سید جلال موسوی شاعر پیشکسوت شهر قزوین درگذشت [+بیوگرافی و علت فوت]

درگذشت سید جلال موسوی شاعر ؛ سید جلال آیینی شاعر پیشکسوت اهل شهر قزوین صبح امروز ۶ اردیبهشت در زادگاهش دارفانی را وداع گفت.

” سید جلال موسوی” شاعر آیینی پیشکسوت اهل قزوین در سن ۸۰ سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری در زادگاهش دارفانی را وداع گفت. آیین تشییع این شاعر اهل‌بیت (ع) فردا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح از مقابل مقبره شهید ثالث خیابان سلامگاه به سمت امامزاده حسین (ع) برگزار و پیکر آن مرحوم در قطعه مشاهیر بهشت فاطمه (س) به خاک سپرده خواهد شد.

از آثار این شاعر فرهیخته می‌توان به «سوره سوره سرسبزی»، «در کربلا همایش گل‌های پرپر است» و «شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت» اشاره کرد. در ادامه مطلب با خبر درگذشت شاعر سید جلال موسوی همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید: فوری: آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان ترور شد! [+جزئیات و فیلم]

درگذشت سید جلال موسوی شاعر

  • سید جلال موسوی درگذشت

درگذشت سید جلال موسوی شاعر

سید جلال موسوی از شعرای پیشکسوت آیینی استان قزوین، امروز بر اثر کهولت سن و بیماری در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت. موسوی متولد 1322 در قزوین از شاعران نام آور شعر آئینی و غزل مدرن و امروزی استان قزوین بود و از این استاد فقید مجموعه هایی همچون “سوره سوره سرسبزی”، “در کربلا همایش گل های پرپر است” و مجموعه اشعار آیینی “شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت” به یادگار مانده است. این شاعر در ادبیات آیینی و اشعار اجتماعی صاحب سبک و دارای نوآوری‌های خلاقانه‌ای بود.

فوت سید جلال موسوی شاعر

حسین اسرافیلی، شاعر و پژوهشگر در مراسم رونمایی از کتاب «شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت» آخرین اثر منتشر شده موسوی که به همت حوزه هنری قزوین چهارم مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد:

سیدجلال موسوی نه تنها نگاه تازه‌ای به عاشورا دارد بلکه وقایع را به زبان تازه‌ای بیان می‌کند. زمانی که شعر سیدجلال موسوی را می‌خوانیم درمی‌یابیم با یک شاعر آینده‌نگر روبه‌رو هستیم که با شجاعت اصطلاحات و واژگانی را در شعرش به کار برده تا مورد استفاده آیندگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *