کتاب فروشی دف سرانجام پس از 9 سال فعالیت تعطیل شد!

تعطیلی کتاب فروشی دف ؛ یکی از پرطرفدار ترین , جذاب ترین کتاب فروشی های تهران سرانجام پس از 9 سال فعالی به سوی تعطیلی کشانده شد.

نشر دف با اعلام این خبر در صفحه مجازی نشر نوشته است: «امروز، نُه سال از روزی که قفسه‌های کتابفروشی را با شوقی وصف‌ناپذیر طراحی می‌کردیم، می‌گذرد. در ادامه مطلب با خبر کتاب فروشی دف تعطیلی همراه ما بمانید.

تعطیلی کتاب فروشی دف

  • تعطیل شدن کتاب فروشی دف

تعطیلی کتاب فروشی دف

شر دف با اعلام این خبر در صفحه مجازی نشر نوشته است:

نه سال کنار شما خندیدیم و اشک ریختم… هفته‌ای دو سه بار دور هم جمع شدیم، از آینده، از سیاست، از هنر و فرهنگ و اقتصاد سخن گفتیم. مشق گفت‌وگو کردیم و بهترین خاطرات زندگی را با شما رقم زدیم…  امروز، کتابفروشی‌ نشر دف، واقع در پل سیدخندان تعطیل شد. از شما خواهش می‌کنیم برای رسیدن به فردای بهتر، سهم دانایی و مطالعه را مقدم بشمارید.
البته ما هم برای بازگشتن و کوشش دوباره ناامید نیستیم.»

او با اشاره به افزایش قیمت کاغذ و مشکلات تولید کتاب با تأکید بر این‌که کتابفروشی‌ صرفا جایی برای خرید و فروش و مبادله کالا نیست، اظهار کرد: کتابفروشی‌ها ذخیره‌گاه معنوی کشور هستند، رویدادهای مهم فرهنگی در کتابفروشی رخ می‌دهد و در این سال‌ها تلاش می‌کردیم سهم کوچکی در فرهنگ کشور ایفا کنیم.

تعطیلی نشر دف

مدیر نشر دف با انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب که البته امسال علاوه بر ناشران در بخش مجازی میزبان تعدادی از کتابفروشی‌ها هم بود اظهار نظر کرد: نمایشگاه به جریان طبیعی چرخه نشر آسیب می‌زند. فروش کتاب را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ روز اعلام می‌کنند، این درحالی است که بهتر است این رقم در طول سال و خرد خرد از طریق کتابفروشی‌ها فروخته می‌شد و این موضوع بر کتابفروشی‌ها به ویژه کتابفروشی‌های شهرستان‌ها تاثیر منفی دارد. چندی پیش انتشارات هاشمی هم اعلام کرده بود شعبه مرکزی انتشارات و کتاب‌فروشی هاشمی خیابان ولیعصر از پایان تیرماه ۱۴۰۲ تعطیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *