فوری: جین برکین بازیگر و خواننده سرشناس درگذشت +[بیوگرافی و علت فوت]

درگذشت جین برکین بازیگر ؛ جین برکین بازیگر و خواننده مطرح و سرشناس اهل پاریس بود که روز یکشنبه در سن 76 سالگی در شهر پاریس درگذشت.

جین برکین بازیگر و خواننده که فرانسه را به عنوان کشورش انتخاب کرد و فرانسوی‌ها را با شکوه انگلیسی و سبک طبیعی و فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌داد، در سن 76 سالگی چشم از جهان فروبست. و اخیرا به دلیل مشکلات جسمانی مجبور شده بود تا کنسرت‌های خود را لغو کند. در ادامه مطلب با خبر جین برکین درگذشت همراه ما بمانید.

درگذشت جین برکین بازیگر

  • فوت جین برکین

به گزارش منابع خبری:

او زاده شهر لندن و یک آیکان مد بود که برای رابطه رمانتیک و موسیقایی با خواننده فرانسه سرژ گنزبور شهرت داشت. جین برکین علاوه بر درخشش در عرصه سینما و موسیقی به خاطر رابطه عاشقانه‌اش با سرژ گنزبور، خواننده فرانسوی نیز شناخته می‌شد.

صدای  باریتون برکین با ته لهجه انگلیسی  در این دوئت در سال 1969 به شهرت او کمک کرد. اما این ترانه در ایتالیا ممنوع شد پس از آنکه در روزنامه ای در واتیکان به آن حمله شد. جین برکین در فیلم «آگراندیسمان» (Blow-Up) ساخته میکل‌آنجلو آنتونیونی، کارگردان ایتالیایی بازی کرده بود. امانوئل ماکرون و الیزابت بورن، رئیس‌جمهوری و نخست‌ وزیر فرانسه در پیام‌هایی جداگانه یاد جین برکین را گرامی داشتند.

درگذشت جین برکین بازیگر
درگذشت جین برکین بازیگر

بیوگرافی جین برکین بازیگر

جین برکین در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ یکی از الگوی سبک پوشش و مُد محسوب می‌شد و تقلیدکنندگان زیادی داشت. او به عنوان یک کنشگر اجتماعی برای سازمان عفو بین‌الملل فعالیت کرده بود و سابقه حمایت از جنبش دموکراسی‌خواهی در میانمار و کارزار دفاع از بیماران مبتلا به «اچ آی وی/ایدز» را داشت.  جین برکین یک نماد فرانسوی بود چون  او تجسم آزادی بود، زیباترین کلمات زبان ما را خواند، وزیر فرهنگ فرانسه ریما عبدل الملک  در توصیف برکین او را فرانسوی‌ترین فرد انگلیسی خواند و نماد یک دوره کامل دانست که هرگز از مد خارج نشد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *