اسلحه تهاجمی مصاف ارتش جایگزینی برای ژ۳! [عکس]

اسلحه مصاف ارتش ؛ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از سربازان غیور خود اسلحه مصاف را مورد آزمایش قرار میدهد.

سلحه مصاف در برهه ای مشخص تولید و در اختیار بعضی یگان های نیروی زمینی و دریایی ارتش قرار گرفت که مورد آزمایش عملی و بررسی قرار گیرد و ایرادات آن مشخص شود و احتمالا در آینده با اصلاحات جدید نمونه دیگری از آن معرفی شود. مصاف راه زیادی تا رسیدن به نمونه نهایی و رفع ایراد شده دارد و بهترین گزینه داخلی برای جایگزینی اسلحه قدیمی G-۳ یا همان ژ۳ ارتش است. در ادامه مطلب با خبر اسلحه جایگزین ژ۳ همراه ما بمانید.

اسلحه مصاف ارتش

  • اسلحه مصاف جایگزین ژ۳

به گزارش منابع خبری:

به نظر می‌رسد، اسلحه جدید ارتش با فرمول مشابه با سلاح‌های MPT ترکیه و ۸۰۵ جمهوری چک ساخته شده‌است؛ سیستم گازی این سلاح همان پیستون کورس کوتاهی است که در BREN و MPT به کارگرفته شده‌است.

در ادامه می‌توانید عکس اسلحه مصاف را مشاهده کنید:

اسلحه مصاف ارتش
اسلحه ایرانی مصاف

MPT-۷۶ نوعی تفنگ جنگی ساخت کمپانی ترک MKEK است که به منظور پاسخ دهی به تقاضای نیروهای مسلح ترکیه طراحی شد. از آن جایی که عمر نظامی شمار زیادی از تفنگ های جنگی اتوماتیک هکلر و کخ ژ-۳ به پایان رسیده بود، این سلاح به عنوان جایگزینی مناسب برای آنها مطرح شد. مهم ترین مشخصه MPT-۷۶ که آن را تبدیل به گزینه ای منحصر به فرد ساخت، قابلیت عملیاتی بالای آن در آب و هوای به شدت گرم و سرد بود. به منظور دوام هرچه بیشتر در فضای واقعی جنگ، این سلاح با دقت و صحت بالایی پا به عرصه رقابت گذاشت. دولت ترکیه برای این پروژه ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. لازم به ذکر است که نخستین رونمایی از MPT-۷۶ در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت.

سی‌زِذ ۸۰۵ برن نیز تفنگ هجومی چند منظوره است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواند تیراندازی کند. این تفنگ از سال ۲۰۰۹ ساخته می‌شود و امروزه تنها ارتش جمهوری چک از این تفنگ استفاده می‌کند. این تفنگ به‌عنوان جانشینی برای نمونهٔ قدیمی تفنگ هجومی مدل ۵۸ معرفی شده‌است. در آخر باید در خصوص ویژگی‌های اسلحه مصاف افزود که این اسلحه یک شعله‌پوش چهار شعبه به عنوان ابزار دهانه اصلی بهره می‌برد و طول لوله آن ۱۴.۵ اینچ است.

بیشتر بخوانید:


One thought on “اسلحه تهاجمی مصاف ارتش جایگزینی برای ژ۳! [عکس]

  1. با سلام، بهتر است زمانی که در خصوص یک سلاح جنگی مطلب نوشته می‌شود ، مشخصه های آن مانند تعداد فشنگ، برد مفید و موثر، وزن، نوع گلوله و … توضیح داده شود تا خواننده بهتر متوجه کارایی سلاح و محاسن آن گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *