بهترین فیلم های شرلوک هولمز از نگاه سایت فیگار

اگر شما هم از علاقه‌مندان به شخصیت شرلوک هولمز هستید، تا انتها با بهترین فیلم های شرلوک هولمز از نگاه سایت فیگار همراه ما باشید.

پس از معرفی سریال جدید شرلوک هولمز توسط HBO Max با بازی رابرت داونی جونیور، طرفداران این شخصیت بی‌صبرانه مشتاق فهمیدن این موضوع هستند که آیا این سریال به کیفیت اقتباس‌های قوی از شخصیت شرلوک هولمز خواهد بود یا خیر؟ تعداد زیادی اقتباس از شرلوک هولمز وجود دارد، برخی از آن‌ها با بازی باسیل راتبون و برخی با حضور رابرت داونی جونیور با استعداد.

ده‌ها کتاب از آرتور کانن دویل وجود دارد که از آن‌ها در ساخت فیلم‌ها اقتباس صورت گرفته است. اما برخی فیلمسازان نیز داستان‌های خود را برای کارآگاه افسانه‌ای ساخته‌اند. همچنین برخی از داستان‌های شرلوک هولمز بیش از یک بار اقتباس شده‌اند.

بهترین فیلم های شرلوک هولمز

بهترین فیلم های شرلوک هولمز از نگاه سایت فیگار 

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

اگر شما نیز با سریال شرلوک با بازی بندیکت کامبربچ با شخصیت شرلوک هولمز آشنا شدید، باید بدانید که آثار با کیفیتی از این کارآگاه وجود دارد و حتما باید بهترین فیلم ها درباره شرلوک هولمز را تماشا کرده و از ماجراهای آن لذت ببرید.

The Hound Of The Baskervilles (1959)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز, بهترین فیلم ها درباره شرلوک هولمز

بزرگترین جذابیت این برداشت از نمادین‌ترین داستان شرلوک هولمز، گروه بازیگران و سازندگان آن می‌باشد. ترنس فیشر کارگردان این فیلم می‌باشد و او دوباره با پیتر کوشینگ و کریستوفر لی زیر نظر Hammer Films متحد شده است.

همر به دوباره‌سازی آثار ترسناک کلاسیک مثل دراکولا و مومیایی، به‌ ویژه با کارگردانی ترنس فیشر شهرت دارد. بنابراین او The Hound Of The Baskervilles را اجرا می‌کند و فضای ترسناک گوتیک را به ترکیب موجود تزریق می‌کند.

با بازی پیتر کوشینگ در نقش شرلوک هولمز، این نسخه از The Hound Of The Baskervilles یک اثر آشنا اما خوشایند می‌باشد.

The Spider-Woman (1943)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

یکی از چندین و چند فیلمی که باسیل راتبون در آن نقش‌آفرینی می‌کند، فیلم زن عنکبوتی است. این فیلم از چندین داستان آرتور کانن دویل مثل The Sign Of The Four و The Adventure Of The Devil’s Foot استفاده می‌کند. این ترکیب یک زن شرور را رو در روی شرلوک هولمز قرار داد که به اندازه موریارتی برای کارآگاه دشمن به حساب می‌آمد.

باسیل راتبون بازی خوبی را ارائه می‌کند. از آنجایی که این هفتمین ایفای نقش او برای شخصیت شرلوک بود، او به خوبی از زوایای پنهان این شخصیت آگاه بود‌. گیل ساندرگارد نیز به عنوان شخصیت شرور در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند. و در یک دنباله غیررسمی به نام The Spider-Woman Stikes Again نام بار دیگر بازمی‌گردد.

The Private Life Of Sherlock Holmes (1970)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده شرلوک هولمز، یعنی زندگی خصوصی شرلوک هولمز، او و واتسون را به دریاچه نس می‌آورد. رابرت استفنز نقش شرلوک را بر عهده دارد و برداشتی متفاوت از این شخصیت را نشان می دهد که شوخ‌طبعی و شکنندگی بیشتری دارد.

استیون موفات و مارک گاتیس بیان کرده‌اند که از این فیلم به عنوان اثر الهام‌بخش سریال شرلوک با بازی بندیکت کامبربچ استفاده کرده‌اند. کریستوفر لی در نقش مایکرافیت هولمز، بازی بسیار خوبی دارد درست مثل هنری باسکرویل در فیلم Hammer.

The Pearl Of Death (1944)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

نهمین فیلم با بازی باسیل راتبون و نایجل بروس در نقش‌های شرلوک هولمز و دکتر واتسون، مروارید مرگ نام داشت که یکی از آثار تاریک شرلوک هولمز بود. یک مروارید دزدیده شده با تعدادی قتل‌های وحشیانه مرتبط است و البته کارآگاه و دکتر مسئولیت حل این پرونده را بر عهده دارند.

فیلم The Pearl Of Death کمی تعلیق بیشتری دارد و باعث می‌شود تا حسی شبیه به آثار ترسناک معروف یونیورسال داشته باشد. روی ویلیام نیل که اکثر فیلم‌های راتبون را کارگردانی می‌کند، نشان می‌دهد که هر بار با فیلم شرلوک هولمز، چیز جدیدی برای ارائه دارد.

The House Of Fear (1945)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

فیلم The House Of Fear (1945) که بر اساس The Five Orange Pips اثر دویل ساخته شده است، شرلوک هولمز و واتسون را در تحقیق در مورد قتل دو عضو مسن یک باشگاه خصوصی به تصویر می‌کشد. این یک داستان معمایی کلاسیک می‌باشد که در آن شرلوک در تلاش برای پیدا کردن مقصر است و با وجود آنکه دهمین فیلم این مجموعه است، اما همچنان سرگرم‌کننده می‌باشد.

اغلب پیش نمی‌آید که یک فرنچایز بتواند بیشتر از ده فیلم را نمایش داده و همچنان سرگرم‌کننده باشد. به عنوان مثال تعداد زیادی فیلم در فرنچایز Friday The 13th وجود دارد اما آن‌ها از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند. اما سری باسیل راتبون شرلوک هولمز در کیفیت و کمیت به طور همزمان موفق بود.

The Scarlet Claw (1944)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

به جای حل پرونده‌ای دیگر در اروپا، The Scarlet Claw (1944) شرلوک هولمز و واتسون را به کانادا می‌آورد تا مخاطبین فضای جدیدی را تجربه کنند. این فیلم با هنرنمایی راتبون بر اساس داستان‌های دویل ساخته نشده است بلکه داستانی است که صرفا برای این فیلم نوشته شده است.

این فیلم شباهت‌هایی به فیلم The Hound Of The Baskervilles (1959) دارد و می‌توان آن را جانشین این فیلم نامید. حتی واتسون خود در فیلم به شباهت آن به پرونده The Hound Of The Baskervilles (1959) اشاره می‌کند. اما با این حال The Scarlet Claw (1944) یک فیلم تکراری نیست بلکه تنها عناصر مشابهی با The Hound Of The Baskervilles (1959) دارد. عناصری مثل یک موحود ماوراءالطبیعی که یک خانواده ثروتمند را آزار می‌دهد.

The Adventures Of Sherlock Holmes (1939)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

ماجراهای شرلوک هولمز دومین باری است که راتبون و بروس به عنوان شخصیت‌های محبوبشان به مجموعه بازگشته‌اند. این فیلم رقابت نمادین بین شرلوک هولمز و جیمز موریارتی را روایت می‌کند. رقابتی که الهام‌بخش رقابت‌های دیگری مثل بتمن و جوکر بود.

در حالی که شرلوک هولمز تلاش می‌کند تا موریارتی را شکست دهد باید با یک پرونده دیگر نیز دست و پنجه نرم کند و راتبون یکی از بهترین بازی‌های خود را در این فیلم ارائه می‌دهد. جاذبه بین او و جورج زوکو در نقش موریارتی است که فیلم را می‌سازد. هر طرفدار شرلوک هولمز و البته هر طرفدار رویارویی او با موریارتی حتما باید این فیلم را تماشا کند.

The Hound Of The Baskervilles (1939)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

The Hound Of The Baskervilles (1939) نه تنها مشهورترین کتاب است بلکه مشهورترین فیلم باسیل رابتون نیز می‌باشد. در این فیلم برای اولین بار راتبون و نایجل بروس در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به حل پرونده‌ای درباره قتل‌های عجیبی که ظاهرا توسط یک حیوان فرازمینی اتفاق می‌افتند، پرداختند.

از اجراها گرفته تا رازآلود بودن و فیلمبرداری، همگی دلایلی هستند که چرا وقتی صحبت از شرلوک هولمز می‌شود همگی به سرعت این فیلم را به خاطر می‌آورند. برخی از طرفداران حتی دوست دارند تا این داستان یک قسمت از سری جدید HBO Max باشد. این یک معمای قتل ساده است که با استفاده از عناصری تبدیل به اثری ترسناک و کارآگاهی شده است.

Sherlock Holmes: A Game Of Shadows (2011)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

پس از پایان اولین فیلم، موریارتی به شخصیت منفی اصلی دنباله تبدیل شد. دقیقا مانند فیلم ماجراهای شرلوک هولمز، بازی موش و گربه بسیار جذابی بین شرلوک هولمز و موریارتی با بازی بسیار خوب جر هریس، شکل می‌گیرد.

جود لاو نیز همچنین بار دیگر به عنوان نسخه اکشن‌محورتر جان واتسون می‌درخشد. دوستی او با شرلوک هولمز باعث خلق لحظات خنده‌دار بسیار و البته برخی لحظات عمیق و احساسی می‌شود. گای ریچی، کارگردان فیلم، سبک‌های خاص اکشن و رازآلود خود را به کار گرفت که برداشت او را به فیلمی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

Sherlock Holmes (2009)

بهترین فیلم های شرلوک هولمز
بهترین فیلم های شرلوک هولمز

فیلم سال ۲۰۰۹ شرلوک هولمز بر اساس هیچ یک از کتاب‌های آن ساخته نشده است. این فیلم یک اختراع جدید از شخصیت‌ شرلوک هولمز و افسانه‌های او است که کاملا توسط ذهن خلاق گای ریچی شکل گرفته است. رابرت داونی جونیور، شرلوک هولمز را به عنوان یک خودشیفته شوخ‌طبع و در عین حال یک نابغه به تصویر می‌کشد که در نهایت مجبور به نجات کل لندن می‌شود.

گای ریچی، شرلوک هولمز را به فیلمی پر جنب و جوش و اکشن‌تر تبدیل کرد، اما هرگز عناصر کارآگاهی آن فاصله نگرفت. این اثر هنوز هم به عنوان یک فیلم شرلوک هولمز به نظر رسیده و احساس می‌شود که برای مخاطب مدرن‌، آپدیت شده است. این فیلم یک شخصیت شرور برجسته دارد و با ترکیب کردن جادو و علم قصه شگفت‌انگیز تاریکی را رواین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شرلوک هولمز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *