تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون برنامه و بودجه!

تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان ؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری توضیخاتی ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد. در ادامه مطلب با خبر همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری همراه ما بمانید.

تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان

  • حقوق بازنشستگان همسان سازی

حمیدرضا حاجی بابایی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت:

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد. براساس تنفیذ مواد ۱۲ و۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

براساس تنفیذ مواد 12 و 30 برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی طی برنامه هفتم پرداخت نماید.  با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تأمین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگی

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم. احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

طبق آمارهای موجود صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد افراد بازنشسته تحت پوشش ۸۱ درصد، متوفیان ۱۸ درصد و از کارافتادگان نیز یک درصد افراد حقوق بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهد همچنین در بخش متوفیان با ۱۸ درصد کل افراد مشمول صندوق بازنشستگی، ۱۴ درصد را بازنشستگان متوفی و چهار درصد را شاغلان متوفی شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *