معرفی فیلمی که نماینده ایران در اسکار 2023 خواهد بود +[تصاویر و جزئیات فیلم]

فیلم جنگ جهانی سوم (World War II) به عنوان نماینده ایران در اسکار 2023 معرفی شد. پس از آثار اصغر فرهادی، این بار هومن سیدی در اسکار حضور دارد.

محسن تنابنده برای بازی در فیلم جنگ جهانی سوم و هومن سیدی برای کارگردانی آن، در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ جوایزی را کسب کردند. این فیلم نیز بعد از به دست آوردن آرای بالا، به عنوان نماینده فیلم ایرانی در اسکار 2023 معرفی شد.

نماینده ایران در اسکار 2023

معرفی فیلمی که نماینده ایران در اسکار 2023 خواهد بود +[تصاویر و جزئیات فیلم]
نماینده ایران در اسکار 2023
محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی،‌ نوید نصرتی، لطف الله سیفی و حاتم مشمولی بازیگران این فیلم هستند. از دیگر گزینه نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار 2023، فیلم‌های “موقعیت مهدی” (نقد فیلم) ساخته هادی حجازی فر، “پسر دلفینی” ساخته محمد خیراندیش، “بدون قرار قبلی” (درباره فیلم) ساخته بهروز شعیبی و “تفریق” ساخته مانی حقیقی بودند، که بنیاد سینمایی فارابی در نهایت به اتفاق آراء، فیلم “جنگ جهانی سوم” را به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران انتخاب کرد.

 

محسن تنابنده برای بازی در فیلم “جنگ جهانی سوم” و هومن سیدی برای کارگردانی این فیلم، به ترتیب موفق به کسب جایزه بهترین بازیگری مرد و بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز شدند.

جاناتان هالند در وصف فیلم جنگ جهانی سوم نوشته بود:

معرفی فیلمی که نماینده ایران در اسکار 2023 خواهد بود +[تصاویر و جزئیات فیلم]

فیلم با برخورداری از فوریت یک تریلر خوب و به روشنی یک داستان اخلاقی، حکایتی فرساینده اما مجاب‌کننده است درباره این‌که یک قربانی چگونه یاد می‌گیرد از ستمگران خود تقلید کند. ششمین فیلم بلند هومن سیدی که تا حد زیادی مثل یک فیلم بد درباره هولوکاست به نظر می‌رسد، با حال‌وهوای یک کمدی سیاه واقعا سیاه شروع می‌شود و رفته‌رفته به یک تراژدی بدل می‌شود؛ سفری که با بازی محوری فوق‌العاده و جذاب محسن تنابنده به عنوان قهرمان لگدمال‌شده فیلم جان گرفته است.

هومن سیدی کارگردان فیلم تحسین‌شده‌ “مغزهای کوچک زنگ‌زده” این بار علاوه‌بر تهیه‌کنندگی، نویسندگی این فیلم را به همراه آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان برعهده دارد؛ فیلمی با سرمایه‌گذاری نماوا در ژانر جنگی و ماجراجویانه که سال گذشته در شمال ایران فیلم‌برداری شد.

خلاصه فیلم جنگ جهانی سوم

معرفی فیلمی که نماینده ایران در اسکار 2023 خواهد بود +[تصاویر و جزئیات فیلم]
نماینده ایران در اسکار 2023
شکیب یک کارگر روزمزد بی‌خانمان است که همسر و تنها فرزندش را در زلزله از دست داده و طی چند سال گذشته، با یک زن کر و لال به نام لادن رابطه برقرار کرده است.

جایی که او در آن کار می‌کند تبدیل به لوکیشن فیلم‌برداری فیلمی درباره‌ جنایات هیتلر در جنگ جهانی می‌شود. حالا بعد از سال‌ها بدبختی‌ و مشکلات، به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده شده است تا زندگی‌اش را زیر و رو کند. وقتی لادن از این موضوع مطلع می‌شود، به محل کارش می‌آید و درخواست کمک می‌کند.

نقشه‌ شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم‌انگیزی اشتباه پیش می‌رود و شرایط خوب پیش رویش که نوید یک عمر زندگی بی‌دغدغه را می‌داد یکباره به آواری از بدبختی‌های تازه تبدیل می‌شود.

تیزر جنگ جهانی سوم هومن سیدی را تماشا کنید:

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *