حذف تیک آبی از برخی حساب های توئیتر [جزئیات]

پس از سروصدای مختلفی که در توئیتر برای تیک آبی برخی کاربران راه افتاد، حذف تیک آبی از برخی حساب های توئیتر ضربه سنگینی را وارد کرد.

شبکه‌ی اجتماعی توئیتر، چندی پیش اعلام کرد که حذف شدن تیک آبی اکانت های توئیتر از برخی از کاربران فیک انجام خواهد شد و این ضربه تیک آبی به توئیتر به برخی از چهره‌های محبوب دنیای موسیقی رخ داد که گویی یا اشتباه انجام شده، یا اینکه آن حساب‌ها، فیک بوده‌اند.

از مهم‌ترین چهره‌هایی که حساب های توئیتر پس از حذف تیک آبی آن‌ها را به انتقاد وادار کرد، بیانسه، ستاره موسیقی پاپ آمریکایی بود.

حذف تیک آبی از برخی حساب های توئیتر

حذف تیک آبی از برخی حساب های توئیتر
حذف شدن تیک آبی اکانت های توئیتر

شبکه اجتماعی عظیم توئیتر، از روز پنجشنبه، عملیات آغاز حذف تیک آبی هزاران حساب کاربری را شروع کرده که نشان بدهد برخی از این حساب‌ها، فیک هستند و اصالت ندارند. این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که ایلان ماسک، صاحب کنونی توییتر، سعی بر این دارد تا این پلتفرم را برای سوددهی عظیمی، آماده کند.

کاربرانی که در حال حاضر، مایلند نشان آبی را در کنار نام خود حفظ کنند، باید سالانه ۸۴ دلار برای عضویت در توییتر بلو بپردازند که همین اقدام، بسیاری از کاربرانی که تیک آبی داشتند را شاکی کرده است. با این دگرگونی تغیرات توسط ایلان ماسک، بسیاری از کسانی که پیش از این، حساب تصدیق شده داشتند، تیک آبی آن‌ها حذف شد که یکی از آن‌ها، بیانسه بود.

در ادامه می‌توانید تصویری از بیانسه را ببینید:

حذف تیک آبی از برخی حساب های توئیتر
ضربه تیک آبی به توئیتر

حساب های توئیتر پس از حذف تیک آبی

توئیتر، ابتدا در سال ۲۰۰۹ این ویژگی را به این پلتفرم اضافه کرد و دقیقاً پس از آن بود که یک بازیکن سابق حرفه‌ای بیسبال توئیتر را به خاطر وجود حساب‌های ساختگی به نام خود تحت پیگرد قرار داد.

او درباره این اتفاقاتی که رخ داده است گفت:

تیک آبی تبدیل به یک نماد منزلت و نشانه نوعی مزیت شد. اما در عالم جدید توییتر، آقای ماسک می‌خواهد کاربران برای داشتن حساب‌های تصدیق شده پول بپردازند.

در روزهای پیش از تصدیق، کانیه وست، شک (Shaq) و اِوان مک‌گرِگور از اولین چهره‌هایی بودند که از وجود حساب‌های ساختگی با نام خود خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *