ببینید: طوفان عجیب و وحشتناک در سیستان بلوچستان! [+ویدیو]

طوفان سیستان و بلوچستان ؛ از یکسنبه 4 تیر ماه طوفانی با سرعت حدودا 100 کیلومتر بر ساعت در سیتان بلوچستان آغاز شده است و تا الان ادامه دارد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و ریزگرد در ۴ روز گذشته ۳۳۰ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان کرد. در ادامه مطلب با خبر طوفان در سیستان و بلوچستان همراه ما بمانید.

طوفان سیستان و بلوچستان

  • سیستان و بلوچستان طوفان

۲۷۳ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند و از بیمارستان مرخص شدند؛ ۵۷ نفر همچنان بستری هستند. شعاع دید در محورهای مواصلاتی شهرستان هیرمند به کمتر از ۱۰ متر رسید. رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت:

وزش باد شدید تا بیشینه 101 کیلومتر بر ساعت امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی  به 600 متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 75 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا 1200 متر کاهش داد. در ادامه می‌توانید فیلم طوفان سیستان و بلوچستان را مشاهده کنید:

طوفان با بیش از ۱۰۰ کیلومتر سرعت و حرکت ریزگردها چند روزیست که در منطقه سیستان آغاز شده است. بنا به اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت از بامداد روز شنبه (۳ تیر) آغاز و امروز دوشنبه (۵ تیر) بر شدت آن افزوده شده است، به حدی که اکنون کاهش شعاع دید افقی و غلظت گردوغبار را به همراه دارد.

همچنین در اطلاعیه‌ای که از سوی اداره کل هواشناسی استان صادر شده، امروز برای منطقه سیستان، وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده که این روند از روز سه شنبه (۶ تیر) با کاهش همراه خواهد بود، اما از روز چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک که گاهی در قالب طوفان خواهد بود، رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *