آیا جیره بندی آب در تهران در دستور کار قرار می گیرد؟

به تازگی دولت از افزایش مصرف آب و کاهش بارندگی‌های تهران خبر داد. در ادامه به پاسخ سوال آیا جیره بندی آب در تهران در دستور کار قرار می گیرد؟ می‌پردازیم.

اخبار جدیدی در رابطه با جیره بندی آب در تهران منتشر شده که باعث نگرانی برخی از مردم شده است. در ادامه به جزئیات پشت پرده جیره بندی آب در تهران خواهیم پرداخت.

آیا جیره بندی آب در تهران در دستور کار قرار می گیرد؟

پشت پرده جیره بندی آب در تهران

آیا جیره بندی آب در تهران در دستور کار قرار می گیرد؟
آیا جیره بندی آب در تهران در دستور کار قرار می گیرد؟

علی اکبر ملکوتی با بیان اینکه تهران طی سه سال پی‌درپی خشکسالی را تجربه می‌کند و همین مساله موجب شده تا منابعی که به عنوان منابع سطحی تامین کننده آب شرب شهروندان ساکن در شهر تهران است در پشت سدها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند، اظهار کرد:

میزان ذخایر سدهای تهران در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و از سال آبی جاری تاکنون تنها حدود ۱۰۳.۵ میلیمتر بارندگی در حوضه‌های آبریز را شاهد بودیم.

وی با اشاره به میزان مصرف آب در شرایط کنونی گفت:

مصرف لحظه‌ای آب ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه در روزهای گذشته ثبت شد، این عدد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و نباید میزان مصارف بیش از متوسط ۳۶ هزار لیتر باشد، شهروندان باید میزان مصرف را مدیریت کنند، هرچه بیشتر بتوانیم مدیریت کنیم شرایط بهتر خواهد بود.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد تصریح کرد:

علی‌رغم افزایش مصرف هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در تهران وجود ندارد اما هرچه مصرف افزایش پیدا کند برای اینکه بتوانیم تامین آب در شهر تهران را داشته باشیم نیاز داریم که روزانه ذخیره‌های مخزن را به اندازه حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب داشته باشیم، هرچقدر شهروندان آب بیشتری مصرف کنند حجم مخازن شهر تهران که به صورت شبانه‌روز ذخیره می‌شود کاهش پیدا می‌کند و این موضوع منجر به افت فشار در برخی از شبکه‌ها می‌شود.

به گفته مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد تا کنون مکزان بارش‌ها کمتر از سال قبل بوده و باید متوسط ۳۰۰ متوسط بارندگی در تهران داشته باشیم تا از منابع پایدار برخوردار باشیم، تا کنون ۱۰۳.۵ میلیمتر بارندگی در تهران را شاهد بودیم که در مقایسه با سال قبل که سال خشکی نیز بوده میزان بارش‌ها کاهش یافته است.

پشت پرده جیره بندی آب در تهران

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *