تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024 [+جزئیات]

در سال 2023 از هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی شد و تحلیل‌هایی تحت عنوان تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024 مطرح شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی در انتخابات سال 2024 تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد. هوش مصنوعی و انتخابات آمریکا یکی از موضوعات ترند اخیر است که بسیاری از کاربران را شوکه کرده است.

اگر از قدرت دیپ فیک در انتخابات 2024 توسط هوشی مصنوعی به کار گرفته شود می‌تواند جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به پا کند و در ادامه به جزئیاتی این موضوع می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت پرتاب هسته ای با هوش مصنوعی توسط آمریکا

تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024

تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024
تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024

امروزه فاصله میان حقیقت و آنچه تظاهر می‌کند واقعی است، کمرنگ‌تر از همیشه شده. «هنری آجدر»، متخصص هوش مصنوعی، دراین‌باره می‌گوید: «در حوزه ابزارهای زایا، به‌خصوص در یک سال گذشته، تغییرات بسیار بزرگی را مشاهده کرده‌ایم. فکر می‌کنم مقیاس محتواهایی که شاهد تولید آن‌ها هستیم رابطه مستقیمی با افزایش چشمگیر دسترسی‌پذیری [به این ابزارها] دارد.»

مسئله این نیست که محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی قرار است نقشی در سیاست داشته باشند یا نه، چون این اتفاق همین حالا افتاده است؛ تصاویر و ویدیوهای ساختگی از «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» مدتی است که در سطح اینترنت دست‌به‌دست می‌شوند.

جمهوری‌خواهان اخیراً از هوش مصنوعی برای تولید تبلیغی علیه بایدن استفاده کرده بودند. ولی سؤال اینجاست که وقتی هر کسی می‌تواند لپ‌تاپش را باز کند و با کمترین زحمت ویدیوی دیپ‌فیک یک سیاست‌مدار را بسازد، چه اتفاقی در جهان خواهد افتاد؟

بیشتر بخوانید:

نظر بیل گیتس درباره آینده هوش مصنوعی

نظر بیل گیتس درباره آینده هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در انتخابات سال 2024

تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024
دیپ فیک در انتخابات 2024

درحال‌حاضر سیستم‌های مختلفی مثل DALL-E، میدجرنی و Stable Diffusion وجود دارند که تولید تصویر براساس توصیفات متنی را ممکن می‌کنند. به‌علاوه، ابزارهایی مثل محصولات ElevenLabs به کاربران اجازه می‌دهند تا با هوش مصنوعی صدای افراد را شبیه‌سازی کنند. تولید ویدیوهای متقاعدکننده البته هنوز نیازمند مهارت فنی است، ولی آجدر می‌گوید نیاز به این مهارت هم تا یک الی دو سال آینده از بین می‌رود.

او ادامه می‌دهد: «ساخت دیپ‌فیک‌های واقعاً باکیفیت هنوز مستلزم سطح مناسبی از تخصص و دانش پسا-تولید است تا بتوانید خروجی هوش مصنوعی را بهینه‌سازی کنید. ویدیو به‌واقع گام مهم بعدی درزمینه هوش مصنوعی زایا محسوب می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره هوش مصنوعی از نظر ChatGPT

ساخت ابر هوش مصنوعی توسط گوگل

تاثیر هوش مصنوعی بر روی انتخابات 2024
هوش مصنوعی و انتخابات آمریکا

ازجمله ویدیوهای ساختگی سیاست‌مداران می‌توان به ویدیویی اشاره کرد که پارسال منتشر شد و در آن «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، به نیروهایش گفته بود باید در جنگ تسلیم شوند. پس زمانی که فناوری به‌اندازه کافی پیشرفته شود (که با توجه به پیشرفت‌های چند وقت اخیر احتمالاً فاصله زیادی با آن نداریم)، باید منتظر ویدیوهای بیشتری از این دست باشیم؛ ویدیوهایی که می‌توانند قانع‌کننده‌تر باشند و با زحمت کمتری تولید شوند.

«هانی فرید»، استاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم [فعلاً] وب‌سایتی وجود داشته باشد که بگویید: برایم ویدیویی از جو بایدن را بساز که ایکس را می‌گوید. چنین چیزی هنوز وجود ندارد، اما به‌زودی ساخته خواهد شد. تنها بحث زمان مطرح است. افراد همین حالا مشغول کار روی فناوری‌های تبدیل متن به ویدیو هستند.»

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *