بیانیه کره جنوبی در مورد ارسال سلاح به اوکراین [+جزئیات]

پس از هشدار یک مقام از کشور روسیه به کره جنوبی، بیانیه کره جنوبی در مورد ارسال سلاح به اوکراین به انتشار رسید و موضوع ارسال صلاح را تکذیب کرد.

جنگ اوکراین و روسیه همچنان در سر تیتر اخبار دنیا قرار دارد و اخیراً پس از هشدار روسیه به کره جنوبی در مورد ارسال سلاح به اوکراین از سئول ، کره جنوبی بیانیه‌ای منتشر کرد.

بعد از هشدارهای مقام‌های روس، یک مقام ارشد ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، سئول تسلیحات در اختیار رژیم کی‌یف قرار نداده زیرا حفظ روابط کره جنوبی و روسیه را ضروری می‌داند.

بیانیه کره جنوبی در مورد ارسال سلاح به اوکراین

بیانیه کره جنوبی در مورد ارسال سلاح به اوکراین
جنگ اوکراین و روسیه

بعد از اظهارات و هشدارهای مقام‌های روس درباره ارائه سلاح از سوی سئول به کی‌یف و مشارکت در جنگ اوکراین، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد سئول تسلیحات در اختیار رژیم کی‌یف قرار نداده زیرا فکر می‌کند ضروری است روابط با مسکو را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، یک مقام ارشد ریاست‌جمهوری کره جنوبی گفت که ماهیت کمک‌هایی که به اوکراین ارائه می‌شود، تغییر نکرده و سئول کمک‌های بشردوستانه و مالی در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

وی افزود قوانین کره جنوبی ارائه تسلیحات به کشورهای خارجی در زمان جنگ را ممنوع نمی‌کند و همچنین هیچ مقرراتی در دستورالعمل وزارت خارجه مبنی بر ممنوعیت ارائه کمک نظامی به کشورهای ثالث در شرایط سخت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کره جنوبی به ارسال سلاح به اوکراین

بیانیه کره جنوبی در مورد ارسال سلاح به اوکراین
کره جنوبی و روسیه

ارسال سلاح به اوکراین از سئول

این مقام کره‌ای توضیح داد:

دلیل این که این کار را انجام نمی‌دهیم مبتنی بر لزوم حفظ ثبات در روابط روسیه و کره جنوبی و در عین حال حمایت از سیاست جامعه بین‌المللی در حفاظت از آزادی مردم اوکراین است. می‌توانیم به صورت معکوس فکر کنیم، آنچه در آینده انجام می‌دهیم به روسیه بستگی خواهد داشت.

وی در اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود:

اظهارات رئیس‌جمهور بر اساس عقیل سلیم است و مقام‌های روسیه درباره چیزی که اتفاق نیافتاده اظهارنظر می‌کنند». یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی چهارشنبه در مصاحبه با رویترز احتمال این که سئول ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کند، در صورت وجود تهدید جدی برای غیرنظامیان در این کشور یا نقض جدی قوانین جنگ از سوی روسیه رد نکرد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *