ویدیو : مناظره جنجالی صدا و سیما روی آنتن تلویزیون

به تازگی ویدیویی از مناظره جنجالی صدا و سیما روی آنتن تلویزیون در رسانه های مجازی پخش شده که سر صدای بسیاری را از سوی کابران ایجاد کرده است.

اخیرا ویدیویی از حرف های گفته شده در مناظره شبکه آموزش در رسانه ها پخش شده که حواشی بسیاری را توسط کابران ایجاد کرده است. گویا این مناظره درباره قیمت کنونی مرغ می باشد.

مناظره جنجالی صدا و سیما روی آنتن تلویزیون

سخنان پر حاشیه در برنامه شبکه آموزش

در مناظره جنجالی صداوسیما روی آنتن تلویزیون اظهاراتی جنجالی گفت شد:

“سیاست های دستوری که باعث میشه مردم و مرغداران تاوان
اشتباهات مسئولین رو بدهند…”

برنامه پرسشگر هر چهارشنبه ساعت ۹ شب از شبکه آموزش پخش شده است. تولید ارزاق و کالاهای اساسی از جمله مرغ در ایران مورد حمایت دولت است اما قیمت گذاری آن با این‌که ظاهرا دولتی است اما در طول سه دهه گذشته عملا به نام بخش خصوصی به بخش سوداگری سپرده شده است.

در واقع با این‌که ظاهرا قیمت گذاری از سوی دولت انجام می‌شود اما این بازار همواره به کام سوداگرانی است که به نام بخش خصوصی و با زیاده خواهی، دولت‌ها را وادار به اعمال قیمت‌های دلخواه خود می‌کنند.

مناظره جنجالی صدا و سیما روی آنتن تلویزیون
گفتگو جنجالی در مناظره شبکه آموزش صدا و سیما

ویدیویی از حرف های گفته شده در مناظره شبکه آموزش

در ادامه می‌توانید گفتگو جنجالی در مناظره شبکه آموزش صدا و سیما را ببینید:

در حال حاضر نرخ مصوب مرغ برای مصرف‌کننده ۷۳ هرار تومان است که در میادین میوه و تره‌بار نیز با همین قیمت عرضه می‌شود، اما قیمت مرغ امروز، 25 تیر 1402، در برخی خرده‌فروشی‌های سطح بازار به ۱۱۲ هزار تومان هم رسیده است.

اکنون در حالی قیمت مرغ به نمودی از تورم اقتصاد ایران تبدیل شده که ابراهیم رئیسی در همان ابتدای روی کار آمدن خود در سال 1400 قصد داشت با تشکیل قرارگاه مرغ که احتمالاً بودجه میلیاردی صرف آن شده این بازار را تحت کنترل درآورد؛ اما از همان ابتدا مشخص شد که این بازار هم اعتنایی به زور و دستور ندارد و این عرضه و تقاضاست و البته سیاست‌گذاری‌های تنظیم‌گری است که راه بازار را مشخص می‌کند. اکنون نیز خبری از این قرارگاه نیست.

طی چند وقت اخیر نیز با افزایش تقاضا برای خرید مرغ به دلیل ایام عید قربان و غدیر و نزدیک‌شدن به ماه محرم، قیمت مرغ در بازار رکوردهای جدیدی را بر جای گذاشت.

 سخنان پر حاشیه در برنامه شبکه آموزش

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *