حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه [+جزئیات]

پس از پیشروی اوکراین از مرز روسیه و رقم زدن اتفاقاتی مانند تخریب چهل منطقه از دونتسک، حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه نیز جزو اتفاقات خوب این کشور بود.

به تازگی، پیشروی اوکراین در کریمه توسط پهبادهای هوایی این کشور رخ داد که جزو اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی برای روسیه محسوب می‌شد و تخریب کریمه توسط ارتش اوکراین ، رئیس جمهور و ارتش روسیه را متعجب کرد.

تاکنون مشخص نشده که حمله پهبادی ارتش اوکراین به کریمه چند کشته و زخمی بر جای گذاشته و یا اینکه اصلا تلفات جانی داشته یا خیر، اما خبرها حاکی از این است که این تخریب‌ها کامل رخ نداده و روسیه توانسته جلوی این حمله را بگیرد.

حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه

حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه
حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه, حمله پهبادی ارتش اوکراین به کریمه

میخائیل رازوژایف، فرماندار انتصابی روسیه در سواستوپل با اعلام این مطلب در توئیتر خود، درباره این حمله نوشت:

بامداد روز گذشته، (دوشنبه) تعدادی پهپاد انتحاری به سواحل این شهر نزدیک شدند که با فعال شدن سامانه پدافندی، تاکنون سه پهپاد منهدم شده است. در این حملات به هیچ یک از ناو‌های جنگی روسیه در دریای سیاه خسارت وارد نشده است و فقط بر اثر سقوط پهپاد‌های منهدم شده، شیشه برخی ساختمان‌ها شکسته ، اما به کسی آسیب نرسیده است.

فرماندار سواستوپل همچنین گفت:

اوضاع تحت کنترل است و تدابیر احتیاطی لازم اندیشیده شده است.

در ادامه می‌توانید تصویری از ارتش اوکراین را ببینید:

حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه
حمله ارتش اوکراین به شهر کریمه, پیشروی اوکراین در کریمه

تخریب کریمه توسط ارتش اوکراین

نیروهای ارتش اوکراین توانسته‌اند در ساحل شرقی رودخانه دنیپرو مستقر شوند که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آمادگی کیف جهت یک ضدحمله قریب‌الوقوع را تقویت می‌کند. بیش‌تر تحلیلگران بر این باورند که اگر اوکراین ضد حمله بهاری خود را عملی کند، هدف اصلی آن، شکستن کریدور زمینی بین روسیه و شبه‌جزیره کریمه خواهد بود که نیاز به عبور از رودخانه دنیپرو در جنوب اوکراین دارد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *