باقر پرهام مترجم و پژوهشگر فلسفه درگذشت! [+بیوگرافی و علت فوت]

خبر درگذشت باقر پرهام را پسرش رامین پرهام امروز در توییتر اعلام کرد. باقر پرهام از جمله روشنفکران تاثیرگذار در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی بود.

باقر پرهام، مترجم و پژوهشگر فلسفه، در ۸۸ سالگی از دنیا رفت. پرهام از موسسان کانون نویسندگان ایران بود و در زمینه فلسفه و جامعه‌شناسی ترجمه و تالیف کرده است. او از جمله روشنفکران تاثیرگذار در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی بود. در ادامه مطلب با خبر فوت باقر پرهام همراه ما بمانید.

درگذشت باقر پرهام

  • باقر پرهام درگذشت

درگذشت باقر پرهام

به گزارش منابع خبری:

باقر پرهام مترجم و پژوهشگر فلسفه شنبه ۷ خرداد در سن ۸۸ سالگی در کالیفرنیای آمریکا در گذشت. پرهام عضو موسس کانون نویسندگان ایران بود.

باقر پرهام (۱۴۰۲-۱۳۱۴) زاده رودبار بود و کتابهایی که در حوزه فلسفه و جامعه شناسی ترجمه کرد همچنان از منابع مهم در ایران است که مرتب تجدید چاپ می شوند از جمله ۳ اثر معروف هگل، گروندریسه کارل مارکس و کتاب مطالعاتی درباره‌ی طبقات اجتماعی نوشته ژرژ گورویچ. باقر پرهام چند اثر نیز در مقام مولف دارد که جامعه و دولت، باهم‌نگری و یکتانگری: مجموعهٔ مقالات و با نگاه فردوسی از آن جمله است.

بیوگرافی باقر پرهام

باقر پرهام در شهر رودبار استان گیلان متولد شد. خانواده‌اش از نظر مالی وضع خوبی نداشتند. پدرش دهقانی بی‌زمین بود. تحصیلاتش را از مکتب شروع کرد. به همین سبب آغاز تحصیلات رسمی او در مدرسه از کلاس دوم شروع شد؛ یعنی چون خواندن و نوشتن را در مکتبخانه آموخته بود او را در کلاس دوم پذیرفتند. تحصیلات ابتدایی را در دبستان سیروس رودبار گذراند. چون پدرش کارمند شرکت نفت شده بود به رشت منتقل شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *