ایلان ماسک اولین تراشه نورالینک را روی یک انسان پیاده‌سازی کرد

ایلان ماسک (Elon Musk)، یکی از موسسان شرکت نورالینک، اظهار کرد که تراشه نورالینگ برای اولین بار روی یک انسان پیاده‌سازی شد.

این میلیاردر و صاحب شبکه اجتماعی X، در شب شنبه این اطلاعات را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کرد. او گفت که اولین انسان برای بهبودی، تراشه نورالینک را نصب کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پیاده‌سازی اولین تراشه نورالینک روی یک انسان توسط ایلان ماسک

او در توییت خود نوشت:

اولین انسان دیروز ایمپلنتی را از @Neuralink دریافت کرد و به خوبی در حال بهبودی است.

پس از سال‌ها تأخیر، «نورالینک» در ماه مه سال گذشته اعلام کرد که سازمان غذا و دارو (FDA) موافقت کرده است تا مطالعه بالینی اولین انسان برای این تراشه را آغاز کند. مشکلات حرکتی و صدمات نخاعی در اوایل بررسی‌های این شرکت مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا این فناوری به افراد فلج این امکان را می‌دهد که با استفاده از فکر خود، اندام‌ها یا پروتزها را حرکت دهند و پیام‌های متنی را تنها با افکار خود بنویسند.

ایلان ماسک

در سپتامبر سال گذشته، «نورالینک» اعلام کرد که برای آزمایشی به نام مطالعه PRIME، بیمارانی با کم‌حرکتی کامل به دلیل صدمات نخاعی گردنی یا آمیوتروفیک لاترال اسکلروز (آل‌اس) را جذب می‌کند. شرکت در یک پست وبلاگ اعلام کرد:

هدف اولیه ما از مغز کامپیوتر ایمپلنت (BCI)، اختصاص قابلیت به مردم برای کنترل نشانگر یا صفحه کلید کامپیوتر با استفاده از افکار خود است.

ماسک که 100 میلیون دلار از پول خود را در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است، ادعاهای گسترده‌ای درباره قابلیت‌های ایمپلنت شرکت خود دارد. علاوه بر این اظهار که تراشه باعث می‌شود که یک فرد فلج از طریق ذهن خود از گوشی هوشمند استفاده کند. او همچنین تخمین زده که در نهایت ممکن است این ایمپلنت به درمان نابینایی، اسکیزوفرنی، افسردگی، اوتیسم، چاقی و بی‌خوابی منجر شود و در آینده، هویت انسان را با هوش مصنوعی ترکیب کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام شرکت نورالینک چیست؟ آیا موفق به درمان بیماری‌های حرکتی می‌شود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: rollingstone


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *