دستگیری کارمند بانک در قزوین به علت اختلاس! +[جزئیات]

دستگیری کارمند بانک در قزوین ؛ یک کارمند بانک در شهر قزوین به علت اختلاس دستگیر و راهی زندان شد. او کارمزد های بانک را به حساب خودش انتقال می‌داد!

دادستان عمومی‌و انقلاب مرکز استان قزوین، گفت: یک کارمند متخلف یکی از بانک‌های قزوین به دلیل اختلاس با دستور قضایی دستگیر و روانه زندان شد. در ادامه مطلب با خبر دستگیری کارمند بانک قزوین همراه ما بمانید.

دستگیری کارمند بانک در قزوین

  • کارمند بانک قزوین دستگیر شد

حسین رجبی روز شنبه در رابطه با دستگیری این فرد گفت:

این فرد با سوء استفاده از جایگاه اداری و در زمان تشکیل پرونده تسهیلاتی برای مشتریان، کارمزدهایی که متعلق به بانک بود را به حساب خود و یکی از همدستانش واریز می کرد.

براساس بررسی های به عمل آمده از سال ۹۹ تا امسال میزان اختلاس انجام شده از سوی این فرد ۸۱۰ میلیون ریال بود. مقابله با فساد اداری از اولویت های اساسی دستگاه قضا به شمار می رود و با افراد مجرم در این رابطه بدون تسامح و با جدیت برخورد می شود.

دستگیری کارمند بانک در قزوین

اختلاس کارمند بانک قزوین

بانک نهادی اقتصادی است که وظیفه‌هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهٔ قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خریدها و فروش را بر عهده دارند. وظایف بانک مرکزی عبارتست از انتشار اسکناس و تنظیم حجم پول در گردش، نگهداری فلزات گرانبها و ارزهای متعلق به دولت و… است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *