل فیلم Blade Runner
تحلیل فیلم Blade Runner

با توجه به جایگاهی که فیلم Blade Runner در میان آثار علمی‌تخیلی و دنیای هنر دارد باور شکست این فیلم در باکس آفیس دشوار است. با وجود آن که فیلم به نسبت بودجه خود فروش زیادی نکرد اما شکی وجود ندارد که Blade Runner دنیای سینمای علمی‌تخیلی را برای همیشه تغییر داده است و به همین دلیل بسیاری از منتقدین و مخاطبین موافق هستند که احتمالا Blade Runner بهترین فیلم شکست خورده در باکس آفیس تا به امروز است.

فیلم بلید رانر از هر نظر از زمان خود جلوتر بود. گرچه فیلم روایت ساده‌ای از یک بلید رانر به نام ریک دکارد است که می‌خواهد ماموریت خود را انجام دهد، اما فیلم چیزی بیش از این را روایت می‌کند.

مونولوگ اشک در باران Rutger Hauer همراه با صدای زیبای Vangelis واقعا ارزش فیلم را مشخص می‌کند و آن را به عنوان اثری که انسانیت و معنای انسان بودن را زیر سوال می‌برد، مطرح می‌کند. جلوه‌های بصری هنوز تازگی دارند و فیلم به همان اندازه که در سال 1982 یک شاهکار بود امروزه نیز همانگونه می‌باشد.

The Shawshank Redemption (1994)

بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند
بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند

اما آخرین فیلم این لیست فیلمی نام آشنا است که در صدر لیست imdb نیز ایستاده است. فیلم The Shawshank Redemption داستان اندی بانکدار محترم و پولداری است که متهم به قتل همسرش و معشوق او می‌شود. اندی به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می‌شود. او اندکی بعد در زندان با رد آشنا و دوست می‌شود. او پس از هجده سال ردی از قاتل اصلی پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای آزادی تلاش کند. (نقد فیلم رستگاری در شاوشنک)

تحلیل فیلم رستگاری در شاوشنک

تحلیل فیلم The Shawshank Redemption
تحلیل فیلم The Shawshank Redemption

معمولا فیلم‌هایی که بر اساس داستان ‌های Stephen King ساخته می‌شوند در باکس آفیس موفق هستند و او از نظر از سایر نویسندگان جلوتر است. البته این اتفاق برای The Shawshank Redemption رخ نداد. پس از اکران اولیه فیلم فوق‌العاده فرار از زندانی رهایی از شاوشنک، این اثر حتی هزینه‌های تولید خود را جبران نکرد. اگرچه یک فصل جوایز موفق به این فیلم جان تازه‌ای داد. اکنون باور این موضوع که روزی این فیلم محبوب نبوده بسیار سخت است. اما این اتفاق در دورانی واقعا رخ داده است.

The Shawshank Redemption فیلمی آرام و بدون اتفاق عجیب و غریبی است. فیلمی که در تمام مدت زمان خود مشغول قصه گفتن از شخصی بی‌گناه اما گرفتار در زندان است. فیلم ریتمی آرام و رمان‌گونه دارد. نقاط قابل ذکر فیلم یکی بازی‌های خوب بازیگران است و دیگری اقتباس خوب کارگردان از رمان Stephen King.

به طور قطع رستگاری در شاوشنک فیلمی است که روی فیلمنامه خودش می‌چرخد. فیلمنامه‌ای که به آرامی پیش می‌رود و در انتها یک پایان شاعرانه و حماسی دارد. فیلمنامه‌ای که در عین سادگی بسیار لذت‌بخش است. فضاسازی و رنگ فیلم منتقل کننده حس بی‌تفاوتی، ناامیدی و افسردگی است که در طول فیلم جریان دارد. رستگاری در شاوشنک از ماندگارترین آثار تاریخ سینما است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *