نخستین نتایج رسمی درباره مسمومیت دانش آموزان [+ویدیو]

مسمویت مدارس دخترانه ، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های چند وقت اخیر برای مردم ایران بوده که در نهایت نخستین نتایج رسمی درباره مسمومیت دانش آموزان مشخص شد.

دبیر علمی کمیته بررسی، روز گذشته در مصاحبه‌ای که در شبکه‌ی خبر صدا و سیمای ایران داشت علت مسمومیت دانش‌آموزان، را با پاره‌ای از توضیحات بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

راهکار عجیب مدیران مدرسه درباره مسمومیت دانش آموزان

واکنش جنجالی سخنگوی دولت به مسمومیت دانش آموزان

نخستین نتایج رسمی درباره مسمومیت دانش آموزان

دبیر علمی کمیته بررسی، اولین نتایج در رابطه با مسمومیت مدارس دخترانه اعلام کرد و گفت:

این مسمومیت، به قدری به سرعت تأثیر می‌گذارد در خون که به سرعت شناسایی شد که جنس، جنس محرکی است. اما وقتی جمع‌بندی تمامی شهرها را جمع‌آوری کردیم، متوجه شدیم که تعداد کسانی که آسیب دیده‌اند، بسیار محدود و کم می‌باشد. این اولین باری نیست که می‌بینیم این اتفاقات را و همه‌ی اتفاقات شیمیایی به جز شیمیایی جنگی استفاده می‌شود، میزان آسیب پایین است.

او در ادامه و تست مسموم شدگان نیز گفت:

ما تمامی اعضای بدن اطراف مسموم شده را تست کردیم و به آزمایشگاه‌ها نیز ارسال کردیم. بنابراین تمامی نمونه‌ها جمع و شده و بیش از 4 یا 5 درصد، در معرض این مسمومیت قرار نگرفتند و بقیه‌ی افراد، در اثر استرس ناشی از آن اتفاق، علائمی را پیدا کردند.

در ادامه می‌توانید اولین نتایج رسمی مسمومیت دختران دانش آموزان را ببینید:

اولین نتایج در رابطه با مسمومیت مدارس دخترانه

پس از اینکه مسمومیت‌های مدارس دخترانه در چند روز اول اسفند آغاز شدد و همینطور ادامه داشت، شایعات زیادی بر این موضوع دامن زده شد که هیچکدام تاکنون مورد تأیید قرار نگرفتند و رسمی نیستند.

این مسمومیت مرموز، تاکنون 91 مدرسه در کشور را درگیر کرده که روزانه به این تعداد این مدارس افزایش میابد. همچنین تعداد کسانی که بر اثر این اتفاقات راهی بیمارستان شدند، به بالای 1500 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *