حسن تقی پور آهنگ ساز و شاعر معروف لاهیجان درگذشت! [+بیوگرافی]

درگذشت استاد حسن تقی‌پور ؛ وی شاعر و آهنگساز اهل لاهیجان بود که آثار پرشماری از زنده‌یاد فریدون پوررضا و همچنین ناصر مسعودی را در کارنامه داشت.

«حسن تقی‌پور» ـ شاعر و آهنگساز گیلانی ـ اهل لاهیجان درگذشت. ستاد حسن تقی‌پور نخستین سراینده شعر محلی شرق‌گیلانی برای رادیو بود و بیشتر شعرهایش در آن گویش و برخی نیز با لهجه رشتی سروده است. او آهنگ های بسیاری ساخته که با صدای خوانندگان مطرح گیلان از صدا و سیمای مرکز استان پخش شده و در جشنواره سال ١٣٧٨ زیباکنار لوح افتخار و جایزه بهترین شعر محلی کشور را به دست آورد. در ادامه مطلب با خبر درگذشت حسن تقی پور همراه ما بمانید.

درگذشت استاد حسن تقی‌پور

  • درگذشت حسن تقی‌پور شاعر

نگار نادری ـ یکی از کارشناسان اداره ارشاد استان گیلان ـ طی گفت‌وگویی درگذشت حسن تقی‌پور را تأیید کرد و گفت:

آقای تقی‌پور روز ۱۹ فروردین به علت کهولت سن در ۸۲ سالگی درگذشت. ایشان در زمان خودش پیش از اینکه از کار افتاده شود در زمینه موسیقی خیلی فعال بودند، از نوازندگان خوب تار بودند و از پدر و دایی خود موسیقی را آموخته بود و البته بعد به صورت آکادمیک هم آن را دنبال کرده بود. آقای تقی‌پور تعداد زیادی اثر دارد که در زمان خودش از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد.

پدر استاد مردی عارف المسلک بود و در نواختن تار مهارت داشت و نوای تار پدر انگیزه ای بود برای یادگیری و پرداختن به موسیقی اصیل ایرانی، علاوه بر پدر دایی خوش ذوقش نیز به زیبایی تار می نواخت برایش مشوقی در راه فراگیری تار بود.

بیوگرافی حسن تقی پور آهنگ ساز

حسن تقی‌پور در سال ١٣١٩ در شهرستان لاهیجان متولد شد. پدرش مردی عارف مسلک بود و در نواختن تار مهارت داشت. نوای تار پدر انگیزه‌ای بود برای یادگیری و پرداختن به موسیقی اصیل ایرانی. علاوه بر پدر، دایی‌اش که به زیبایی تار می‌نواخت برایش مشوقی در راه فراگیری تار بود. به گفته او، مادرش با سر دادن لالائی‌های دلنشین بر گهواره برادران و خواهران کوچکتر اولین معلم موسیقی او بوده و ذوق فراوان را در وجودش برانگیخت.

او سال ١٣٣۵ موسیقی را با یک فلوت لاکی آغاز کرد و از سال ١٣٣٨ ساز تار را به دست گرفت و در همان سال بهترین نوازنده تار بین دانش آموزان استان گیلان شناخته شد و مورد تشویق هنرمندان استان قرار گرفت. او قبل از پایان دوره متوسطه دو شعر و آهنگ ساخت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *