خبر شوکه کننده از حکم جدید برای جعفر پناهی [+جزئیات]

حکم جدید برای جعفر پناهی. جدید ترین حکم جعفر پناهی باعث شوکه شدن بسیاری شد. آقای کارگردان بعد از 14 سال رفع ممنوع الخروجی شد که بسیاری را متعجب کرد.

جعفر پناهی کارگردان ایرانی که می توان به برخی از اثار های وی مانند بادکنک سفید و آینه اشاره کرد پس از 14 سال رفع ممنوع الخروجی شد.

حکم جدید برای جعفر پناهی

جعفر پناهی کارگردان فیلم‌هایی چون بادکنک سفید، آینه، آفساید، طلای سرخ، این فیلم نیست، تاکسی،سه رخ و خرس نیست با حکم قضایی رفع ممنوع الخروجی شد و از این پس می تواند از کشور خارج شود.

طاهره سعیدی همسر جعفر پناهی در صفحه اینستاگرامش خبر رفع ممنوع الخروجی جعفر پناهی بعد از ۱۴ سال داد:
پس از چهارده سال ممنوع الخروجی جعفر لغو شد و بالاخره برای چند روز هم که شده با هم به سفر می‌رویم
ممنوع‌الخروجی جعفر پناهی از سال 88 آغاز شده و غیبت او در فستیوال‌ها و جشنواره هایی که فیلم‌هایش در آن‌ها نمایش داده می‌شد همواره خبرساز بود.

حکم جعفر پناهی

جعفر پناهی 62 ساله متولد میانه در آذربایجان شرقی در تاریخ 20 تیر 1339 است. وی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است و در کنار کارگردانی فیلم نامه نویسی را نیز انجام  میدهد.

وی بعد از بازیگری و دستیاری عباس کیارستمی در فیلم زیر درختان زیتون در سال 1373 تصمیم به ساخت اولین فیلم خود گرفت. او فیلم بادکنک سفید را به نویسندگی عباس کیارستمی سال 1373  برای شبکه دو ساخت.

او در سال 88 به 6 سال حبس تعزیری، 20 سال محروم از فیلمسازی و فیلمنامه نویسی، 20 سال محکومیت از سفر به خارج و 20 سال ممنوعیت مصاحبه با رسانه های داخلی و خارجی شد.

جعفر پناهی با طاهره سعیدی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر بنام پناه و سولماز می باشد  که هر دو خارج از کشور زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *