فوری: علی اکبرپور اسطلخی «بتهوون ایران» درگذشت! [+علت فوت]

درگذشت علی اکبرپور اسطلخی ؛ علی اکبر اسطلخی موسیقیدان پیشکسوت که اهالی موسیقی او را با نام بتهوون ایران می‌شناختند درگذشت.

صبح امروز علی اکبرپور اسطلخی از موسیقیدانان بنام کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در ۸۸ سالگی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت. در ادامه با خبر درگذشت بتهوون ایران همراه ما بمانید.

درگذشت علی اکبرپور اسطلخی

  • بتهوون ایران درگذشت

به گزارش منابع خبری:

صبح امروز علی اکبرپور اسطلخی از موسیقیدانان بنام کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در ۸۸ سالگی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

مراسم خاکسپاری و وداع با این هنرمند پیشکسوت نیز متعاقبا اعلام می‌شود. سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت – در پیامی ضایعه درگذشت این عضو گرانمایه موسسه که اهالی موسیقی او را با نام «بتهوون ایران» می شناسند را به خانواده وی، اهالی هنر به خصوص هنرمندان پیشکسوت تسلیت گفت.

بیوگرافی علی اکبرپور اسطلخی

علی اکبرپور اسطلخی معروف به علی اکبرپور مدرک درجه یک هنری داشت و سال ۱۳۱۳ در روستای سیاه اسطلخ (از توابع خشک‌ بیجار رشت) متولد شد. تحصیلات ابتدایی خود را در شهر رشت سپری کرد. اولین استاد او در فراگیری ساز ویولن موسیو یِرواند بود. از سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی در «رادیو بی‌سیم» رشت به اجرای ویولن می‌پرداخت. در آن ایام با خوانندگانی همچون: ناصر مسعودی، فانی، نادر گلچین و فریدون پوررضا به عنوان آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده همکاری می‌کرد.

علی اکبرپور اسطلخی درگذشت

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *