حبیب پورسیفی هنرمند نام آشنای ایرانی درگذشت +[بیوگرافی و علت فوت]

درگذشت حبیب پورسیفی خبری بود که ظهر امروز پخش شد. او که به دلیل بیماری ریوی در بیمارستانی در گیلان بستری شده بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع این هنرمند فقید صبح فردا چهارشنبه از محل مجتمع خاتم الانبیاء (ص) در رشت برگزار خواهد شد. حبیب پورسیفی در سال ۱۳۲۳ در رشت به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در این شهر به پایان رساند. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در انستیتوی مربیان هنری با تمرکز بر بازیگری و کارگردانی، موفق به دریافت مدرک فوق دیپلم شد. در ادامه مطلب با خبر فوت حبیب پورسیفی همراه ما بمانید.

درگذشت حبیب پورسیفی

حبیب پورسیفی درگذشت

به گزارش منابع خبری:

از سن ۱۲ سالگی، حبیب رویای بازیگری را در خود داشت و با اجرای یک نمایشنامه انتقادی در مدرسه، توجه مربیان و معلمان را به خود جلب کرد. در سال ۱۳۳۸، وارد نمایشهای رادیویی شد و به همراه زنده‌یاد احمد بدرطالعی در رادیو گیلان همکاری کرد.

به دلیل صدای مناسب، در نمایشهای زنده بسیاری ایفای نقش کرده است. از سال ۱۳۴۰ به عضویت خانه جوانان درآمد و به مدت ۶ سال به عنوان بازیگر و دکوراتور در تروپ هنری خورشید گیلان فعالیت کرد. حبیب پورسیفی در گروه خورشید گیلان، نمایش های متنوعی را اجرا کرد. از جمله این نمایش ها می توان به قضاوت دنیا، عروس و داماد قرن اتم، عمو رجب بچه شده، تابلو موزیکال رویای مادر، دردسـر تلفن، پیرمرد و دریا و تعدادی نمـــایش کوتاه اشاره کرد.

درگذشت حبیب پورسیفی

بیوگرافی حبیب پورسیفی

وی در سال ۱۳۴۶ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و سپس در سال ۱۳۵۱ وارد انستیتوی مربیان هنری شد. در آنجا، با موفقیت گرایش بازیگری و کارگردانی را دریافت کرد و فوق دیـپلم هـنر را کسب کرد. در نمایشهای “نقشی روی چوب”، “خرمن های سوخته” و “گلــــــدونه خانوم” به ایفای نقـــــش پرداخت. پس از انقلاب، حبیب پورسیفی به رشت منتقل شد و در مدرسه لشت نشاء فعالیت کرد.

همچنین، در همان زمان، با جمع آوری دوستان تئاتری خود در شهر رشت، نمایش های “میکروب ها” و “دست بالای دست” را با نام “ویتامارا” به صحنه برد. آخرین کار جدی او، اجـــرای نمایـــــــش “آهــســـته با گـل سرخ” نوشته اکبــــر رادی بود که توســـــط فرزندش حسن پورســیفی کارگردانی شد. همچنین، حبیب پورسیفی در سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشت و در فیلم ها و سریال های مختلفی نقش ایفا کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درگذشت حبیب پورسیفی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *