ببینید: فیلمی محرمانه از آزمایش بمب هیدروژنی چین درسال 1967! +[فیلم]

بمب هیدروژنی چین ؛ ۵۶ سال پیش در ۱۷ ژوئن ۱۹۶۷، دولت چین اولین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد. در این دوران آزمایش های اتمی به شدت زیاد شده بود.

۵۶ سال پیش و در تاریخ ۱۷ ژوئن دولت کمونیستی چین اولین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرد. در این زمان رقابت تسلیحاتی سنگینی میان بلوک های شرق و غرب درگرفته بود و آزمایش های اتمی و کشتار جمعی به طور مرتب، در گوشه گوشه جهان درحال انجام بود. در ادامه مطلب با خبر چین بمب هیدروژنی همراه ما بمانید.

بمب هیدروژنی چین

  • بمب هیدروژنی سال ۱۹۶۷

به گزارش منابع خبری:

بمب هیدروژنی یا سلاح گرماهسته‌ای نوعی بمب هسته‌ای است که انرژی آن ابتدا از طریق فرایند شکافت هسته‌ای تأمین می‌شود و گرما و فشار حاصله از این انفجار باعث شروع فرایند همجوشی هسته‌ای می‌شود. در ادامه می‌توانید فیلم آزمایش بمب هیدروژنی چین را مشاهده کنید:

آزمایش چین بمب هیدروژنی

این بمب‌ها از آن رو به «بمب هیدروژنی» معروف شده‌اند که فرایند همجوشی هسته‌ای با استفاده از هیدروژن انجام می‌شود. نخستین آزمایش این نوع بمب در سال ۱۹۵۲ توسط ایالات متحده آمریکا انجام شد. یک سال بعد اتحاد جماهیر شوروی نیز این بمب را ساخت و در سال‌های بعد برتانیا، فرانسه و چین نیز به تولید و آزمایش آن اقدام کردند. امروزه تقریباً تمام بمب‌های هسته‌ای این پنج کشور که در حالت عملیاتی و فعال قرار دارد از این نوع است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *