ارز pepe چیست ؛ ارزی که اگر بخواهید پولدارتان می‌کند

ارز pepe چیست ؟ ارز pepe یک ارز دیجیتال است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و همه از آن به عنوان ارزی که می‌تواند پولدارتان کند، یاد می‌کنند.

پپه ارز دیجیتال جدیدی است که در عرض دو روز توانست سودی ۹۰۰ درصدی را به نام خود ثبت کند. پپه، میم کوین جدیدی می‌باشد که در طول هفته‌های گذشته سر و صدای زیادی میان کاربران به پا کرده است و در بازار نزولی اخیر توانسته رشدی خیره‌کننده را ثبت کند.

بعد از ثبت چنین سود پر سر و صدایی سوال پیش می‌آید که ارز pepe چیست و چگونه می‌تواند یه شبه پولدارمان کند. اینجا قرار است به این سوال پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید:

ارز pepe چیست

ارزی که اگر بخواهید پولدارتان می‌کند

ارز pepe چجور ارزی است
ارز pepe چجور ارزی است

آوریل امسال درست مصادف با 28 فروردین ماه این ارز دیجیتال توانست به تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود و درست دو روز بعد از عرضه این ارز دیجیتال، پپه توانست در یونی سواپ 30 میلیون دلار حجم معامله ثبت کند و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

یک روز بعد از عرضه پپه، یک سرمایه‌گذار در ازای 0.124 اتر، معادل 200 یورو، 5.9 تریلیون واحد پپه دریافت کرد. 19 آوریل مصادف با 30 فروردین و درست همزمان با افزایش قیمت پپه، ارزش سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذار خوش شانس با رشدی 4500 برابری، به سوددهی خارق‌العاده‌ای رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت لحظه ای ارز فلوکی اینو و بررسی نمودار تکنیکال

این سوددهی بسیار زیاد، باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌‌گذاران تصمیم به خرید PEPE و سرمایه‌گذاری روی این توکن بگیرند. درست است که این سود بسیار چشم‌‌گیر است اما باید در نظر داشت که با توجه به نقدینگی پایین پپه در صرافی‌ها، فروش 5.9 تریلیون واحد برای این سرمایه‌گذار کار چندان ساده‌ای نبوده است.

پپه در واقع با الهام از یک میم پرطرفدار از یک قورباغه به همین نام “Pepe the Frog” ساخته شده است. در حال حاضر، این کوین تازه‌وارد را در بهترین حالت می‌توان یک هایپ در نظر گرفت، چرا که هیچ کاربرد خاصی ندارد و صرفا یک ارز دیجیتال با آیکون قورباغه است.

در صفحه رسمی ارز دیجیتال پپه در توییتر از این ارز اینگونه یاد می‌شود: “میم‌شدنی‌ترین میم دنیا”. توییتر رسمی پپه در ادامه با کنایه به میم کوین‌های دیگر بازار مثل شیبا اینو و دوج کوین که از روی میم‌هایی با محوریت سگ‌ها درست شده‌اند نوشت:

دنیا دست سگا بود و الان دیگه تمام شده.

بیشتر بخوانید:

با وجود داده‌های فنی کم از پپه، ارزهای در گردش این ارز دیجیتال 420 میلیون واحد است که به 20 آوریل “4/20” اشاره دارد. جالب است بدانید که 20 آوریل روزی است که طرفداران ماریجوانا آن را جشن می‌گیرند.

ارز pepe چجور ارزی است

ارز pepe چیست
ارز pepe چیست

قبل از آنکه به سوال ارز pepe چیست جواب دهیم باید بدانیم که میم کوین چیست؟ میم کوین، ارز دیجیتال یا توکنی است که با الهام از یک میم ساخته شده است. شیبا اینو و دوج کوین مشهورترین میم کوین‌های بازار هستند که به‌ترتیب در رتبه‌های 8 و 15 فهرست ارزهای دیجیتال برتر قرار دارند.

برخلاف ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین، پولکادات و سولانا، میم کوین‌ها عمدتا کاربرد خاصی ندارند. به‌عنوان مثال، سازنده دوج کوین خودش عنوان کرده دوج کوین را برای شوخی ساخته است. با این حال، در بازارهای مالی، عرضه‌ و تقاضا ارزش یک توکن را تعیین می‌کنند و همین موضوع سبب شده تا میم کوین‌ها سروصدای زیادی به پا کنند.

ارز pepe نیز یکی از این میم کوین‌ها است که به سال 2005 و افزایش محبوبیت میم‌های اینترنتی بر می‌گردد. از آنجایی که عمر این ارز دیجیتال هنوز به یک ماه نرسیده است پس نمی‌توان به‌طور خاص در مورد آینده پپه صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

با این حال، به‌گفته بسیاری از تحلیل‌گران و صاحب‌نظران بازار کریپتوکارنسی، میم کوین‌ها نقشی پررنگ در این اکوسیستم ایفا می‌کنند. جیمز وو بنیان‌گذار دی‌اف‌جی در ارتباط با میم کوین‌ها بیان کرده است:

چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید، میم کوین‌ها قسمت بزرگی از فضای معاملات ارزهای دیجیتال هستند.

از این مطلب اینطور برداشت می‌شود که ده‌ها میم کوین دیگر مثل پپه ساخته خواهند شد و پا به بازار گذاشته و رشد می‌کنند. گاهی نیز به یک میم کوین شکست خورده بازار، تبدیل خواهند شد و بعد از مدتی کسی حتی اسمشان را هم به یاد نخواهد آورد.

اگر در فهرست کریپتوکارنسی‌های ارزدیجیتال چرخی بزنید، خواهید دید چقدر کوین و توکن با اسم‌های پپه آمده‌اند و قیمت‌شان صفر شده است.

قابلیت جدید ارزدیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که در یک لیست، تمام صرافی‌های ایرانی که ارز دیجیتال پپه را برای خرید موجود دارند ببینید.

برای مشاهده لیست صرافی‌هایی که از PEPE پشتیبانی می‌کنند، تنها کافی است به صفحه خرید پپه (PEPE) مراجعه و مبلغی که قصد خرید یا فروشش را دارید وارد کنید. در مرحله بعدی می‌توانید لیست صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را با قیمت خرید و فروش آن‌ها ببینید.

بیشتر بخوانید:

با کلیک روی دکمه خرید، به صفحه صرافی هدایت خواهید شد. پس از انجام مراحل واریز و احراز هویت، به سادگی ارز دیجیتال شما به کیف پولتان روی صرافی واریز خواهد شد.

در هنگام فروش هم ابتدا پپه‌های خود را به صرافی واریز و پس از احراز هویت، ارزهای دیجیتال خود را بفروشید. اما قبل از هرچیز لازم است بدانید که ساختن یک توکن ساده و بدون کاربرد خاص روی شبکه‌های بلاک چینی کار آنچنان سختی نیست.

در حال حاضر میم کوین‌های بسیار زیادی در بازار هستند که ارزششان یک‌شبه صفر شده یا از بازار محو شده‌اند. حتما یادتان باشد قبل از انجام هرگونه سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتالی که پشتوانه مشخص و کاربرد خاصی ندارند، تحقیقات کافی انجام دهید و پروژه را به‌طور کامل بررسی کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که ارزهای دیجیتال زیادی در بازار هستند که اسمی مشابه PEPE دارند، پس هنگام خرید پپه به این نکته حتما دقت کنید.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *