قدرتمندترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) ؛ چه کسی قوی تر است؟

دنیای سینمایی مارول شخصیت‌های بسیار قدرتمندی را به تصویر کشیده است. همراه ما باشید تا به قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

در بین طرفداران دنیای ابرقهرمانی، همواره این سوال پیش می‌آید که کدام یک از قهرمانان قوی‌تر از دیگری هستند. هر کدام از شخصیت‌های قدرت‌های مخصوص به خود را دارند و در نوع خودشان خاص هستند، اما بعضی از آن‌ها بسیار قدرتمندتر و تواناتر از بقیه افراد به نظر می‌رسند. این باعث می‌شود تا بقیه اعضا روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنند و در نبردهای بزرگ تأثیر گذار باشند.

مارول از سال 2008 با ساخت فیلم مرد آهنی 1 دنیای سینمایی (بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول) خود را آغاز کرد و تا به حال توانسته آثار بسیار خوبی را به مخاطبان خود و مخصوصاً طرفداران مارول ارائه دهد. در طی این سال‌ها مارول حدود 30 فیلم و 7 سریال منتشر کرد و در آن‌ها شخصیت‌های زیادی را به تصویر کشید. این کمپانی بر روی شخصیت‌هایی که معرفی می‌کند توجه خاصی دارد و بهترین بازیگران را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

در بین شخصیت‌های (10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار) معرفی شده در دنیای مارول، قهرمانان بسیار قدرتمندی وجود دارند که توجه ویزه‌ای در نبردها به آن‌ها می‌شود، اما همه ان‌ها قهرمان نیستند و شرورانی هم وجود دارند تا در این لیست قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم تا قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

قدرتمندترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU)

  • چه کسی قوی تر است؟

شما می‌توانید فهرست قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

قوی‌ترین شخصیت‌های مارول همواره قهرمانان نیستند و در بین آن‌ها شرورانی وجود دارند که قدرت آن‌ها بسیار زیاد است. اگر طرفدار دنیای سینمایی مارول باشید قطعاً آن‌ها را می‌شناسید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

ثور (Thor)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای Marvel

خدای رعد (بهترین کمیک های ثور) دوران بسیار پیچیده ای را در دنیای سینمایی مارول داشته است. او خانواده، سیاره، پتک و اخیراً در قسمت چهارم فیلم ثور، عشق واقعی خود را از دست داد. با این حال، هیچ یک از این تراژدی‌ها قدرت واقعی او را از بین نبرده است. در هر صورت، طرفداران او را دیده‌اند که با گذشت زمان قوی‌تر و قدرتمندتر می‌شود که جزو قوی ترین شخصیت های دنیای مارول قرار می‌گیرد.

پس از اینکه طرفداران فهمیدند که ثور (بهترین کمیک های مایتی ثور) می‌تواند قدرت خود را به دیگران بدهد، همانطور که اودین قبل از او انجام داد، غیرممکن است که او را به عنوان یکی از قدرتمندترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول در نظر نگیریم. ثور توانست با دادن قدرت‌اش به کودکان، لشگر بسیار توانمندی را به سمت گور بفرستد، اما اگر اینکار را با افراد بزرگسال انجام دهد بسیار قدرتمندتر از قبل خواهد بود.

هلا (Hela)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی Marvel

اولین حضور هلا در فیلم ثور: رگناروک به تصویر کشیده شد و از همان ابتدا مشخص بود که نقش یک شرور به تمام معنا را در فیلم خواهد داشت. هلا خواهر ثور است که به دست اودین در زندان افتاده بود و بعد از مرگ اودین کسی برای فرار از آنجا جلو دارش نبود. بعد از مرگ اودین هلا با ثور رو به رو شد و از او خواست تا تسلیم شود، اما ثور میولنیر را به سمت او پرت می‌کند  هلا به راحتی آن را نابود می‌کند.

بعد از اینکه هلا به راحتی توانست میولنیر را نابود کند، بینندگان متوجه شدند که هلا تا چه حد می‌تواند قدرتمند باشد. هچنین مبارزه هلا با ارتش آزگارد نشان دهنده قدرت و مهارت او در مبارزه است و توانایی آن را دارد تا ارتش‌های بسیار بزرگ را به تنهایی شکست دهد. هلا یکی از قوی ترین شخصیت های MCU می‌باشد.

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های MCU

یکی از قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی Marvel اسکارلت ویچ (بهترین کمیک های اسکارلت ویچ) است. واندا در اوایل ورودش به دنیای مارول دست کم گرفته می‌شد و حتی به قوی‌ترین شخصیت‌ها نزدیک هم نبود. در فیلم انتقام جویان: پایان بازی رو به رویی اسکارلت ویچ با تانوس را شاهد بودیم و دیدیم که به تنهایی توانست در مقابل تانوس دوام بیاورد و تا مرز کشتن او برود.

همچنین در فیلم دکتر استرنج (تئوری های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) در چند جهانی جنون متوجه قدرت واقعی او شدیم. اسکارلت ویچ یکی از قوی‌ترین شروران مارول به شمار می‌رود. او در این فیلم از دکتر استرنج شکست نخورد و در همه نبردها برنده بود، اما در انتها از کار خود پشیمان شد و به مشکلاتی که به وجود آورده بود پایان داد.

استرنج سوپریم (Strange Supreme)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای مارول

یکی از قوی ترین شخصیت های دنیای Marvel دکتر استرنج سوپریم می‌باشد. وقتی حرف از دنیاهای موازی به میان می‌آید، همواره دکتر استرنج (کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2) ر ماجرا حضور دارد. استرنج سوپریم یکی از قوی‌ترین نسخه‌های دکتر استرنج است که برای اولین بار در سریال What if نمایش داده شد. این نسخه از دکتر استرنج فاسد است و دنیای خود را برای اهداف شخصی‌اش نابود کرد.

استرنج سوپریم می‌خواست معشوقه خود را از مرگ برگرداند، اما موفق نبود و همواره بر اثر یک تصادف کشته می‌شد. استرنج (هر آنچه که از فیلم دکتر استرنج 3 می دانیم ) سعی کرد تا قدرت خود را جذب موجودات افسانه‌ای افزایش دهد و عشق خود را به زندگی برگرداند، اما این کار باعث نابود شدن دنیا شد. قدرت او به شدت زیاد و فوق العاده است و توانست در برابر اولتران با سگ‌های ابدیت دوان بیاورد.

تانوس (Thanos)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

شرور (شرورترین شخصیت های مارول) بزرگ حماسه بی نهایت، تانوس، همیشه به عنوان یکی از خطرناک ترین شرورهای مارول در نظر گرفته شده است. مسلماً این موضوع ارتباط زیادی با داشتن سنگ‌های بی نهایت دارد. با این حال، تایتان دیوانه از ابتدا به صورت غیرقابل انکاری قوی است، در غیر این صورت، او نمی‌توانست ارتش خود را به دست بیاورد و انتقام جویان را شکست دهد.

ثانوس با دستکش خود در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (انتقام جویان مارول و Squid Game ) برنده داستان شد و توانست نصف مردم کهکشان را نابود کند. انتقام جویان تانوس را شکست ندادند و توانایی مقابله با او را نداشتند. تانوس در فیلم انتقام جویان: پایان بازی حتی بدون دستکش ابدیت توانست کاپیتان آمریکا، ثور و مرد آهنی را شکست دهد که او را در لیست قوی‌ترین‌ها قرار می‌دهد.

ابدیت (Eternity)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌ها در ثور: عشق و رعد (تحلیل و بررسی تریلر اول فیلم ثور عشق و رعد)، معرفی ابدیت یا اترنیتی، تجسم واقعی جهان در مارول بود. این موجود کیهانی قادر است یک آرزو را بدون محدودیت برآورده کند، که توضیح می‌دهد که چرا گور به دنبال قدرت استورم بریکر می‌باشد.

ابدیت با تانوس (10 شرور مارول که عزیزانشان را از دست داده اند) مبارزه کرد و با وجود اینکه تانوس یک دستکش کامل داشت، در برابر او دوام آورد. این بدان معنی است که اگر این شخصیت به درستی در دنیای سینمایی مارول استفاده شود، تهدید مهم‌تری نسبت به تایتان دیوانه خواهد بود.

اولتران با سنگ های ابدیت (Infinity Ultron)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

اولین حضور اولتران در دنیای سینمایی مارول در قسمت دوم انتقام جویان (بهترین اعضای انتقام جویان) بود. این فیلم انتظارات طرفداران را بر آورده کرد و نتوانست عالی ظاهر شود، اما به طور کامل بد نبود. این فیلم شرور بسیار خوبی به نام اولتران دارد که توسط تونی استارک ساخته شد تا از زمین در برابر شروران محافظت کند، اما او به یک شرور تبدیل شد که قصد نابودی تمام انسان‌ها را داشت.

اولتران در سریال وات ایف حضور بسیار پر رنگی داشت و داستان انتقام جویان (بهترین کمیک های انتقام جویان) را به طوری که اولتران برنده ماجرا است به تصویر کشید. در این سریال ما دیدیم که اگر اولتران به هدف خود می‌رسید تا چه حد توانایی نابودی را داشت. اولتران تمام دنیای خود را نابود کرد و به حدی قدرتمند شد که توانست دنیاهایی موازی را هم ببیند.

کانگ (Kang)

قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول
قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

کانگ فاتح ابرشرور (شرورترین شخصیت‌های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول (MCU)) بعدی دنیای سینمایی مارول است و قدرت بسیار زیادی دارد. ما برای اولین بار در سریال سریال لوکی با کانگ رو به رو شدیم. کانگ توضیح داد که توانسته دنیاهای موازی را از نسخه‌های دیگر خود در امان نگه دارد و همه‌ی آن‌ها را شکست داده است. او سازمان تی وی ای را برای محافظت از دنیاهای موازی ساخت و می‌توان گفت که یکی از شخصیت‌های فوق العاده قوی در مارول محسوب می‌شود.

کانگ در سریال لوکی (بهترین کمیک های لوکی) توسط سیلوی کشته شد و نسخه‌های دیگر او جایش را گرفتند. این باعث شد تا شرور بعدی مارول مشخص شود. کانگ در این سریال از قدرت نسخه‌های دیگر خود گفت و از تهدید بسیار جدی آن‌ها خبر داد. ما همچنان از قدرت‌های دقیق کانگ و نسخه‌های دیگر او اطلاعات زیادی نداریم، اما در انتقام جویان بعدی شاهد حضور نسخه‌های خطرناک‌تر او خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


7 thoughts on “قدرتمندترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) ؛ چه کسی قوی تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *