باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

دنیای مارول شخصیت‌های بسیار فوق العاده و باهوشی را به تصویر کشیده است. همراه ما باشد تا به باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

از آنجایی که داستان‌های مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی) در دنیایی اتفاق می‌افتد که قدرت‌های ابرقهرمانان از لباس‌های مکانیکی و فرمول‌های علمی به دست می‌آید، دنیای سینمایی مارول توسط تعداد زیادی نابغه پر شده است. در میان قهرمانان مارول یک جادوگر وجود دارد که می‌تواند ساختار واقعیت را تغییر دهد، دانشمندی که کوچک شدن متناسب انسان را اختراع کرد و شاهزاده‌ای که زره ضد گلوله ایجاد کرد که می‌تواند انرژی جنبشی را جذب کند.

در میان شروران (شرورترین شخصیت های مارول) آن‌ها یک جنگ سالار کیهانی است که نیمی از تمام زندگی‌ها را پاک کرد. هوش هر شخصیت در دنیای سینمایی مارول تبدیل به موضوع بحث داغی در میان طرفداران مارول شده است که بدون شک با اضافه شدن شخصیت‌های جدید به این دنیا ادامه خواهد داشت. در دنیای سینمایی مارول شخصیت‌های بسیار زیادی وجود دارند که از هوش خارق العاده‌ای بهره می‌برند.

این شخصیت‌ها با اقداماتی که انجام داده‌اند، توانستند ثابت کنند که در مواقع مختلف می‌توانند بسیار عالی عمل کنند و با هوش خود سخت‌ترین مسائل را پشت سر بگزارند. در این مقاله قصد داریم تا باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول

  • نوابغ دنیای ابرقهرمانی

شما می‌توانید فهرست باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

مارول پر از شخصیت‌هایی است که با اقدامات هوشمندانه خود دنیا را نجات بدهند یا خرابی قابل توجهی را ایجاد کنند. این باعث می‌شود تا مخاطب به آن‌ها نگاه خاص‌تری داشته باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

کوئنتین بک (Quentin Beck)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های MCU

یکی از تاثیرگذارترین فناوری‌هایی که به تونی استارک در دنیای سینمایی مارول (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) نسبت داده می‌شود، فناوری BARF است که امکان نمایش سناریوهای واقعی را از طریق تصاویر پیش‌بینی‌شده فراهم می‌کند. همانطور که مشخص می‌باشد، کوئنتین بک سازنده و طراح آن بود. این تکنولوژی برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به تصویر کشیده شد و تونی استارک آن را یک فناوری آشغال خطاب کرد.

از نظر کوئنتین بک این فناوری به اندازه کافی تاثیرگذار نبود. بک هوش خود را به چیزهای پلیدتر تبدیل کرد و با استفاده از فناوری خود، تهدیدی تمام عیار جهانی را به نمایش گذاشت و خود را به عنوان قهرمان جدیدی به نام میستریو معرفی کرد. او حتی آنقدر باهوش بود که مرد عنکبوتی (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) را فریب دهد. فریب دادن حس عنکبوتی پیتر که حتی حضور گابلین سبز را هم حس می‌کند یک کار بسیار هوشمندانه و سختی است که تنها میستیریو از پس آن بر آمد که یکی از باهوش ترین شخصیت های دنیای مارول به شمار می‌رود.

زمو (Zemo)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
شخصیت های باهوش دنیای سینمایی مارول

به ندرت پیش می‌آید که قهرمانان در فیلم‌های ابرقهرمانی (بهترین کمیک های غیر ابرقهرمانی) شکست بخورند، اما هلموت زمو یکی از معدود شرورهای دنیای سینمایی مارول است که توانست این کار را انجام دهد. جالب‌تر این است که زمو هیچ نیروی فوق‌العاده یا ابرانسانی ندارد، بلکه انتقام‌جویان را تنها با استفاده از نقشه‌ی سنجیده‌اش از بین برد و آن‌ها در مقابل یکدیگر قرار داد. زمو یکی از باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی Marvel می‌باشد، زیرا برای هر کاری نقشه منحصر به فرد و دقیق خود را داشت.

زمو یکی دیگر از متفکران استراتژیک درخشان است که نقشه خود را در مراحل مختلف آشکار می‌کند. قهرمانان (بهترین فیلم هایی که قهرمان داستان دیالوگی ندارد) همگی دقیقاً همان کاری را که او می‌خواست انجام می‌دادند و بدون اینکه متوجه شوند وارد یک تله می‌شدند. وقتی او دوباره در سریال فالکون و سرباز زمستان ظاهر شد، همیشه باهوش‌ترین مرد اتاق بود و برای هر کاری یک راه حل فوق العاده داشت.

پیتر پارکر (Peter Parker)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی Marvel

اگرچه نابود کردن سلاح‌های بیگانه ناشناس با یک چکش درخشان‌ترین حرکت او نبود، پیتر پارکر به راحتی یکی از باهوش ترین شخصیت های MCU است. او فقط یک نوجوان می‌باشد و با این حال توانست تونی استارک، یکی از نابغه‌های پیشرو در دنیای فناوری را با استحکام کششی تارهای خانگی‌اش تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از مواردی که این نسخه از مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) را از نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند این است که او تارهای خود را بدون کمک از فناوری دیگری می‌سازد. او همچنین لباس مخصوصی را که تونی به او داده بود هک کرد و  نشان داد که در تعدادی از زمینه‌های علمی مهارت دارد. او حتی توانست به تنهایی برای دکتر اختاپوس در فیلم راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست)، دستگاهی را طراحی کند تا او را از کنترل هوش مصنوعی بازوها نجات دهد.

استیون استرنج (Stephen Strange)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای مارول

هنگامی که مخاطبان برای اولین بار استیون استرنج (تئوری های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) را در سینما دیدند، او بهترین جراح در نیویورک بود. او آناتومی انسان را از درون و بیرون می‌دانست و ثابت‌ترین دست‌ها را در حرفه خود داشت. متأسفانه، زمانی که رانندگی سهل انگاری او باعث شد با ماشینش تصادف کند، حرفه او در جراحی به صورت غیرمنتظره‌ای پایان یافت و او دیگر دستان ثابتی برای انجام عمل جراحی نداشت.

از این رو باید راهی جدید برای رفع عطش دانش خود را پیدا می‌کرد. این امر او را به کامارتاج کشاند، جایی که او به استادان هنرهای عرفانی پیوست و آموخت که تار و پود واقعیت را کنترل کند. او به سرعت در علوم عرفانی پیشرفت کرد و توانست به جادوگر اعظم تبدیل شود. این نشان دهنده هوش و استعداد بی نهایت او در یادگیری علم می‌باشد و جزو شخصیت های باهوش دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد.

آرنیم زولا (Arnim Zola)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

دانشمند هایدرا به نام آرنیم زولا برای اولین بار در کنار جمجمه سرخ در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) به عنوان طراح سلاح ظاهر شد که توانست از انرژی مکعب کیهانی استفاده کند تا سلاح‌های بسیار مرگباری بسازد. او اولین کسی بود که توانست با امکانات محدود عصر خودش، یکی از سنگ‌های ابدیت را کنترل کند و با استفاده از آن سلاح بسازد.

پس از جنگ جهانی دوم، زولا قبل از اینکه به شیلد تبدیل شود، کار با پایگاه علمی استراتژیک را آغاز کرد، که به او این فرصت را داد تا آگاهی خود را به قلمرو دیجیتال منتقل کند. او حتی توانست اطلاعات مغز خود را به یک کامپیوتر انتقال دهد تا بتواند به هایدرا جهت رسیدن به اهدافش تأثیر گذار باشد. او یکی از دانشمندان بسیار باهوش دنیای مارول (بهترین فیلم های مارول 2022) است که توانست از تکنولوژی محدود عصر خود بهترین استفاده ممکن را بکند.

هاوارد استارک (Howard Stark)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

دستاوردهای هاوارد استارک عملاً بی‌نظیر است، زیرا او به‌عنوان تلفیقی از هر صنعت‌گر پیشگام در طول تاریخ، از جمله همنامش، هوارد هیوز، خلق شد. استارک همچنین مردی است که در پشت سپر کاپیتان آمریکا قرار دارد و کسی بود که آن را برای کاپیتان ساخت تا بتواند با استفاده از آن در نبردهای پیش رو موفق شود.

تحقیقات علمی و کارهای دولتی استارک به قدری وقت گیر بود که او هرگز واقعاً وقت نداشت که با همسرش شام بخورد یا پسرش تونی را بزرگ کند، اما همانطور که تونی در پایان بازی توضیح می دهد، وقتی به پدرش نگاه می‌کند، فقط لحظات خوب را به یاد می‌آورد. هاوارد استارک در کار خود به شدت ماهر بود و حتی بعد از سال‌ها توانست تونی را با یکی عناصر خاص علمی نجات دهد و همانطور که خود تونی در فیلم مرد آهنی 2 گفت : بعد از 20 سال هنوز دارم پیشت شاگردی می‌کنم.

جین فاستر (Jane Foster)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

یکی از افراد باهوش در دنیای سینمایی مارول جین فاستر می‌باشد. او در زمینه تخصصی خود مهارت بسیار زیادی دارد و در اکثر حضورهای او در دنیای مارول، در فیلم‌های ثور بوده است. او به ثور (بهترین کمیک های ثور) کمک کرد تا به میولنیر دسترسی پیدا کند و در راه خود برای بازگشت به آزگارد موفق شود.

او در میان کارشناسان برجسته جهان در بسیاری از زمینه‌های علمی مانند: اخترفیزیک، نجوم قرار دارد. او همچنین خالق نظریه فاستر است. جین حتی وقتی صحبت از ایده‌ها و مفاهیم جدید به میان می‌آید ذهنی باز دارد و به نقل از آرتور سی کلارک می‌گوید: «جادو فقط علمی است که ما هنوز آن را درک نکرده‌ایم». او زمانی که به مایتی ثور (بهترین کمیک های مایتی ثور) تبدیل شد، فرصتی برای ترکیب هوش و قدرت‌های خداگونه خود پیدا می‌کند.

هنک پیم (Hank Pym)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

در دنیای واقعی، کوچک شدن و افزایش اندازه یک فرد به معنای واقعی کلمه غیرممکن است. بنابراین، کسی که دستگاهی را اختراع کرد که بتواند این کار را در دنیای سینمایی مارول انجام دهد، باید بسیار باهوش باشد. مانند بسیاری از شخصیت‌های نابغه دنیای مارول، غرور هنک پیم باعث سقوط او شده است.

هنگامی که بینندگان او را در اولین فیلم مرد مورچه‌ای ملاقات می‌کنند، او از سازمان شیلد کنار گذاشته می‌شود. برای حفظ اسرار نحوه کارکرد فناوری‌اش برای خودش و همچنین برای مشت زدن به صورت همکارانش وقتی آن‌ها اظهارات بدی به او می‌کنند. نکته غم انگیز این است که بزرگ‌ترین دستاوردهای علمی پیم نتیجه این می‌باشد که سرانجام غرور خود را رها کرده و با دیگران کار می‌کند.

بروس بنر (Bruce Banner)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

جدا از آزمایشی که به طرز وحشتناکی اشتباه شد و زندگی او را نابود کرد، بروس بنر یک دانشمند خارق العاده است. او پشت برنامه اولتران با همکاری تونی استارک بود و حتی به اندازه‌ای روشن‌فکر بود که اعتراف کرد که این یک اشتباه بوده است. او در زمینه‌های تخصصی خود همتا ندارد و بهترین راه حل‌های ممکن برای رفع مشکل به وجود آمده را ارائه می‌کند.

هر دو نسخه ادوارد نورتون در هالک شگفت‌انگیز در سال 2008 و نسخه مارک روفالو از انتقام‌جویان در سال 2012 به‌عنوان نابغه‌های واقعی به تصویر کشیده شده‌اند. بنر دنیای سینمایی مارول حتی توانست اثرات تابش گامای خود را به اندازه کافی معکوس کند تا هوشیاری انسانی خود را به عنوان هالک به دست بیاورد. او بهتر از هر کسی از اشعه گاما اطلاعات دارد و متوجه شد که بهترین گزینه برای استفاده سنگ‌های ابدیت خودش است.

تونی استارک (Tony Stark)

باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

هیچ کس در دنیای سینمایی مارول باهوش‌تر از تونی استارک نیست. او یک هوش مصنوعی فوق العاده پیشرفته ایجاد کرد که تقریباً به پایان جهان منتهی شد و سپس یک هوش مصنوعی صلح آمیزتر ایجاد کرد تا آن را نابود کند. او فناوری نانو را اختراع کرد که به لباس مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی) اجازه می‌دهد از نانیت‌های ریز ذخیره‌شده در راکتور، دور او شکل بگیرد.

تونی از مزیت ثروت بی حد و مرز برخوردار بود، بنابراین می‌توانست هر اختراع نامعقولی را که به ذهنش می‌رسید خلق کند و هر کاری که انجام می‌داد به شدت چشمگیر بود. او حتی بعد از دنبال کردن سرنخ‌هایی که پدرش به جا گذاشته بود، یک عنصر کاملاً جدید اختراع کرد. او تنها کسی است که پیش بینی حمله‌های تانوس را کرده بود و می‌دانست که باید برای نبرد با او آماده باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار باهوش ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

  1. حیف شد مرد آهنی مُرد ،یکی از باهوش ترین فرد در مارول بود که با رفتنش انتقام جویان ضربه های زیادی خوردن ،این رو در فیلم های بعد از انتقام جویان پایان بازی خیلی واضح مشاهده میشه ،تونی استارک تنها کسی بود که آینده رو پیش بینی میکرد با پول انتقام جویان رو همایت می کرد و براشون تجهیزات و حقوق و…..و با هوش برنامه ریزی میکرد ابزار می ساخت ،حتی ماشین زمان هم بدون تونی استارک هرگز موفق به ساختش نمیشدن واقعا لیاقت اول بودن تو لیست رو داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *