فوری: بیل باتلر فیلمبردار معروف درگذشت

در اخبار منتشر شده در مجلات خارجی، خبر تلخ درگذشت بیل باتلر ، فیلمبردار مطرح و معروف سینما، در سن 101 سالگی به تازگی تایید شده است.

بیل باتلر، فیلمبردار مطرح فیلم‌هایی مثل فیلم آرواره به تازگی درگذشت. مرگ بیل باتلر خبری‌است که به تازگی به انتشار رسیده و فوت بیل باتلر عصر چهارشنبه در لس آنجلس اتفاق افتاد و واکنش‌های زیادی در رسانه‌های مجازی و توسط هنرمندان داشته‌است.

درگذشت بیل باتلر

بیل باتلر که برای فیلمبرداری پرواز بر فراز آشیانه فاخته یا دیوانه از قفس پرید نامزدی اسکار را کسب کرده بود و فیلمبرداری آرواره‌ها استیون اسپیلبرگ را انجام داده بود چهارشنبه از دنیا رفت.

اسپیلبرگ در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد باتلر نوشته است:

در آرواره‌ها بیل باتلر پایه محکمی برای آن قایق بود. او تنها آرامشی بود که در میان همه طوفان وجود داشت. وقتی با طبیعت و تکنولوژی رو در رو شدیم هر دوی ما خسته شده بودیم و در نهایت تماشاگران در این نبرد پیروز شدند. نگرش بیل به زندگی عملگرایانه، فلسفی و بسیار صبورانه بود و من برای کمک‌های خلاقانه‌اش برای شکل گرفتن آرواره‌ها بسیار مدیون او هستم.

درگذشت بیل باتلر
مرگ بیل باتلر

مرگ بیل باتلر

بیل باتلر برای فیلم های گفتگو (1974)، آرواره ها (1975) و سه دنباله راکی شناخته شده بود. باتلر همچنین پرواز بر فراز آشیانه فاخته (1975) را پس از اخراج هاسکل وکسلر از تولید به پایان رساند و پس از آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد.

ویلمر کیبل باتلر، متولد 7 آوریل 1921 – درگذشت 5 آوریل 2023، یک فیلمبردار آمریکایی بود. بیل باتلر 7 آوریل 1921 در کریپل کریک، کلرادو به دنیا آمد. باتلر پنج سال اول زندگی خود را در یک کلبه چوبی در خانه ای در کلرادو زندگی کرد، جایی که والدینش کشاورز بودند. او زمانی که 5 ساله بود به همراه والدینش به شهرستان هنری نقل مکان کرد و در مونت پلیزنت، آیووا، یک شهر کالج کوچک بزرگ شد. او در سال 1940 از دبیرستان Mount Pleasant فارغ التحصیل شد. باتلر در رشته مهندسی از دانشگاه آیووا فارغ التحصیل شد و کارش را به عنوان مهندس در ایستگاه رادیویی ایندیانا آغاز کرد و به طراحی و ساخت اولین ایستگاه‌های تلویزیونی ای‌بی‌سی در شیکاگو کمک کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *